Vilken Android telefon har bäst batteritid?

Diskussion i 'Allmänt' startad av bengbeng, 20 nov 2010.

1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Så först är den giltlig och sedan är det helt plötsligt ett exempel? Aja, läs nedan.

Mitt inlägg var bara 5 rader och ändå fick jag mer sagt. ^_^. ""Det hoppas jag på att de flesta förstår"".
    Appen säger mer om hur bra(inte glömska) folk är på att ladda sin mobiltelefon än vad du kan med all kvacksalvande komma fram till att den säger om vilken mobil som har bäst batteritid. Den framförs som en tävling vilket inte är korrekt från början. Det går inte få fram bra jämn statistik utan ett korrekt och konsekvent likadant utfört test(er). Så den är inte giltlig alls då den kan bero på för många okända variabler och du kan omöjligen anta att alla personer agerar likadant heller. Folk är olika, så är det bara.

2. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skrev att det inte var giltigt och ett exempel alltså.
    Bra, då är vi överens om att det inte bara handlar om hur bra man är på att ladda telefonen utan att batteritiden också spelar roll. Hur stor roll detta spelar är nog omöjligt att komma fram till. Du tror att det spelar en mindre roll och jag tror att det spelar en större roll eftersom om man har en telefon med bra batteritid gör det inget om man glömmer bort att ladda.
    Förstår inte riktigt vad du menar med detta. Det är ju en tävling, den person och det lag som har telefonen på längst kommer att ligga 1a.
    Målet med appen är inte att få fram ett statistiskt korrekt underlag för batteritid utan att få en hint om vilken telefon som är stabilast där batteritid inkluderas.

Jag vet att personer är olika, men tar man genomsnittspersonen ur en grupp på x antal personer som använder telefon A och gör samma sak för telefon B så borde dessa personer vara ganska lika. Och då borde telefonens stabilitet spela större roll än användaren.

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Ironi är tydligen ovanligt på internet...

Det är som att ta tävlingen eco marathon, bara för de kommer 80 mil på 1l bränsle betyder inte det att nästa Volvo gör det med.

4. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Men om 300 volvos kör i snitt 80 mil på 1l bränsle kommer nog nästa volvo att ligga där i närheten.