Vilken androidlur ska jag välja??

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kaitracid, 3 november 2009.

1. schlet

schlet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag läser det om och om igen, "om du vill ha en bra androidlur bör du vänta till efter jul", vad är det som händer efter jul? Har letat runt men inte begripit vad ni syftar på.

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Någon måtta får det väl vara på väntandet, men jag förmodar att man tänker på bland annat Xperia X10. Längre än till jul hade jag själv inte orkat vänta om jag just nu var i behov av en telefon, så länge man kniper en lur med en Cortex-processor kan man nog vara rätt nöjd för en bra tid framöver.

3. JonasE

JonasE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Acer liquid, motorola droid och xperia X10 kommer alla dyka upp runt julen eller strax efteråt. Alla har högre upplösning samt cortex processor som är ca tre gånger så snabb som de som sitter dagens telefoner.

Själv skulle jag nog väntat tills de släpps innan jag köpte ny telefon.

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Dragon kommer vel osso.

5. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köp någon med "With Google" loggan. Så du slipper vänta på uppdateringar från tröga tillverkare ;)

6. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

De ändrade den 21:a oktober. Nu har tilläggen 1, 5 och 20GB tak för 49, 89 respektive 149kr per månad.

7. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Nej, alltså jag kör bara såhär i väntan på min fiberuppkoppling. Har precis byggt hus och sådant där tar tid.
    5GB e verkligen inget man klarar sig på i längden, knappt att det räcker till normal surfning. Spotify, youtube o liknande e bara att glömma. Och ehm, säkerhetskopierat material från suspekta källor går naturligtvis inte heller.

Sjukt med 5GB/ månad egentligen, det tar kanske 4-5 timmar att göra slut på det om man tankar för fullt.

8. schlet

schlet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. judas

judas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är säljare av ab. och lurar, ingen operatör erbjuder turbo 3g surf utan tak, men bäst är helt klart telenor, 119kr/mån, då har du 2 gig turbo sen vanlig 3g surf 348kb/s vilket också är riktigt bra, jämför med 3's max, 149kr/mån 10 gig sen 64kb/s. Som lur rekomenderar jag för tillfället hero, men det är mycket på gång!

10. Gunner

Gunner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Judas,

Detta hittade jag på Telenors hemsida...
    "Med Telenor Fri Mobilsurf Turbo får du total kontroll över kostnaderna. Månadsavgiften på 119 kr ger obegränsad tillgång till hela internet. Det finns inga volymbegränsningar – inga extrakostnader eller hastighetssänkningar tillkommer, oavsett datamängd."

Jag tolkar det som att det inte är något tak...

11. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

det är surfpaket man kan köpa till, om man redan har ett eller vill skaffa sig ett abonnemang utan surf... om man köper en magic från tre så får man fri surf under bindnings tiden, efter bindningstiden får man köpa sig just något av de surfpaketen du nämner.

12. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

13. Alerion

Alerion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Ja det är dåligt att Tre inte informerar att de faktiskt har en 5GB gräns på sitt "MobilSurf Plus - 89kr/mån" och en 10GB gräns på sitt dyrare "MobilSurf Max 149kr/mån" - men det har de alltså.

14. schlet

schlet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, kan inte annat än hålla med dig. Det är EXTREMT missvisande reklam att ha banners där det står "Surfa Obegränsat. Med 3 Mobilsurf Bas surfar du obegränsat på internet till ett fast pris". I själva verket är taket på 1gb, sen 64kb/s

Frågan är om det verkligen är obegränsat, de begränsar ju hastigheten.

15. judas

judas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan ju surfa obegränsat, men till en viss hastighet, skulle det vara till obegränsad hastiget skulle väl hastigheten vara oändlig, rent juridiskt?

Hade möte med Tre senast i onsdags, så ja de har sänkt taket!

16. judas

judas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har rätt, enligt deras lansering av turbo 3g i mars, hade dom ett tak på 2gig, men jag frågade en kollega som är telenorutbildad, och i nuläget finns inget tak, HURRA, jag kör själv på telenor fastpris, HELT utan begränsningar, andra operatörers fastpris har begränsningar tex. 3000 min 3000 sms osv.
    Och telenors täckning är inte fy skam, det var värre när jag hade vodaphone för fem år sedan!

17. johnny karlberg

johnny karlberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

10 svar som är långt utanför ämnet

18. schlet

schlet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Liksom ditt, HIGH FIVE!

19. Putte

Putte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Istället för att göra en ny tråd lånar jag denna. Hoppas att det är ok!

Jag är grymt sugen på en androidtelefon och har kommit så pass långt att jag väljer mellan samsung galaxy och htc hero.

Galaxyn har bättre skärm och kamera, heron är något bättre overall med sense och så vidare är det jag tycker man kan få ut av alla reviews där ute. Är det något annat som talar för/emot någon av dem.

Med htc får man tillgång till xda developers om jag förstått det hela rätt. Har inte riktigt hunnit sätta mig in i vad det innebär men innebär det att man själv kan uppdatera till 2.0 i framtiden om nu inte htc är villiga att göra det inom rimlig tid?

I början hade galaxyn problem med blixten och verkade inte vilja synka med kameran vilket resulterade i mörka bilder trots blixt. Är detta löst nu?

Till sist en fråga om hur mycket datatrafik man använder. Vet att det finns många frågor om det på forumet men om man mest kommer att ladda hem apps via wifi och vara uppkopplad med wifi cirka halva dagarna , klarar man sig då med 200MB i månaden om man inte använder spotify eller liknande?

Mycket frågor på en gång. Tacksam för svar!

20. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

@schlet
    Jag tycker inte att du ska välja iPhone.
    Inom en väldigt snar framtid kommer du ha massor av Android lurar som minst håller iPhones klass. T.ex borde Motorolas båda android lurar komma, Milestone(Droid i amerika) och Cliq. En annan telefon som förhoppningsvis snart kommer till sverige är Huawei U8320 eller T-mobile Pulse, som har släppts i både Tyskland och UK. Denna har en 3.5" skärm, vilket är lite större än dom vanliga android lurarna som finns i sverige.
    Denna kommer minst hålla måttet med bla. GPS, WiFi, Bluetooth, 3G, 3.2mp kamera med auto fokus och då denna stora skärmen. U8320 kommer antagligen komme med Android 1.6, och fem startmenyer att scrolla mellan, denna kommer som bla. HTC Hero att ha en styrkula i mitten av de få knappar som sitter på framsidan längst ner.
    Hoppas att detta kan ha varit till någon hjälp och att du överväger att köpa en Android lur istället för iPhone.