Vilken androidlur ska jag välja??

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kaitracid, 3 november 2009.

1. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag idiotsnålar inte med dataanvändningen men kommer sällan över 200-300MB/månaden. Kör inte Spotify, facebook, twitter eller sådana program, men har autosynk, Snowstorm och extra mailprogram igång. Tittar en del på Youtube och surfar mycket. Hemma brukar jag köra wifi för hastighetens skull.

Ska du köpa lur IDAG så ska du nog kika lite extra på Huawei. Väntar du lite kommer enligt mig fräscha Acer Liquid som kan bli en riktig höjdare.

2. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag ska nog nästan helt säkert köpa lur snart, runt jul eller innan.
    Acer Liquid verkar vara en grym telefon, men har för tillfället inte dessa pengar över till den och eftersom att Huawei:n är billigare men inte så mycket sämre är ju bara ett faktum som inte går att förbise. Acer:n kommer väl antagligen att landa på en 5000, medans Huawei:n i England kostar 2100, och i Tyskland ca 2800 upplåst. Så man kan väl räkna med något liknande här i Sverige. :)
    Sen att köpa från Tyskland/England kan ju vara en risk då det gäller garantier och reparationer, då touchscreen mobiler har en tendens att kunna gå sönder lite för lätt =/.
    En enda stor skillnad är väl att Liquid antagligen kommer att köra Android 2.0 och Huawei 1.6, men att den senare kommer gå att uppgradera till 2.0 och senare programvaror. :)

3. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Mja, hårdvaran skiljer på en viktig punkt - processorn. I Huaweien sitter en likadan som finns i t.ex. Magic och Hero men Acern har fått "nästa generations" processor. Det kommer säkert gå att knö in 2.0 i båda men Acern kommer säkert hänga med ett tag längre. Dock är priset på Huawei så bra att man nästan kan köpa den "bara för att" :)

4. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Hahah, jo det stämmer ju. Men den kommer väl inte ha Snapdragon, den processorn som kommer sitta i Toshiba TG01, nu är den iof ingen Android lur men ändå, den har hela 1Ghz (!)
    Du har själv en HTC Hero va? Är den snabb eller är den trög så att den laggar när du t.ex. ska öppna stora program, musikspelaren eller dylikt?

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Hero är snabb oftast, ibland seg för den hittar på så mycket.
    Det är så svårt att förklara. Mest störande är när den är väldigt upptagen och man ska snabbskriva ett sms tycker jag. Browsern känns aldrig speciellt seg.

6. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Okej, det kan ju vara rätt jobbigt, då jag skickar runt 3000 sms i månaden :)
    Men får väl hoppas att det inte blir allt för jobbigt och oftast är det inte så bråttom att svara.

7. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    jag är en sån där som stressar som en gnu när jag skriver, och det ibland upplevas som störande. Är nog mest pga att jag har nån auto-funktion för att välja ord på. Skulle säkert funka bättre om man stänger av det. Dock så skriver man ju fel ibland, och det skulle nog ta ännu längre tid att sudda.

Tips: Stäng av vibration på Hero, blir något bättre

8. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Okej, det jag tänkte mest på var egentligen på processorn, eftersom att Huawei U8232 kommer ha samma. Och då antar jag att att det blir rätt likt med det mesta. :)

9. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, min första postning i detta forum.
    Jag har ett problem. Jag vill ha en androidlur och det nu.... min nuvarande telefon börjar få tuppjuck med jämna mellanrum. Så det är hög tid att byta. MEN det har inte börjat komma ut några snapdragon telefoner än, så vad göra? vänta lite till eller köpa en av de som finns ute? typ Hero, Galaxy eller Huawei?

Har någon minsta aning om när acern A1 släpps? jag vet att man kan få tag på motorola droid i england men jag gillar inte hårdvarutangentbordet riktigt.

Det är ju helt fel läge just nu att behöva byta känns det som. För när väl snapdragon-telefonerna kommer ut på bred front så blir ju dessa som är ute nu betydligt billigare. och då står man där med lång näsa, med sin nya "gammaldags" dyra (relativt sett) telefon...

Lasse

10. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror att Acer Liquid/A1 hinner ut till julhandeln här i Sverige, det datum man tidigare angivit på bland annat expansys hemsida har varit den 28:e november och en annan blogg har bekräftat att Frankrike kommer få telefonen till jul, något som förstås inte behöver ha så stor betydelse i sammanhanget. Men så vitt man kan se pekar det mesta på december månad.

Vill man vara först med en svensk lur är nog expansys de enda som för närvarande erbjuder förhandsbokning: http://www.expansys.se/d.aspx?i=188571

Förresten, välkommen till forumet!

11. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

En liten tanke: Om du måste ha en innan t.ex. Acern hinner komma så gör troligtvis Huawei minst hål i plånboken.

12. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan det bli problem med tangentbordet och svenska, om man importerar en droid från england? Typ att det kommer ut en speciell telefon på svenska marknaden längre fram där tangentbordet är annorlunda? hur brukar sådana tangentbord funka egentligen med å,ä och ö?

13. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Priser

Då kommer jag till detta simpla faktum att min plånbok inte är alltför tjock, vilken av dessa telefoner ska jag då välja?
    Har hittills vart mest inriktad på Huawei:en, då den ger mest för pengarna (?).

14. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Huawei:en verkar extremt prisvärd! Om inte byggkvaliteten är kass så skulle jag köpa en sån.

15. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Byggkvalitén?
    Menar du att dom håller dåligt eller så? För då kan jag ju lika väl köpa en annan :)

16. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Alltså om den känns för plastig lr knakar o sånt. Men det vet man ju inte om Acern gör heller... Både galaxy och Hero är väldigt robusta iaf.

17. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Motorola är inte sugna på/intresserade av svenska marknaden, så något svenskt fysiskt tangentbord kommer vi nog aldrig se. Tyskarna kör visst med QWERTZ vilket kan vara bra att ha koll på.

Huawei har ju byggt stora mängder modem som verkar fungera bra så de är nog inte särskilt mycket sämre än någon annan tillverkare, om man bortser från vissa modellserier med hög kvalitet som t.ex. Nokias E-serie.

18. Mikael R

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Hoppas innerligt att Huawein kommer till sverige inom de två kommande månaderna. Annars får det bli någon annan :)

19. Zippo

Zippo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är ny på forumet här och fyller också i tråden :)

Är också inne på o köpa, blir nog o köpa en hero för min del, känner inte att en super duper processor gör så mycket för min del som dom kommande droid telefonerna har , bara hero funkar med den processorn som den har så klarar jag mig :)

i värsta fall får man köpa en ny sen ;)

20. Lazze

Lazze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klarade inte av att vänta längre

Det blev för mycket! Denna ovisshet och väntan gör att det rinner över. satte mig igår i bilen och drog in till köpcentrat. Stegade resolut fram till disken och sa: Har ni någon Hero inne?

Nu kommer den iofs inte förräns idag eller i morgon men , ja -jag tog en hero. :)

Som alternativ, hade jag naturligtvis Galaxyn och Huawei; importerad från tyskland. Men Heron vann denna ronden. Nu kan jag ligga lågt i typ 1,5 år och sedan byta till något ännu bättre. Då tror jag att marknaden fullkommligt översvämmad med olika androidtelefoner. Spännande!