Vilken hemelekronikkedja försvinner först?

Diskussion i 'Off Topic' startad av vattenstorm, 10 nov 2010.

1. grenhall

grenhall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bra inlägg! Det är nog många som inte tänker på att fysiska butiker med lager osv. kostar mer än nisses garage.

http://www.mgrenhall.com

2. im_bored

im_bored Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

här utanför kumla, marieberg köpcentrum, ligger siba, onoff, mediamarkt, elgiganten, phonehouse och två (!) expertbutiker.
    siba ligger inne i själva köpcentret så dom säljer väl prylar på att alltid ligga nära till hands. onoff ser man aldrig folk i och med två expertbutiker i stort sett bredvid varandra, som blöder pengar så är nog mina slantar på att mm och eg kommer gå vinnande ur detta.
    fast vinnarna är väl vi konsumenter som kan göra rejäla klipp.

mm och eg megastore ligger grannar och priskrigar rejält. har en kompis som jobbar på mm, så han har berättat om fulknep odyl butiker emellan.

3. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Bu:

Expert - går bort direkt, svindyrt (vem tar 500kr för HDMI kabel??)

OnOff - Schysst personal vad jag upplevt, dock svindyra priser på allt (förutom enstaka saker)

MediaMarkt: Absolut nej, har vart i deras butiker i både tyskland och Sverige, inget som imponerar då dom har skyhöga priser.. butiken har aldrig lockat mig, känns som att enbart fattiga handlar där på avbetalning.

Bä:
    Elgiganten (knappt att jag vill ha med dom) 50/50 varje gång man kommer in i butiken, ibland pratar man med någon som kan sin sak och andra gången står man och pratar med en provisionsdregglande tönt som försöker sälja på mig något (han själv inte har en aning om) jag inte känner mig redo att köpa.

Dustinhome: iofs inget varuhus men ack, dessa är min favorit i djungeln :D snabbast, bäst och oftast billigast :D

Med tanke på bakgrunden av många företagen tror jag att OnOff och Expert faller först..

Sedan tycker jag att personal overall ska ha bättre koll på varorna dom säljer.. SÄRSKILT när dom har egna avdelningar för mobiltelefoner osv.. kan någon gissa vilken butik dessa butiker ovan hänvisar till när dom inte vet eller inte orkar hjälpa kunden? ;) börjar på K ;D

4. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

JME försvinner nog först. De har redan konkat en gång innan, tillsammans med datorbutiken.com...
    Siba är dyra, men i Halmstad kommer de nog att klara sig.
    Elgiganten är vad folk anser vara billigast, så de åker dit och köper skiten de ska ha utan att bry sig så mycket om vad det kostar på andra ställen.

Onoff är jag aldrig inne i, Expert är ok poppis i Halmstad de med.

En sak vet jag dock.
    Säljer man för 25 miljoner på en dag, i ett varuhus, så kommer man vinna.
    GeKås Ullared will outlive all!!! haha

Last edited: 11 nov 2010
  5. Erick

Erick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    Här i Göteborgsområdet tror jag OnOff ligger sämst till, har dock ingen koll på rörelseresultat osv, men den allmänna uppfattningen bland mina vänner är att man handlar på Media Markt eller ElGiganten för dom andra är dyra som fasen.