Fråga: Vilken Jelly ROM är det som gäller?

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av infexis, 25 jul 2012.

  1. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Bluetooth bara för mig. Har också en ton i bakgrunden nu..Dock hör jag den inte efter typ 1 minut när jag höjt lite. Men hoppas de fixar det helt sen.
     
    apan12 gillar detta.
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det finns ingen rom som är perfekt. Kom nyss in från en väldigt kall och stormig promenad, men med en fin solnedgång.
    Jag flashar nog tillbaka ICJ.
    Just nu kör jag BugX rom just nu. När jag fokuserar på ett objekt och det där fokuseringsljudet i kamera-appen eller när en notifiering spelas upp hackar musiken till. Det liksom blir korrupt och till slut stannar musiken för det spårar ur helt med codecs.

    Ungefär som när man bankar på en CD spelare och det blir ett klipp och sedan en massa konstiga ljud när spelaren försöker rätta till datan som spelas upp, bankar man hårt nog så stannar spelaren. Eller när TV bilden hackar från en satellit-mottagare, så får man ett sådant ljud.


    Att välja mellan att musiken stannar och hackar en massa, eller att leva med ett högfrekvent ljud i bakgrunden har jag nog gjort mitt val.
    ICJ åker tillbaka ikväll.
     
  3. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Håller med om att bluetoothljud inte fungerat perfekt. Har problem med att den själv har höjt eller sänkt volymen med. Irriterande. Och ljudet i bakgrunden är tillbaka, fast hör det som sagt inte efter nån minut men ändå. Men pallar inte gå tillbaka till Sense igen..
     
  4. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Förresten, ny version av ICJ släppt nyss. Ska flasha nu :)
     
  5. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    ....jag håller ju precis på! :eek:
    Jaja, får väl hämta den! :innocent:
     
  6. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Ljudet är kvar, tyvärr. Annars har jag inte märkt någon skillnad direkt.
     
  7. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Nja mitt fungerar så bra det kan göra. Ljudet får jag väl hoppas på att det blir bättre i framtiden..
    Version 1.6.6 laddas upp just nu, ska flasha i den när den är uppladdad.

    Det där med JellyBam har de nog lagt ned..för S3'an tog moderatorn bort tråden från XDA för romen gick inte ens att starta. För den delen har de nog lagt ned hela projektet för det händer ingenting från dom längre.
     
    Last edited: 2 feb 2013
  8. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Där ser man. Jag som tänkte testa den romen ;) Aja, lägger in 1.6.6 nu med.
     
  9. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Fungerar utmärkt..ännu. Har inte märkt någon skillnad ens! :D
    Nej men ska väl sno boot-animationen .zip filen från JellyBam romen sen slänga romen, tyckte den var rätt snygg när en androidgubbe med ett par jellybeans i magen åker med en raket rakt upp i rymden :P
     
  10. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Hehe..ja bootanimationen till ICJ är ful som stryk ;) Inte märkt någon skillnad med 1.6.6 heller, men fortfarande jäkla nöjd. Aldrig haft det flytet på HOX med någon annan rom som jag har nu :) Skitsnabbt i browsern med och ändå bättre batteritid än vad jag hade med Insertcoin :)
     
  11. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon som upplever att kvaliteten på bilder (främst inomhus) förbättras genom att flasha exempelvis denna mod? Varit sne över kvaliteten ett tag nu, och om det hjälper att roota (och lägga in moden) så är det rock'n'roll nästa.
     
  12. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Jag märkte att ljusstyrkan började hoppa upp och ned efter senaste versionen.
    Hemskt irriterande var det när jag satt och åt och samtidigt skulle skriva ett sms. Installerade Lumos, ett litet program som sköter det här själv, så blev telefonen lugnare.

    Jo visst men nackdelen är att filstorleken blir så pass stor att du blir nekad att dela bilderna till alla ställen. Går inte att lägga upp en bild på twitter eller andra tjänster..
    Jag fick plocka in var enskild bild i photoshop och sänka kvaliteten eller/och minska bildstorleken.

    Var bild blev ungefär 6mb stor. Nja köp en systemkamera och ett skarpt objektiv om man ska fotografera med precision..telefonen är väl inte utvecklad just för det.

    Det är dock den här http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1921706
    som gäller, den andra tråden är nedlagd.

    Torka av plastrutan mot tröjan, det är vad jag gör..sen blir bilderna så bra som möjligt :)
     
    Last edited: 2 feb 2013
  13. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Alltid haft det problemet med Android, mer eller mindre med olika romar. Använder den där funktionen så man justerar styrkan själva med nedre delen av notifikationslistan nu, gillar den :)
     
  14. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tackar för svar! Kan nog leva med att bilderna blir så stora att de inte går att använda med vissa tjänster. Mest vart besviken över att bilderna på ungarna hemma blir så dåliga att de inte går att visa för någon :) speciellt när man har en polare med S3 bredvid som får kanonbilder..
    Tycker att de marknadsförde telefonen som en kameratelefon ganska ordentligt, därför jag blev extra besviken. Har dock en systemkamera som jag försökte använda, men den är ju inte lika..mobil :) Hur som, tack för svaret!
     
  15. apan12

    apan12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tycker just browsern är det enda som fungerar sämre än i jb-senseromarna. Får inte alls samma flyt när jag ska scrolla runt. Testat stock och Chrome bara. Allt annat flyter klockrent, bättre än med sense. Använder 1.6 av Icj, några tips?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  16. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Har inga problem, använder Dolphin Browser som jag har gjort de senaste åren.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.mgeek.TunnyBrowser&hl=sv
     
    apan12 gillar detta.
  17. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

  18. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    fungerar fint om man tar bort filen data/data/mobi.mgeek.Tunny/Browser/shared_prefs/mobi.mgeek.TunnyBrowser_preferences.xml

    Men visst, de tog bort funktionen pga webbläsaren krashade.
    Jag använder inte flash så mycket, tycker skärmen är för liten för att surfa på mer än att snabbt söka upp div information.
     
  19. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Testat lite olika browsers. Quick browser och Xscope har jag installerade just nu. Måste säga att Xscope flyter bäst av dem, riktigt bra med. Saknar dock menyn man drar fram från sidan som finns i Quick browser. Båda pallar Flash iaf. Sedan surfar jag inte alltför mycket på mobilen nuförtiden ändå.
     
    apan12 gillar detta.
  20. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Provar Xscope Pro just nu. Fungerar ganska bra..ska ha den i ett par dagar o se vad jag tycker om den :)