Fråga: Vilken Launcher tycker ni är bäst?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Dellblod, 24 nov 2011.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ok, nu har jag haft ett bra tag på mig att testa alla Launchers, och jag har köpt LPP och ADW ex, samt testat Go launcher ex.

LPP: Troligen den bästa launcher, och den mest stabila launchern som finns just nu, men efter att ha haft denna ett tag så känns det som om den ligger rejält efter, och speciellt när man inte kan sortera appsen, eller välja att bläddra bland appsen, istället för att dra upp och ner.

Adw ex: Troligen den jag tyckte minst om, men jag tyckte att denna var mycket stabil, och jag upplevde aldrig något lagg här med, speciellt när man bläddrar bland appsen osv. De har inte kommit med något nytt, dvs de finns redan launchers som har allt som Adw har.

Go launcher ex: Har nu gått över till detta och lär troligen stanna, om inte LPP kommer med en förändring. Tycker att denna launcher har allt, och de uppdaterar denna app väldigt ofta vilket är ett Plus, sedan att den är gratis och bättre än alla betalversioner som finns där ute är också väldigt bra. Finns ganska många inställningar,osv. Så, för nu så håller jag mig till GO launcher ex.

2. bulle

bulle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samma här. Tråkigt då lpp verkade helt ok i övrigt..

3. Tjomp

Tjomp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har kört ADW ett tag nu. Laddade ner o gick igenom Go Launcher idag och den verkar helt ok. Mycket fungerar likadant verkar de som. Jag gillar app drawern, funktionaliteten, men jag vet inte om jag gillar hur mkt utrymme snabblänkarna där stjäl jämfört med att använda hela skärmen.
    Förövrigt så var det en hel del inställningar som jag inte kunde hitta som jag är van att ha i ADW. T.ex att ändra storleken på ikonerna och hela docken..
    Är det pga stabilitet som folk väljer GO framför ADW? Eller e de bara vad folk är vana vid kanske, eftersom jag inte ser några somhelst viktiga fördelar med att använda GO..
    Jag är hursomhelst tebax till ADW redan ;)

En liten upptäckt jag gjorde som dom flesta säkert redan vet var att det går att ha flera launchers installerade och enkelt byta mellan dom och ha en hel uppsättning sidor som skiljer sig helt jag har inte själv nån användning av det men det går säkert att hitta på nåt praktiskt med detta för nån där ute.

4. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Fast Adw ex. hade alla dom där inställningarna innan några andra launchers hade dom ;) Nu har dock övriga kommit ikapp till viss del iaf.

Adw ex har enormt mycket inställningar, på gott och ont. Det lär vara väldigt förvirrande om man är van en enklare launcher, å andra sidan när man lärt sig hur det funkar så finns det liksom inget alternativ som är lika smooth och har alla inställningar.

Skulle kunna tänka mig TW launcher med alla inställningsmöjligheter som finns i adw ex. Så man enkelt kan byta ikoner även på mappar osv,

Last edited: 20 dec 2011
  5. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ah, visste inte att ADW låg före, ja trodde det var den nyaste Launchern, eftersom ja hade fått det intrycket av alla som testat denna. Nu vet ja :)

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Adw har hängt med länge, den va nog en av dom första tror jag. Adw ex. kom lite senare, förbättrad version som inte är gratis till skillnad från vanliga Adw. :)

7. fluffen

fluffen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Stock eller MIUIs egna :-D

Men annars Launcher Pro men efter som de inte uppdaterar så blir det Go launcher.

Men MIUI för mig :-D

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk