Vilken mobil ska man ersätta sin Desire med ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av infexis, 15 okt 2010.

1. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

I Aprill när jag klagade på att mitt kinne var slut på min Desire så fick jag sjukt hårda mothugg i forumen som tex varför behöver du 200 appar i dion mobil och att en app bara tog ca 200kb.. jag behövde inte flera hundra appar men minnet tog slut ändå, och idag läser man i desire forumet att folk fortfarande har problem med minnet..

Jag är helt märkes obunden dvs ingen nördig fan-boy utan köper det jag anser vara bäst för stunden. Har haft både Iphone 3gs, HTC Hero, HTC Desire och SGS så jag vet ett o annat.

2. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Skillnaden mellan 1 och 1,8gb är mycket typ +80%. Och att ca 8 månader senare köpa en mobil med betydligt mindre minne (1Gb) är väl inget att rekommendera speciellt då appar/spel fortsätter att bli större o större.

3. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Du missar min poäng till 100%. För 99% av alla mobilanvändare är den praktiska skillnaden mellan 1GB och 1.8GB faktiskt 0%. Inte 80%. ;)

I rest my case när någon har fyllt över 1GB med appar. :)

4. skruven

skruven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

iphone 4 ger den bästa användarupplevelsen...

punkt slut.

5. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Kanske för dig.

6. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag bytt till en SGS och mitt minne är slut och jag har inte en miljon appar , gillar bara friheten att kunna tanka hem det jag vill och tror är bra utan att ens behöva tänka på minne..

I våras fick jag samma svar.. varför ska du behöva så mycket minne då appar är på ca 200kb.. men så var inte fallet och nu ett halvår senare ser vi hur dom gnäller om att roota o flytta appar hit o dit.

Jag vill bara att allt ska fungera och orkar inte med annat.. så därför sa jag by by till min desire... och någon desire HD är inte att tänka på just pga det löjligt dåliga minnet...

jaja man kan jämföra med en samsung från i våras, men den har ändå större minne, och den släpptes ett halvår tidigare.

7. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Med 327 appar och 23mb ledigt minne känner jag mig ganska nöjd :)
    Tycker det är lite halvdumt o ha en Android lur stock...lika gärna iphone då vafan...så med andra ord..strunt i minnet jag bryr mig verkligen inte ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

8. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Mitt problem, tillskillnad från ditt, är att jag inte hittar tillräckligt med apps jag anser är värdiga att ens ladda ner, så jag KAN inte fylla mitt minne. Men ärligt talat, med problemet som du beskriver så borde du helt enkelt köpa dig en 32GB iPhone så har du ju massvis med minne att fylla med skit, vore väl kalas?

9. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tycker det är heldumt att tycka att ha en android lur stock är halvdumt och tro att man lika gärna kan ha en iphone då.

Det finns inte någon telefon som är värd att ersätta desire med än. Som många andra sagt, vänta på nästa version av android och på telefoner som dyker upp med det.

10. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    vänta på att Gingerbread, du lär inte hitta en telefon som uppfyller alla dina krav på förbättringar ifall inte DHD är alternativiet, en SGS känns som att det är en så marginell skillnad att det är mycket pengar i sjön.
    det kommer väl inte heller dröja länge till dualcore och tegra?
    eller har du så gott om cash så att du utan problem kan köpa en ~5000kr mobil en gång i halvåret?

11. inact_0003

inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om du orkar med itunes och pengar inte är ett problem kör på en iphone.. why not. Grym lur.

Jag själv ska byta till en Samsung Captivate. Izaberi onaj koji ti se naj vise svidja :)

gl hf!

12. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du har ju möjlighet att flytta över apps på minneskortet, så gör det.

13. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag fingrade lite på en polares iphone igår, gick in på inställningar och vad hittar man där? Lite olika sync-inställningar om när facebook, mail osv ska uppdateras, Gps-inställningar och lite annat som jag inte la märke till. Själv skulle jag aldrig kunna ha en iphone, då jag dagligen ändrar om och fixar med min lur.

Säkert jättebra telefon för vissa som gillar att ha det enkelt, men jag blir bara frustrerad när jag märker att det bara är applikationerna som finns. Det är inget mer. Min polare har haft sin telefon i ungefär 4 månader, allt han hade på sin "applista" är 4 mappar, en som heter "spel", "spel2", "annat" och "skit".

I annat var det lite anteckningar osv, i skit var det kamera och lite annat. Finns säkert sjukt grymma apps osv man kan ladda ner till iphone, men, vad gör "den stora massan" med sin iphone, förutom att ringa, smsa - och spela? Som är fallet med min polare.

Kanske blev lite rörigt och oft, ber om ursäkt för detta.

14. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

15. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Såna apps man bara måste ha menar du?:)

16. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

17. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Haha precis! :) NOT

18. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haha men lugna dig! Finns inget på marknaden än som motiverar en uppgradering från Desire (förutsatt att du går igenom krånglet med (icke google) a2sd. Smådreglade lite över Desire HD men övergick till att dregla över vad som kan tänkas vara det hetaste om ett halvår eller så istället.

Hoppas på:

Vettig HDMI-out
    Dual core så att man slipper känna av GC
    Ett dubbelt så stort batteri, eller att Google fixar vad fan det nu kan vara som gör att Androidtelefonerna har halva batteritiden jmf med iphone och winmo

19. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag har väl redan lugnat mig i den tråden när jag skrev jag väntar... men tack för ditt svar iaf då :-)