Svårt att jämföra detta oss konsumenter emellan, framgår inte hur man laddar, framgår inte hur mycket man dränerar batteriet. Säg att
Jag och
Du köpte en iPhone 11 pro på lanseringsdagen. Och du använder din telefon dagligen så den går ner till 40-50% och jag använder min så den går ner till 15-30% varje dag. Så har din 98 i batterihälsa, och min 92 i batterihälsa. Ja du förstår hur jag menar, det blir missvisade att bara titta på batterihälsa.
Förr så köpte jag ny telefon varje år, så jag behövde inte tänka på batteribyte. Men ska man ha en telefon 2-3 år så får man räkna med att efter 15-24 månader någonstans så åker man på ett batteribyte. Detta gäller iPhone och Samsung Galaxy då man behöver ett någorlunda fräscht batteri för att klara dagen. /// Köper man någon Xiaomi/asus eller något sådant med 6000mAh batteri så kanske det inte spelar någon roll om det har blivit 20% sämre efter två år, den klarar fortfarande hela dagen å lite till...
Ja fan vet om det inte va bättre förr när man enkelt kunde byta batteri själv #Nokia3310

Click to expand...