Vilken molntjänst för att dela foton med släkt och vänner?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kalven, 8 maj 2013.

  1. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Alltså jag kan absolut se värdet med G+ men jag är lite anti till dessa "sociala" medier (tycker inte det är så jäkla socialt) och undvek faktiskt G+ lite av den anledningen. Det låter ju dock ganska smidigt, det får jag ge dig! 2048-begränsningen stör mig dock eftersom tanken också är att det ska vara en form av backup. Då vill jag inte att kvaliteten försämras!
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 739

    MINA ENHETER

    Får jag fråga, fotar du med din mobil och flyttar bilderna till externa hårddisken eller har du en separat kamera? Jag tycker att mobilkamerorna fotar så bra numera att jag hellre använder den istället för en vanlig digitalkamera. Enda undantaget är väl mörkerfoton/blixt. Aldrig mer behöva flytta över bilder med USB-kabel är rätt skönt!

    Gällande 2048 pixlar:
    Absolut, i den bästa av världar hade man velat undvika att förminska dem. Men jag ska ändå understrykas att det är bara antalet pixlar som blir mindre, bildkvaliteten är precis lika bra. Med andra ord kan man inte zooma lika mycket men jag har aldrig märkt någon skillnad i de situationer jag använt mina förminskade bilder, visa på tv osv går fortfarande utmärkt!
    Sammantaget är det värt att förminska dem för mig eftersom det får mig att slippa betala en krona för min fotobackup/fotolagring (jag har enbart fotona på ett ställe så vet inte om det fortfarande kan kallas backup då, hehe)... ;)

    Ang G+ rent generellt så är detta nog ett försök från Google att locka över folk dit. På många sätt har de byggt en tjänst som är bättre än Facebook, men nästan ingen (i varje fall inte i Sverige) använder tjänsten på avsett sätt, dvs skriver inlägg, läser sidor och är aktiva där.