Det var en konstig inställning gällande Google+. För det första är tjänsten helt gratis och helt obegränsad (om du går med på att förminska bilderna till 2048 pixlar vill säga, vilket absolut är en okej storlek). För det andra, om du fotar med Androidtelefonen och har aktiverat Instant Upload så laddas bilderna automatiskt upp (har jag upptäckt vara en underbar funktion, så tömmer mitt fotogalleri på mobilen nån gång i månaden) och du kan sedan dela.
Google+ är en tjänst för mer seriösa tillfällen än Facebook, känner jag. Du behöver inte använda G+ till annat än foton, det gör inte jag, alla inlägg och sidor man kan följa (á la Facebook) ignorerar jag helt.
Grattis till faderskapet i vilket fall!

Att du har bilderna sparade på en extern hårddisk kanske gör mitt upplägg med direktuppladdning ointressant förstår jag. Men jag vill starkt rekommendera dig att ladda upp dom! Om huset brinner ner, vad har du då för nytta av att ha dem på en extern hårddisk?
Nja Drive är inte på något sätt optimerat för bilder. Dessutom bara 5 GB lagringsutrymme som är gratis, G+ ger helt obegränsat.
Click to expand...