Vilken operatör har du?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av djohansson, 9 jan 2013.

?

Vilken operatör har du?

1. Tele2/Comviq

24,6%
  2. Telenor

18,4%
  3. Telia/Halebop

30,7%
  4. Tre

18,9%
  5. Annan

7,5%
  1. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    hur fan kan så många ha 3 ? måste vara den sämsta operatören alltså.. tycker telenor är bäst har aldrig haft några problem deras nät är det inget att klaga på och så har dom frisurf, har nån annan operatör det?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telenor har inte fri surf. På deras nya prisplaner för mobilabonnemang tar de extra betalt om du surfar mer än vad som ingår, något ingen annan operatör gör för abonnemang (gäller ej FastPris Sverige). På deras mobila bredband gäller max 85GB/månad (100GB på deras hemmalösning) - på deras äldre mobilabonnemang var det 15GB. Efter de begränsningarna sänks din hastighet.

Så Telenors "fria surf" finns inte längre för deras mobilabonnemang och den är begränsad på deras mobila bredband också. Alltså är Telenor den enda operatör som inte erbjuder fri surf till sina mobilabonnemang (av de abonnemang med surf inkluderat) :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo...Telenor kör då med något som heter "Fair usage policy" där "toktankare" som använder nätet orättvist mycket mot andra användare då får finna sig i att deras fart dras ner.

Enklare än en skojaroperatör som TRE som skickar alla till en trög sörja. (främst iphone-användare :teeth:)

(sen har jag just nu ett Telia simkort i min lur och är mycket nöjd med det.... i likhet med om jag har mitt Telenor simkort i luren)

4. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    På Telenors mobilabonnemang finns inte fri surf längre (undantaget FastPris Sverige), surfar du mer än vad som ingår i abonnemanget så börjar det kosta extra. Detta är något som de är ensamma om av de större operatörerna och vad gäller mobilabonnemang. Hos de andra operatörerna får du välja om du vill surfa vidare till en lägre hastighet eller betala för att få tillgång till din fulla hastighet.

På mobila bredband-sidan så existerar inte obegränsad surf heller. Efter 85GB de senaste 30 dagarna (annorlunda räknesätt i jämförelse med de andra operatörerna) så har de rätt att sänka din hastighet - nu på senare tid har de börjat att sänka din hastighet, alltså är det inget som kan hända, utan kommer hända om du överstiger din datamängd. När du överstigit din datamängd så måste du vänta, de andra operatörerna erbjuder dig att köpa mer data. Likaså kommer du aldrig ha 0 i användande hos Telenor (förutsatt att du inte låter ditt bredband ligga i 30 dagar), återigen till skillnad från de andra operatörerna där ditt nollställs varje månad på ett visst datum.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nej och ????

Skicka alla användare till en seg sörja som "Skojarna på TRE" gör ?

6. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Mitt förra inlägg var fakta. Du får gärna förklara vad du menar med "Nej och ????".

Telenor är inte bättre eller sämre än någon annan, de har också sina begränsningar och skickar användarna "till en seg sörja" om de surfar mer än vad som ingår i det mobila bredbandsabonnemang man har. Har man ett nytecknat mobilabonnemang så så tar de extra betalt utan att man har något val.

Sorry för lite OT!

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jovisst ska man ha en "seg sörja" om man nyttjar sin bandbredd orättvist mer än andra användare !

Bättre det än en skojaroperatör som TRE som blåser en massa användare med billiga abb !

8. Dezent

Dezent Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2
    Har Telenor och det fungerar klockrent. :)

9. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Har Halebop körer Rubbet. Abonnemanget i sig är bra, men går mycket med 2g nätet så jag väntar bara tills 3 släpper en bra deal

10. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Har 3, haft det i ganska många år nu. Kontraktet går dock snart ut, ska kolla runt lite på andra operatörer. Men chansen (risken?) är stor att det blir 3 igen.

Varit nöjd än så länge iaf.

11. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har telenor Pott 149 med Surf...
    Är verkligen inte nöjd och längtar tills abonemanget snart går ut!
    Har fått en räkning på över 800:- för att jag surfade på hotell WiFi i utlandet och hade allt som har med 3G nät och data avstängt!
    Och de har aldrig lyckats med lagningen av mina mobiler, alltid när jag har fått tillbaks telefonen har de tagit sönder något som funkade perfekt när jag lämnade in den!
    Kommer verkligen att byta operatör direkt!

12. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har Hi3G (3) och är jävligt nöjd. Jobbar ju med 3 varje dag så kan ju alla bra deals, så mina kostnader är inte speciellt höga! ;)

13. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har nyligen gått från 3 till Telenor. Är helnöjd med Telenor, får betydligt lägre räkningar än hos Tre och mycket mera för pengarna. Kan knappt bärga mig tills jag kan fimpa mitt mobila bredband hos Tre också, totalt värdelöst. Har gått över till Telia 4G istället.

14. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Telenor
    Mobil (Tal/SMS/3G-data): Är tacksam över täckningen. Bor i den lilla byn, bortom den lilla byn. Kör jag med 3G hemma så får jag stå still i köket. Byter jag till endast 2G fungerar det problemfritt överallt och jag kan röra mig fritt. Bor i ett superisolerat hus, för miljöns skull, därav sämre täckning. Men som sagt, 2G ftw!
    Har Turfat (använt data) i hela östra Sverige utan problem.
    Norrlands inland (här: http://goo.gl/maps/vU0jm) kan det vara lite jobbigare. Där kör jag med Telia kontantkort.

Bredband (4G-data): Har en mobil WiFi-router från Huawei (E589). Är brutalt nöjd! Svarstiden ligger kring 20 ms så jag kan spela FIFA utan problem. Nedladdningshastigheten ligger mellan 4-15 mbit/s och då bor jag som sagt, i en liten liten by. Enligt Telenors täckningskarta ska det egentligen inte fungera här.

Telia
    Mobil (Tal/SMS): Använder jag när jag är i Jämtland. Vidarekopplar mitt Telenornummer till Telia. Telia har där mycket bra 2G-täckning. Internettjänster är att glömma.

Bredband (4G-data): Telia förlorade slaget om att få vara min 4G-leverantör. Svarstiderna låg runt 60 nattetid och kunde vara så illa som över 100 en vardagskväll. Nedladdningshastigheten var dock generellt 1-2 mbit/s högre än Telenor.
    Men då låga svarstider är viktiga för spel så blev det tjadå till Telia.
    Telia som dessutom ville ha 399:-/mån för 40 GB när Telenor ger mig minst 100 GB för 269:-/mån.

15. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Har 3 i Norrköping.

Är nöjd med vad det kostar osv.
    Dock har jag oftare än andra problem med täckning där man borde ha bra mottagning.

Tvärt om så blir många med Telia osv överaskade när jag kan surfa snabbt när dom inte ens har gsm

På det stora nöjd, utan att kunna så mycket om andra operatörer

NeXus 7

16. djohansson

djohansson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Vilken abonnemangsform har du?

17. Droid55

Droid55 Guest

Jag hade faktiskt tänkt att skapa samma tråd.

Själv har jag Comviq som jag har haft sedan jag köpte min första mobil i mellanstadiet (eller jag hade Parlino något år innan de blev uppköpta av Comviq). Fast jag kommer att byta till 3 nu när jag surfar på mobilen. Jag har väl varit nöjd hittills när jag bara har behövt ringa och skicka SMS (något jag gör extremt sällan numera).

18. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag använder Comviq Kontant Kompis som jag laddar med 75 SEK varje månad. Billigt då majoriteten av mina nära och kära använder samma, bra mottagning här på landet (Telia har bättre mottagning dock). Mycket nöjd :)

Tapatalked

19. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 322
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Samma som jag gör då :) Välkommen till klubben ;)

20. oo117

oo117 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    One plus x
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LP Kor Official
    Har Halebop rubbet abb.
    4G'n är mer som en 3G som druckit för många red bull. Inte 3G på steroider som det borde vara.

Kundservice har varit bra de gånger jag behövt dem. Mottagningen har jag inte haft nå probs med (Gävle). Hittat ETT ställe av de jag är på ofta där jag endast kan surfa via Edge. Fast det är hemma hos farsan så då funkar ju WiFi'n..