Vilken phablet ska man satsa på?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Svarten81, 25 feb 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Okej, jag tror inte jag har så ont av det heller, själv har jag ALLTID 4G avstängt för där jag rör mig 90 procent av min tid finns inget 4G eller 4G med slöare uppkoppling än +H.

Det jag nu undrar är om det sitter samma "slöa" modem i X1 som på Huaweis Mate, för den har ju inte heller 4G men jag nådde väldigt dåliga hastigheter med den på +H uppkoppling. Jag vet inte hur man ser skillnad på det.. Jag hade ju bra mycket snabbare surf på min Note2/3 (utan 4G)än på min Mate.

Va tror du slutsumman skulle hamna på ungefär inkl frakter osv för en X1 3G via dig?

Last edited: 11 mar 2014
  2. err0r

err0r Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

I alla fall i Kina måste man köra på abbonemang för att få tillgång till 4G vet ej hur det är i Svea.

Jag kör alltid på kontant baserade 3G kort vilket ger mig mer kontroll och i längden billiagre kostnad, för mig räcker GPRS när jag ska kolla mail eller messa.

Du kanske inte betalar ett öre mer för 4G gemfört med 3G men du belatar mer för en 4G mobil.

Alla väljer själva hur dom spenderar sina pengar, på det dom tycker är viktigt för deras ändamål, själv har jag begränsade resurser och vill inte vara med och påskynda denna hets och fälla mot snabbare och dyrare, ist för effektivare och billigare.

Anledningen till att 3G X1an är så billig är just avsaknanden av 4G modul som kräver dyra licensavgifter som går till mega US karteller.

Om jag får gissa så kommer 4G X1an komma till Sverige om 3-6 månader och kosta skjortan och du kommer redan tappa suget när Nexus 7III, LG Mega X och Samsung Bla Bla kommer vara, bättre, snabbare och billigare.

Medans jag redan nyttjat senaste tekniken och superbatteriet i månader på min super långsamma 3G X1a :)

Anledningen att företag släpper info så tidigt är att alla gör det och dom som inte gör det faller bort.

Det blir nog svårt att förutse hur snabbt eller långsamt modement kommer funka i Svea innan den släpps och testas.

Slutpriset beror på hur mycket du vill donera till mig för besväret.

Last edited: 12 mar 2014
    fluppen gillar detta.
  3. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

4. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

3G Network Band at HSDPA 900,HSDPA 2100, 4G LTE 2600.

Kan man inte köra den på både 3G och 4G hos Tre ?

Last edited: 12 mar 2014
  5. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Var står det?

Sen är 4G-versionen "presell" men okänt datum...

6. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Ja jag såg det..

Jag läste det på en sida jag googlade fram..asså frekvens faktan, sen undrar jag om den kommer fungera på tres nät

7. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Frekvens"faktan" är vad någon har dragit till med bara, är garanterat fel. Men den fungerar antagligen på Tres nät, i alla fall med 3G.

8. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

9. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

10. kupster

kupster Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    437

MINA ENHETER

11. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Lagom skum butik som inte har sålt en enda produkt hittills... Finns ingen info om frekvensband heller (finns ju inte ens hos Huawei).

Finns ingen worldwide garanti, särskilt inte på modeller som bara säljs i Kina.

12. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Hmm... Hur ska man göra, jag har mejlat 4st Ali butiker och får svar från alla utom 1,den skumma butik som sägs ha den in stock..
    2 butiker säger att 4G kommer i slutet av mars och en butik sa 28 april..

Vet inte om jag kan vänta.. Tror jag beställer en 3G version, kostar ju bara 2600kr inkl DHL frakt (exkl moms/tull)

13. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Nu är den beställd, tog en 3G version. Kan inte vänta..Köper 4G versionen om jag är nöjd i övrigt när den släpps.

2580kr inkl snabb frakt är inte dyrt!

14. err0r

err0r Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Lita inte på vad som står på Aliexpress, det börjar fuskas mer och mer på deras platform.

3G versionen är inte släppt än, och när väl 4G versionen i Kina kommer ut så är den inte kompatibel med 4G i US eller Svea.

Hoppas du inte får en tegelsten eller ett måndags ex. som dom brukar sälja till stackars köpare på andra sidan jordklotet.

Varför skulle du betala 2580 KR till en random säljare när du kan köpa från Huawei direkt för 1860 KR plus frakt??

Hur tänker ni männikor??

15. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Ja nej det går inte att lita på allt om står på den sidan, det inser man ju.

Tegelstenar har jag ingen användning för så det får vi ju inte hoppas. Dom hade gott omdöme, många omdömen dessutom..

Ja hur tänker vi människor? Det kändes lite för avlägset på nåt sätt och i slutänden med två frakter och en slant till "köparen" så utgick jag från att jag borde hamna på samma pengar, simpel as that!

16. Svarten81

Svarten81 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag väntar med spänning på en recension när du fått hem varan. Själv är jag inte så modig att jag vågar beställa en från Kina och väntar istället tålmodigt på den svenska lanseringen.

17. err0r

err0r Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Vad menar du med två frakter och slant till köparen?

Hur får du 1860 KR och 2580 KR till samma pengar, och hur får du ihop en officiel produktsida på Huawei till en inofficel säljare på Aliexpress??

Jag förstår att det finns folk som har för mycket pengar och spenderar dessa hur dom önskar men din logik går ju inte ihop.

Det är sånna som du som föder fuskare på sidor som Aliexpress.

RichiB gillar detta.
  18. err0r

err0r Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Drog till en Huawei butik idag för att kolla in X1an, och måste säga att den känns otroligt lätt och helt rätt i handen. Skärmen är ljus och dom extra pixlarna märks tydligt med liten text eller 3D grafiken i spel.

Märkte dock lite lagg när man växlade appar och vissa UI element, det pga den höga upplösningen och kanske demo exet var lite extra trött. Kameran är mycket bättre än den på Mate, men jag blev super besviken med det lilla mono högtalaren som är svagare än det som sitter i Mate.

För 1900 KR är denna nog den bästa tabben man kan få idag.

Jag är glad att jag sog den vita modellen med egna ögon innan köp, tycker att den silvriga kanten gör den superful och ger den en billig look. Jag väntar hellre två veckor på den svarta modellen där kanten är svart och get en mycket elegantare look.

Den vita framsidan gör också att en svart ram syns mellan skärmen och den vita ramen, och med den fula silvriga ramen blir det totalt 3 ramer runt skärmen vilket borde vara förbjudet på moderna teknikprylar :)

Last edited: 14 mar 2014
  19. Svarten81

Svarten81 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ser riktigt nice ut men jag håller med dig den svarta är nog att föredra.

20. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Jag pallar inte orda med dig om det error då du inte verkar vilja förstå dessutom är Du ju helt skev i huvudet om du på allvar menar att jag föder bedragare om jag väljer att handla av återförsäljare istället för tillverkaren direkt. Alla återförsäljare är inte bedragare som lurar folk på pengar! Hur fan hade det sett ut om alla i alla lägen köper direkt från tillverkaren, tänk ett steg längre innan du vräker ur dig idiotiska kommentarer.

Skit I det och låt oss återgå till det tråden handlar om.

Den fula kromade ramen har jag inte lagt märke till innan, det ser ju bara plastigt ut..Fan va synd.
    Anledningen till att jag vill ha vit/silver är att jag vet hur svarta iphone5 ser ut efter ett par veckor, när eloxeringen har fått lite stryk och det silvriga aluminiumet kommer fram under, ser fruktansvärt ut!

Det är som sagt inget jag märkt tidigare när man kikat runt på bilderna på nätet

Last edited: 14 mar 2014
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.