vilken rom är bäst

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av genii, 17 jul 2010.

1. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Tack för länken! Ska prova senare i veckan ..

2. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kör just nu LCR 1.7.2 utifrån senaste officiella .39-rommen och med Launcher PRo som homescreen.
    Kan bara säga att jämfört med den senaste officiela 1.6-Rommen (2.000.16) så är det rejält med buggar och irritationsmoment.
    Tex:
    * Den måste ladda kontakter från sim-kortet vid varje uppstart vilket tar rejält med tid. En bugg som dom INTE ska fixa enligt bugg-rapportslistan.
    * Dolbyljudet, som jag avskyr,påverkar det vanliga ljudet negativt även om dolby är avstängd. Måste slås på och av igen för att få det att funka som det ska. Det är en bugg som dom håller på och försöker fixa...
    * Har haft problem med att den tappat wifi ibland trots att jag är hemma och in range.
    * Den kunde ett tag inte mounta SD-kortet, dock är jag i kontakt med MAlez och testar patchar för det.
    * Har haft stora problem med force closures för google maps som bara dyker upp i tomma intet utan att jag ens startat den. En gång slogs tom "latitude" på av sig självt utan att jag gjort något som helst själv. Fick faktiskt ett meddelande om det via gmail, annars hade jag inte vetat om att den bara blivit påslagen så där....

Då kanske ni undrar varför jag ändå kör den?
    Tja, multitouch är en sak, men det får man med den vanliga rommen.
    Men en killer feature är att det går att spela upp xvid/divx.
    Bara att tanka över filmer och tv-program och titta utan att konvertera först.
    Guld då jag just nu inte har någon fungerande bärbar dator och ett måste för mig.
    Hade det inte varit för den saken så hade jag nog kört med enbart officiella Rommen.

Men till LCR;s försvar så kan jag säga att den är grymt snabb då jag kör med Launcher Pro.

Minneshantering funkar extremt mycket bättre än vid gamla rommen, men det är nog mer en funktion av 2.1 konrtra 1.6 än just custom rommen. Behöver i alla fall inte köra med någon task killer för att speeda upp saker och ting, vilket var ett måste vid gamla 1.6.

Last edited: 22 jul 2010
  3. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag hade egentligen det kravet också på alla mina ROMar, men sen så provade jag Rockplayer eller vad den heter och den spelar upp alla mina videoformat tillräckligt bra utan några extra Codecs från LCR 1.72, därför bytte jag ut den mot 1.8 Betan som är sinnessjukt slank och snabb, och nu vidare till Phussons Froyo port som funkar helt okej även om den har lite störiga buggar. Men Rockplayer fungerar även här och jag slipper vara bunden till en ROM som jag personligen tycker innehåller för mycket onödigheter.

4. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jaha, ska kolla på den mediaspelaren.

1.8 har ju inte dobly och det ser jag som en jättefördel, då ljudkvaliteten blir vidrig då man slår på den och är den av så buggar det ju ur sig så ofta med 1.7.2 där man måste aktivera och avaktivera den för att få det vanliga ljudet att fungera som det ska.

Hur är det med bugga i 1.8 annars?
    Har den problem med att com.google.android.apps.maps rapporterar att den kraschat hela tiden (som i 1.7.2 för mig)?

5. Kiddy

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Finns det någon 998mhz patch till LCR 1.8beta eller fungerar patchen för LCR1,7?
    Vilken ordning flashar man då på?
    Just nu kör jag 1.100.39 + LCR1.7.2 + "998MHz @ 1.3V + static voltage scaling + ramzswap + TS fix" patchen.

6. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag använde samma och det verkar fungera hittills...

7. Kiddy

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Ok, tolkar det som att du flashat på 998mhz patchen för LCR1,7 på 1,8beta.

Hur mycket bättre är batteri tiden?