vilken rom är stabila med 2.2 just nu?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av mickej79, 27 sept 2010.

1. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Men tjena, jag installerade superslim i förrgår och även temat som gick att köra som update.zip. Jag tycker oxå att det slukar batteri.

Har haft min telefon av från full laddning nu i en timma och utan att ha gjort något med telefonen alls så är den nu efter en timma nere i 95%?

2. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

HAHA jag sa ju det :) Förut kunde mitt batteri hålla i två dagar nu vettifan om den pallar en hel dag ens :D Det jag märkt även är att när man laddar mobilen så tar det MYCKET längre tid för den än tidigare :D

3. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Jag ska nog inte säga för mycket än. Laddade under natten så hur lång tid det tog vet jag inte. Igår var den nere på 30 % efter en dag med skralt användande. Efter en timma direkt efter laddning i går morse var den nere på 94 %, idag efter samma tid står den faktiskt kvar på 100 %.

4. Carl_XII

Carl_XII Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Problem med batteritid beror förmodligen på felaktig installation av något slag. Det är viktigt att rensa telefonen helt både före och efter flashning till JPK och Titanium Backup fungerar inte heller, så alla appar måste installeras om via Market istället (AppBrain är bra att använda).
    Det kan behövas att formatera om SD-kortet (korten) också efter flashningen.
    Jag kör JPK och har inga problem med varken lag eller batteritid.