för att flasha gör du följande:
1) stäng av telefonen, tryck o håll volym + power tills du kommer till bootloader,
2) koppla in med sladd till datorn
filen du laddade ner, brukar jag packa upp, och lyft ut radio samt bootloader filerna, lägg dem i samma mapp som du har minimal adb och fastboot, blir enklare så tycker jag
3) på datorn, öppna mappen där du har minimal adb och fastboot, tryck in shift + högerklick på musen, välj öppna kommandofönster här
4) för att testa att du har kontakt mellan datorn och telefonen skriv fastboot devices och tryck enter, här skall du få upp din device.
5) nu flashar vi, skriv fastboot flash bootloader / fastboot flash radio [filens namn utan klammer och avsluta filens namn med .img]
för enkelhetens skull kan du ju alltid döpa om filen till något kortare innan du gör detta steget, annars ser det ut så här
exempel:
fastboot flash bootloader bootloader-shamu-moto-apq8084-71.08.img och tryck enter
fastboot flash radio radio-shamu-d4.0-9625-02.98.img och tryck enter
du skall se att den utför flash, och utan errors, sen skall du kunna starta om telefonen, för att kolla att du har nya bootloadern kolla genom att trycka volym + power, står då på en av de översta raderna vilken version det är, har du kollat innan du flashade då borde du se nu att du har den nyare.
Radion kollar du inne på inställningar, om enheten, koll Baseband, slutar den numera på 98r tex (den versionen du får från filen jag länkade innan) så är du numera på senaste radion.
Click to expand...