Vilken ROM?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av jolerius, 26 aug 2011.

1. malkus

malkus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Är det då just GalnetMIUI man ska köra eller den mer officiella MIUI:n för Galaxy S? Med den senare får man väl lättare de vecko-atliga uppdateringarna? Andra fördelar/nackdelar med endera varianten?

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag själv föredrar den officiella MIUI-versionen (MIUI.us) då jag gillar uppdateringar veckovis (känns mer strukturerat än att släppa en ny release på ett obestämt datum... vilket resulterar i mindre ansträngning vid koll av nya releaser). Men annars är gMIUI och den officiella väldigt lika varandra. Det som jag kan säga på rak hand är annorlunda är temat (som man ändå kan ändra i den medföljande applikationen "Themes" när du installerat MIUI på din telefon). Jag tycker att du skall testa de bägge och avgöra själv. Alla har vi olika kriterier på våra telefoner och bör därför välja ROM därefter (och inte lyssna på vad andra säger).

3. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Är batteritiden bättre i officiella?

4. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag tycker att miui är det bästa som finns och det finns ju tw4 apk på xda så bara att köra in den. Problemet är bara att jag inte får igång mitt minneskort att fungera med den men det var jag beredd att offra för att köra miui

5. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag har inte använt gMIUI på ett tag, utan fastnat för MIUI.us som jag varit på ett bra tag så jag kan tyvärr inte yttra mig om den saken då gMIUI uppdaterats sedan sist jag använde den :) Men av de omdömen jag hört så är inte batteritiden i gMIUI så bra. Jag har hört att battery-drain kommit tillbaka i de senare versionerna (men inget jag kan yttra mig om) :)