Okej! Läste nått om att det är samma chip i en minix neo x5 o en rikomagic ? Altså lika dålig wifi? Inte kul om det inte funkar
Kör en sån här från min iMito mx1 till min förstärkare, funkar hur bra som helst! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=346370
Vad ni än gör, köp för guds skull inte GK802 quadcore eller någon annan Freescale i.MX6Q baserad produkt innan det finns vettiga rommar ute. GK802 är i det närmaste oanvändbar. Du har fått det om bakfoten, att köpa från Sverige är enda sättet som GARANTERAT ger dig samtliga påslag från tullen.
MK 809 II funkar sändningen bra med har hört att vissa äldre trådlösa routrar kämpar med då köper du ju till http://www.tvsmart.se/store/p/mk-809-ii-144697/ethernet-micro-usb-2.0-adapter-222907 Se bara till så den stödjer Android.
Eller så kopplar man en optisk kabel från usb-dacen till en optisk ingång på förstärkaren och får mycket bättre ljudkvalitet!
kan inte säga något om sticka. men kör med en Android box (som har vissa problem) men bilden är bra. Har beställt nya Tronsmart stickan med quad core och android 4.2, borde komma om någon vecka, prestandan verkar grym men om svenska stream apparna funkar är en annan sak. Återkommer när den dyker upp
Tja! Jag körde hockeyalsvenskan live på viaplay! från min mk 809II jag köpte på www.tvsmart.se Funkar kanon på 42tummare med 8mbit trådlöst till och med HD ibland Provade hos polaren gick det inte lika bra. Laggade lite ibland men det visade att det berodde på hans modem så han köpte till ethernet omkopplare.
Tack för era svar! Får se hur jag gör, vill ju helst köra trådlöst och ha så bra kvalité som möjligt. Just nu kör jag ViaPlay via mitt PS3 och det fungerar helt okej.
Har vart i kontakt med en på tvsmart.se och han berättade att dom ska släppa en Mk 809 IV i kommande veckorna. Dubbelt så bra trådlöst med extern antenn på stickan och 2 gb ram, 160gb rom stöd för mobilt bredband. Har bokat en redan
HAHA vill inte sköta din tvätt då Men tror den kommer bli super! Såg dock att jag skrev 160gb menade 16GB rom.