Vilket abonemang/operatör???

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Cim-Inc, 24 feb 2010.

1. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Ungefär hur många SMS skickar du per månad? I fall du inte skickar väldigt många kanske du kan nöja dig med något av de andra kontantkorts-abbonnemangen? Via web-gränssnitt kan man dessutom skicka ett antal gratis SMS när man har telenor kontant (jag har för mig att det är 30 gratis web-SMS per månad).

m v h Henrik

2. Droid-Nisse

Droid-Nisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Studerar du tycker jag du ska välja Tele2 Student. Kostar 19 kr/månad och du smsar gratis till alla och 70 öre/min till övriga operatörer.

Sen lägger du till ett av deras 3 datorpaket:
    Small- 29 kr/mån (200 mb)
    Medium- 89 kr/mån (1 GB)
    Large- 160 kr/mån (5 GB)

3. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

studerar inte för tillfället, jag går mellan studier och arbete var och varannat år lixom :P

skickar lite drygt 300-400 sms kanske.

4. Droid-Nisse

Droid-Nisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Du har inget CSN/Mecenat-kort då? Det är i stort sett allt som behövs. Du kanske känner någon som har ett sådant kort, då funkar det att logga in på hans men sen skriva dina uppgifter när du beställer abonnemanget.

5. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Om man offrar önskemålet om kontantkort har Telenor ett abbonemang "Telenor SMSa" http://telenor.se/privat/abonnemang/smapratare/telenor-smsa.html

Det kostar 69:-/månad, men då ingår bara 300 SMS. Sedan tillkommer ju en tillägstjänst för datatrafik, åtminstone 59:-/månad. Totalt är du då uppe i ca 130:-/mån plus kostnad för samtal och SMS utöver de 300 som ingår. Så nej, jag vet inte något alternativ som är billigare än de 120:-/mån som du nu betalar när du skickar så många SMS.

Men räcker det verkligen med 120:-/mån när dina SMS kostar 39 öre styck? Bara de SMS som du skickar borde ju kosta däromkring, sedan tillkom det ju 39:- för abbonemanget och 29:- för data. Då borde du vara uppe i åtminstone ca 190:-/mån.

m v h Henrik

6. mrbulle

mrbulle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden lite :innocent:

Ska beställa en Desire med tillhörande abonnemang.
    Jag kommer sitta en hel del på nätet med mobilen men har wlan hemma. Ringer inte så fruktansvärt mycket, räknar man ca 120min så är det nog väldigt högt räknat och runt 30 samtal i månaden. Tenderar att bli längre samtal än få korta.
    Skickar runt 500sms i månaden.

De abonnemang som jag tittat på är Halebop Hallå Surf Plus där jag får gratis sms och 3gb/månad. Med min användning landar detta runt 350kr/månad.

Tre har ett annat alternativ där jag har ett belopp på 199kr att använda för allt. Med 5gb datapaket och fria Sms så kostar detta ca 440kr/månad.

Telenor har ett alternativ där jag får 99kr att ringa för, sen ett datapaket och fria sms. Totalt blir detta ca 450kr/månad.

Halebop är billigast, men hur är de egentligen? Är det bättre satsa på Tre eller Telenor istället?

7. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Jag har inte själv någon erfarenhet av Halebop, men de använder väl Telias nät? Då borde de ha ganska god täckning.

Måste du binda upp dig för någon längre tid i abbonemanget? Annars är det väl bara att prova om de ser bäst ut. I värsta fall får du sedan göra dig omaket att vänta de veckor som det tar att portera mobil-numret till en annan operatör.

m v h Henrik

8. mrbulle

mrbulle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Abonnemanget är på 24månader. Funkar det bra kommer jag ändå använda det så länge och då kan jag lika gärna få mobilen lite rabatterad. Mena använder de telias nät så är nog täckningen helt ok. Tror det blir halebop då.

9. Susanna

Susanna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kikar lite på 3 just nu. Ringer i dagsläget med tele2 för 19öre/min och smsar för 19öre med en månadsavgift på 39 (som man inte får använda upp). Med 3 kostar det 49:- i månaden (som man får använda på vad man vill) ringer och smsar för 29öre/min (och st för sms). Känns helt okej tycker jag. Då kan man ju lägga till datapaker 1GB för 49:-/mån.
    http://tre.se/templates/SubscriptionPage.aspx?id=40239

Så i slutändan får jag "gratis" internet och betalar 10öre mer i samtalskostnad och sms. :)