Vilket abonnemang?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av druiden, 28 mar 2010.

  1. vict0er

    vict0er Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om man bor i Stockholm, vill använda mobilen främst till surf men även till sms och samtal och ens kompisar/familj till större delen använder tele2; vad väljer man för abonnemang? Var framgår det hur mycket GB/MB i månaden man får surfa innan hastigheten stryps hos tex telia?
     
  2. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    På landet där jag bor fungerar min privata 3 alldeles utmärkt om än med inte många pluttar. Täckningen på jobbtelefonen med Telenor existerar inte. Så jag får koppla om ingående samtal till min privata för att ha någon som helst kontakt med yttervärlden när jag har jour.
    Bra på ena stället uselt på det andra. Klokt råd att försöka kolla själv för man kan aldrig veeta.
     
  3. wefrem

    wefrem Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 28 mar 2010
  4. SpHenk

    SpHenk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tycker du även kan överväga halebop hallå då du säger att du ringer korta samtal och skickar sms. Halebop Hallå har en minutavgift på 19 öre/samtal till alla = låg samtalskostnad oavsett vad man ringer till, halebop kör ju även i abonnemangsformen med 3000 sms i månaden och dessutom ett sjysst datapaket på 3gig som lämpar sig till surf, Spotify, Youtube m.m. Enda dimpen med Halebop är att de har en hög öppningsavgift: Hallå 99 öre/samtal. Halebop Vänner: 79 öre/samtal.
     
  5. dr0id

    dr0id Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Själv så körde jag hos tre

    Eftersom jag inte ringer så mycket så körde jag på surf max kör du på den med 5gb istället så får du 200kr att ringa för. Tycker detta erbjudandet var billigast sedan är det ju 24månaders bindningstid men jag har ej tänkt att byta så gör mig inte så mycket.
     
  6. druiden

    druiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Fattar inte hur man skaffar det abonnemanget? Alltså Halebop Hallå går ju att beställa men när man ska ha mobilsurfen står det att man beställer det tillsammans med en teleon.. det är jag inte sugen på.

    * Abonnemang med surfpaketering köper du tillsammans med en mobiltelefon på www.halebop.se/butik och binder på 12, 18 eller 24 månader.
     
  7. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Enligt mitt ringschema, d.v.s. ca 100 samtal i månader, i snitt 2 minuter långa. 2/3 inom tele2, ca 300 sms per månad varav 200 inom tele2 så var tele2 ca 300 kr billigare än Tre sett över 2 år. Sen ringde jag Tre och förhandlade ner mig ca 1500 kr i pris och vips var Tre bästa dealen.

    Det jag tänkte mig tidigare portering till Kompis169 + SMS-paket + surfpaket (29kr) - mobilen kostar då 2600 hos mobilgiganten. Detta gav en totalkostnad på 9200 över 2 år.

    Tre var från början 9500 - ner till 8000 totalt med rabatter. Och då har jag även möjligheten att öka mitt surfpaket - och hålla bättre koll på mitt ringande, utan att öka min månadskostnad. Således rekommenderar jag Tre, men var noga med att förhandla så du får minst en månad gratis som premie för teckningen.
     
  8. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En gratis månad lyckades jag också få säljaren att ge (299kr), men hur lyckades du med 1500kr?!
     
  9. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Billigaste abonnemanget just nu är väl:

    Snackis: 19 (tele2.se)*
    19 kr/mån
    19 öre/min och SMS
    Bindningstid 24 mån

    Själv har jag Telia prata på, 29 månan och 29 öre/min och sms. Mkt nöjd med telia efter att ha haft telenor och tele2.
     
  10. darkrider

    darkrider Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Han fick 3gånger 399 plus ingen aktiveringsavgift - värde 250 blir 1447 skulle jag tro att han gjort!

    Längtar till min mobil kommer! Det står 8 april på 3 hemsida och jag undrar när de börjar skicka ut dem? Någon som har någon info om det?

    :)
     
  11. crixen

    crixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Nja, det beror ju såklart på vad du har tänkt använda din telefon till. Åtminstone Telenor har abonnemang med 9 öre per minut, men med högre SMS-kostnad. Ringer man extremt mycket finns det ju Flatrate (nästan i alla fall) och då blir det lite klurigare att räkna ut minuttaxan. Ett datapaket bör man nog lägga med i kalkylen för en sån här telefon och där ser villkoren väldigt olika ut beroende på operatör och paket.
     
  12. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har inte hört någon säga nåt bra om telenor så jag tycker inte det är ett alternativ.
     
  13. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Som Darkrider skrev ovan. 3 x 399 kr månadsavgifter + 250 kr anslutningsavgift. Sen ytterligare 3 månaders gratis mobilsurf plus - som i och för sig bara utökar mitt ringutrymme, och inte påverkar mitt totala pris.
     
  14. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    Du behöver inte alls beställa en telefon för att få surfpaketet... http://www.halebop.se/abonnemang/tjanster/surf-plus
     
  15. Bagge

    Bagge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vilken säljare på 3 ska jag prata med för att få denna dealen? :)
     
  16. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ringde ca 2 ggr om dan (morgonen, och kvällen, för att få olika säljare) och förklarade för dem att Tele2 var billigare, och att de var tvungna att komma ner i pris om jag skulle byta. På sista vändan tröttnade de väl på mig och gav mig det jag ville ha. De hade kunnat sälja mig på 2 månader gratis, men eftersom de tjurskalligt påstod att "ingen sådan rabatt" existerade, och sen till slut gav med sig rakt av blev det 3 månader för min del :)
     
  17. Bagge

    Bagge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Fan va nice, hoppas på att kunna hitta på något liknande.
    Står och vacklar mellan tele2 och 3, (tele2 för att alla polarna har det), men har inte riktigt greppat vad det skulle kosta å ha tele2 me en desire.
     
  18. ottoangel

    ottoangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så där beställt från 3 nu. Fick tre månader gratis jag med.
     
  19. Dunord

    Dunord Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fler som får tre månader??? :mad:
     
  20. Bagge

    Bagge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Får jag tre månader me så är saken klar.

    Har även du nått tips? :)