Vilket Facebook-app är bäst ?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Pata, 24 november 2009.

1. Kevlar

Kevlar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag gillar touch-facebook. Dock funkar det ju inte att se folks kommentarer på foton då. Det är riktigt kasst.

I så fall får man använda facebook mobile. men det är inte lika snyggt, och där har inte personer kontaktbilder på news feeden!

Det måste gå att ha en bra facebook i sin androidmobil utan att behöva logga in genom olika apps?

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    går det att få touch.facebook.com att faktiskt visa statusar i kronologisk ordning? Vad som hände för ett dygn sen blandas med precis nyss. Man missar massor.

m.facebook ligger nere för tillfället, och upptäckte detta nu

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Förbaskade google!

Nog är det väl en skandal att inte google kan sätta ett gäng duktiga utvecklare & fixa till en fbapp som åtminstone kommer i närheten av iphones app, borde väl vara i deras intresse!

Har kört babbler & det har funkat hyfsat men vissa versioner som släppts har blivit sämre. Den senaste funkar hyfsat på min Hero men är grymt långsam på min frus Legend. Drog hem Bloo till våra lurar, går ganska bra på min & blixtrande snabbt på hennes. Däremot så fattas massor av feeden på hennes???

Vi kör nu båda den oficiella men va fan, stenålder med det mesta! Dock snabb... Har testat webvarianterna också men dom är inget för mig....

Va fan sitter det i! Är ingen bra reklam för Android detta när man ska visa upp fb på sin lur, framstår närmast som ett skämt om det råkar finnas en med Iphone på sidan som demonstrerar sin :ehm:

4. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11

Jag är i precis samma läge som du. Har kört samma svängar och kör nu den officiella med. Väntar på att Bloo ska få till vad han lovar, men det tar visst tid...

5. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har väldiga problem med Bloo, som annars verkar vara den bästa Facebookappen. Det går nämligen inte att göra något annat än att kolla listan över notifikationer. Så fort jag försöker gå vidare någonstans i appen får jag veta att feeden är tom, eller att jag inte är kompis med personen (mig själv wtf?). Vad ska jag göra för att bli av med detta problem?

6. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har du provat det här:
    http://fbandroid.wordpress.com/2010...re-version-1-5-slightly-delayed-for-mid-week/

Det kan vara problem med Bloo's behörigheter på facebook.

7. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tack så mycket, det hjälpte. Och som jag trodde, hittils den bästa appen jag testat. Det enda jag saknar, som inte verkar finnas, är en funktion för att se bilder av en viss person, istället för bara bilder som den lagt upp. Dock är det ju bättre att bara behöva gå till m.facebook för en sak, än för allt som inte handlar om att läsa statusuppdateringar, vilket ju är fallet med den inbyggda.
    Jag saknar S60 appen, inte lika bra som iPhones, men ändå en väldigt bra Facebook klient.

8. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Mycket av problemen med Bloo & Babbler verkar uppkomma pga att fb emellanåt ändrar en del i behörighet m.m. Därför så måste utvecklarna av dessa appar emellanåt uppdatera för att det ska funka igen. Så har jag förstått det i alla fall men hur är det med Iphones app, jag har ingen järnkoll på dess funktion men jag har aldrig hört min son klaga på sådana här problem medan jag svär mest för jämnan över Androids fbinkompetens...

Ang. den officiella appen så undrar jag, får man aldrig notifikationer i statusraden? Jag har kört den sedan igår men inte fått en sådan i statusraden trots att jag kryssat i notifikationer. Var så länge sen jag använda denna app innan så jag kommer inte ihåg.

Hur som helst så är jag nu less på den officiella & testar nu Bloo ett tag, ska bara se till att få den att fungera riktigt på frugans legend också. Hon är riktigt sur nu när hon sitter på jobbet omgiven av Ifånar som har järnkoll på fb :)

9. Gabe

Gabe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, det är en del strul med Android och Facebook. :(

10. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag får notifikationer om nya meddelanden och inbjudningar till evenemang men vet iofs inte om det är facebook appen eller sense som skapar dessa notifikationer.

11. JohanSand

JohanSand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker att det är konstigt att man får ett meddelande i statusraden på mobilen när man får en poke men inte när någon skriver till en...... irriterande som fan.

12. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Japp, detta var problemet med frugans Legend, eller rättare sagt behörigheten på hennes konto, tack för tipset!

Nu kör hon & jag Bloo så länge det inte tillkommer nåt problem & dessutom så har ju utvecklaren lovat en hel del men det viktigaste för mig är just nu stabilitet & inte det jag är van, att funktioner helt plötsligt försvinner eller att det plötsligt blir segare osv....

Sådana här felsökningsproblem är för krångligt för gemene man, en fbberoende arbetskompis med tummen mitt i handen velar mellan nya ifånen & en Desire & jag vågar fan inte rekommendera en Android till honom förrän sådant här funkar utan att man måste googla runt & söka lösningar, annars så blir det jag som får lösa allt åt honom & jag har tillräckligt med min & frugans:scared: Tror Ifånen med dess färdiga (ofta tråkiga) lösningar är bättre för honom...

13. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Testa Bloo & följ råden tidigare i tråden. Sanslöst mycket mer funktioner än originalet & hyfsat snabbt, den officiella är dock snabbast men det har nog med enkelheten att göra...

14. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

jag har skaffat bloo, bara för att kunna ladda upp video, men när den tickat till 100% så får jag account error eller vad de nu stod, har testat med wlan, kort klipp, långt klipp, via vanligt 3G.. men fortfarande samma fel, någon som stött på samma sak? kom annars med tips på att ladda upp videos som jag spelat in tidigare, asså inget fristående program jag måste spela in med för att kunna skicka upp direkt från luren

15. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Får samma när jag sörsöker ladda upp bilder... det har fungerat tidigare dock. :(

16. NielsTheSnake

NielsTheSnake Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt hur detta fungerar. Första gången jag testade facebook i min X10 så stod det på facebook "inlägg via Sony Ericsson X10" och deras logga, nästa gång står det Facebook-android, hur ändrar man den texten, då man ser lite olika "facebook mobil" etc hela tiden :P

17. osmium

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det går inte att ändra utan det beror på vilket program du använder när du postar. "Facebook för Android" är den officiella klienten, "facebook via mobilen" är deras mobilsida och X10 är troligtvis en SE klient.

18. NielsTheSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mjo men jag använde inte någon direkt app när det stod X10, så förstår inte hur det kunde komma upp ;P

19. osmium

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Vet inte hur X10an fungerar men du använde troligtvis det inbyggda stödet för facebook som finns i telefonen.
    Om jag använder HTCs facebookintegration för att uppdatera statusen på min Hero står det " via HTC" eller något liknande på facebook och använder jag Bloo står det "via Bloo".
    Prova lite olika så märker du nog snart hur det funkar. :)

20. NielsTheSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade nu på touch.facebook, applikationen, men även via vanliga sidan, samt även m.facebook, men det blir samma överallt :( Vill ha tillbaka "via Sony Ericsson X10" ;D