Vilket minneskort?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av urbanlarsson, 19 feb 2010.

  1. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Hm... kostar fortfarande ungefär samma som när jag köpte för 6 månader sen.
    Lite långsam utveckling eller är det något på G snart?
     
  2. Droid110

    Droid110 Guest

    Class 10 är ju på G nu och då lär Class 6 priserna sjunka snart.
     
  3. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för svaret men jag hade tydligen quotat fel. Jag syftade på class 10 kortet.

    Men är det som du säger lite overkill med ett class 10? Vid vilka användningsområden begränsas telefonen egentligen av minneskortets hastighet? Jag kör med A2SD så jag antar att ett class 10 skulle vara allmänt rappare än ett class 6, men hur mycket skulle detta märkas egentligen?
     
  4. Droid110

    Droid110 Guest

    Tyckte inte att class 6 var någon flaskhals för A2SD men jag själv skulle inte betala priset för ett class 10 kort :P.. Tror nog inte att du skulle märka skillnaden..
     
  5. boneP

    boneP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Htc One M7
    Telefon 3:
    Nexus One
    jag köpte mitt från komplett då det var de enda som hade i lager, men det var inte många så antar att dom rök snabbt..

    det är säkerligen overkill i många sammanhang med class10, jag vet inte hur snabbt telefonen klarar att pressa data till/från sdkortet men i min värld känns det bra minimera risken att minneskortet blir flaskhals i systemet, om man räknar i pizzor eller öl så är ju prisskillnaden ganska marginell också :D

    vad får ni med class6 för hastighet t.ex över usb? min låg runt 10-11MB/s stabilt så därför känns det som att det är gränsen för vad N1 klarade att skicka(borde spikat uppåt annars?) eller så orkdar telefonen maxa kortet hela tiden och då är det ju definitivt en skillnad mot class 6
     
  6. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo jag känner lite samma sak och bryr mig inte särskilt mycket om priset. Tack för att du svarade i alla fall men det blir väl till att vänta helt enkelt.
     
  7. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Jag får mellan 6 och 7 mb/s på mitt kort (skriva alltså)..
     
  8. boneP

    boneP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Htc One M7
    Telefon 3:
    Nexus One
    som exempel kan man ju räkna på hur lång tid det tar att skicka 4.7GB(en full dvd)
    vid 10MB/s tar det 470s = 7m 50s
    vid 6MB/s tar det 783s = 13m 3s

    jag hamnar ofta i lägen då jag "bara" skall slänga in ngt på mobilen/usbminnet innan jag skall iväg nånstans kan det vara värdefullt med 2minuter mer att springa till bussen på, för andra kanske det är helt meningslöst..

    don efter person helt enkelt :)