Lite detaljer..
Hur och var ska vi lägga upp alla färdiga ikoner? Vi kan skapa en mapp på någons dropbox, där alla som bidrar med ikoner kan få länken till. Där kan vi spara alla färdiga ikoner. Det viktiga är att man då skriver ett datumprefix i slutet så man inte skriver över ikoner om någon annan har gjort samma. I den mappen ska det bara ligga ikoner med sina packnamn.
Sedan kanske man ska skapa ett google spreadsheet istället för den excelmall som ligger i mappen, där man för logg över vilka ikoner som ska skapas, och vilka som är klara osv.
Vad tror ni?
Sedan kan jag tycka att det är lite krångligt tillvägagångssätt att först skapa en ikon som är 512x512, för att sedan lägga in dem i en ikon-template där dom ska skalas. Känns lite som dubbeljobb för min del. Så som jag har gjort det tidigare är att dra de bilder man vill ha direkt till templaten, och där gör man de justeringar som behövs (kan tex vara en ikon med en ram där man inte vill ha med ramen), då måste man ändå meckla lite för att få den att sitta rätt och kännas bra.
Det viktiga är när man att ikonen man sökt ut på tex google är MINST 512x512, sedan är det bara och köra.
ramen på sub-surf var mest för att visa på variation och möjligheter, och inget som ska användas på den ikonen. Ibland kan det dock vara najs med en ram, bara den passar temat och inte sticker ut, men det är verkligen inte ett måste
Nä, nu skiter jag i det här och säger GOD JUL, hoppas att tomten kommer med många hårda paket med ny teknik

Click to expand...