Då tycker jag att vi kör på det. Klart!
Ska vi sätta upp några guidelines för hur designen får se ut?
om man tex tittar på exemplet med våra två g+ ikoner så är din variant mer centrerad och ren, medans min går utanför och har lite dropshadow. Här tycker jag att man ska bestämma vilket ben man ska stå på, eller vad sägs?
![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F13371850%2Ficonexample.png&hash=722ee2321b0a856f984712d64f99d4a5)
Det finns ju vissa riktlinjer som tex säger hur långt ut en bild/image/ikon får nå kanten av ikonen tex så här:
I ovan exempel skulle då g+ loggan ha varit innanför fyrkanten. Nu behöver det inte vara som just i det här exemplet, men det är bra så att alla ikoner blir så enhetliga som möjligt. Speciellt om det börjar bli många som bidrar med ikoner.
Sedan vet jag att många använder en färg paljett med ett urval av färger i en viss ton eller vad man ska säga. Detta för att hålla ihop temat, så att det inte blir massa knepiga bakgrunder (tex om temat är lite åt pastell, och så kommer någon med en mörkt senapsgul bakgrund)
Eller så kör man med lite lösare tyglar och det får bli lite mer spretigt, dvs man väljer färger som man tycker passar till sin ikon, eller att bilder får gå utanför ikonkanten.
Click to expand...