vill tillbaka till orginal

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av aneell, 21 dec 2010.

  1. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jaha... men nu gjorde ja 3an också :P... blir väl inget fel nu? iallafall är jag på steg 4 nu och installerar OTA updates, installerade just nu version 2.2.1 har build number FRG83D verkar inte finnas fler OTA updates nu, verkar det stämma? :)
     
  2. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    FRG83D är senaste, ja.

    Själv kunde jag inte göra steg 3 utan problem, då jag hade haft en ROM inne, CM6.1 som använde en senare HBOOT, vilket gjorde att jag inte kunde installera patchen i steg 3.

    Klararade du av det, och nu har FRG83D, så är det ju bra. :)

    /Söder
     
    Last edited: 21 dec 2010
    aneell gillar detta.
  3. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    stort tack till drlaban och till dig söder också :) allt gick ju felfritt o snabbt :D nu ska jag bara vänta på gingerbread. stort tack! peace out
     
  4. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    DrLaban gillar detta.
  5. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Skönt att höra att det gick bra och utan några större hinder. Och jag har lite att putsa på min guide. Najs!
     
  6. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Ser intressant ut. Ska gräva ner mig lite i den och se hur saker och ting hänger ihop med den metoden.
     
  7. handroid

    handroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tillbaks till original ERD79

    Hej jag försöker också återställa till original. Just nu har jag MIUI
    har lyckat med recovery nu står det " Android system recovery<2e>" det är väl rätt? Men kan inte installera ERD79 filen då får jag "E:signature verification failed" Vad gör jag för fel? har jag laddat ner från Pauls listan

    "Update zip format (full)

    This is the stock image repacked to an update ZIP for installation via a custom recovery image. It is completely stock, secure and unrooted.

    FRG83 update zip - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: 13e626fffd21dc24f0371d59f9788485

    FRG33 update zip - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: 1da6523f39e9c666b7aefbe45054049
    FRF50 update zip - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: f9ee4430b3d83bc40ef7225885fc4031
    EPE54B update zip - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: 0cfa033d58509b9bdf5d9ae09d976a38
    ERE36B update zip - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: 070e47f96d7c14e682232155e86a8f4b
    ERE27 update zip - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: 90700607c04279716b505aa203e9c684
    ERD79 update zip - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: 5e17b0351024c8fb1a2020f1fd55210e"
     
  8. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    varför inte göra som jag skrev o dra in PASSIMG från FRG33. Det måste väll ändå vara det enklaste och snabbaste. Krävs 2 knapptryckningar sen är det klart (förutom o lägga passimg på minneskortet då)
     
  9. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag tror att du förstått det här i omvänd ordning; Först återställer man Android till ERD79, därefter återställer du recovery och inte så som du verkar gjort nu, alltså tvärtom.

    Jag ska skriva ihop en guide som bygger på/översätter den länk som jonaz länkade till. Men jag tycker absolut att du kan försöka dig på den varianten först. Fungerar den så kommer det gå mycket snabbare för dig.
     
  10. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    När du återställde via PASSIMG-metoden, hade du en låst eller olåst bootloader då? (Jag gissar på olåst, mest för att jag inte tror att man kan flasha så många delar av telefonens system utan olåst bootloader)
     
  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Läs bättre. Du har inte custom recovery längre ju. Då kan du inte lägga in updates som är för det längre, utan du behöver de som är för STOCK recovery.

    /Söder
     
  12. handroid

    handroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Söder jag gjorde i första hand i ömvänd ordning la in ERD79 först o sen försökte lägga in recovery via Fastboot men det gick inte. Jag kom in ganska långt i processen men Fastboot vill inte känna igen recovery filen with flashning. Sedan gjorde jag Backupp restore och försökte via Droid explorer. Har inte använt fastboot på länge nu. Jag brukar använda Droid explorer nu förtiden tycker den är bra.

    Jonaz! förlåt men jag hängde inte riktigt med denna guiden, ska göra ett nytt försök idag. Det är så frustrerade! men det NY dag idag, kankse det går lite bättre.
     
  13. handroid

    handroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaa! jag brukar blanda ihop det där med COstom och stock recovery. My mistake :-(
    Var kan jag hitta stock fil? Kan nån visa mig till länk så jag inte tankar ner fel fil.
     
  14. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Steg 1. Backning till ERD79 av Googles original-ROM

    Paul’s lista av stock ROM:ar anpassade för tex Amon RA
    leta upp ”ERD79 update zip”, som finns listad under raden ”This is the stock image repacked to an update ZIP for installation via a custom recovery image. It is completely stock, secure and unrooted”.

    När detta är gjort är du tillbaka till det som telefonen levererades med. Sen är det bara att följa steg 2 för att få in stock recovery.

    Jag förstår inte vad det är att misslyckas med här.

    i tools-mappen i android-sdk är det bara att lägga din recovery som är orginal, och sedan i ditt adb-fönster skriva:

    fastboot flash recovery namnet-på-din-recovery-fil.img

    Om detta går utan upplåste bootloader vet jag inte. Jag har det iaf...

    Boota sedan upp telefonen, och gör en CHECKIN, så kommer FRG83D automatiskt.

    /Söder
     
    Last edited: 22 dec 2010
  15. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Läs....den....fina...guiden....
    Där står ju exakt med länkar och allt.

    /Söder
     
  16. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Hej allihop!

    Jag har skrivit om guiden och samtidigt flyttat den till ett annat hem, eftersom blogginlägg är lite halvbra anpassade för guider som kan ändras över tiden.

    Ni som försöker återställa till original och följer min guide, skulle ni kunna gå hit http://www.sandladan.nu/svwiki/index.php/Nexus_One:Återställ_(olåst_bootloader) och testa först den snabba guiden (17 steg totalt) och se hur det går.
    Där ska finnas allt ni behöver, länkar till nedladdningar och kommandon utskrivna.

    Jag håller på att läsa in mig på PASSIMG.zip-varianten, men har inte riktigt möjlighet att fixa den än. Jag återkommer dock.
     
  17. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Glöm inte att skriva att de måste se till att vara på WIFI eller ha skrivit in rätt APN när de kör CHECKIN.

    Man vet aldrig, om de förstår det själva eller inte.

    /Söder
     
  18. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Fiskd!
     
  19. handroid

    handroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fixat

    Nu är det fixat.
    Fick lägga in upadate.Zip anpassad för stock recovery. Sen började jag få in alla updateringar nu är jag upp i FRG83D. Jag bruka läsa påp ganska bra...men andå blandar ihop med Custom och Stock recovery.

    Jag lovar att läsa bättre nästa gång. :P
     
  20. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Najs. Skönt att du fick ihop det till slut!