vill tillbaka till orginal

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av aneell, 21 dec 2010.

1. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Bara en kontrollfråga, så jag inte missar; Vilken uppdatering var du tvungen att lägga in? Vad hette filen?

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Min bootloader är låst. Jag softrootade min i somras och la in cyanogenmod.

3. handroid

handroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! för er hjälp :-) det går trögt när man försöker updatera mitt i natten vid 2 tiden.
    la in denna röd markerad fil från "Pauls lista" och det gick jätte bra. Jag körde först Stock recovery via Droid explorer och sedan FRF91 update via SD kort. Wipe och factory reset efter det fick jag OTA uppdateringar, behövde inte ens köra CHECKIN. Men nu undrar jag om det var värt det, det är ju inget speciellt med FRF83D kankse behålla tills vi får en uppdatering till Gingerbread hmm! kan inte bestäma riktigt eller gå tillbaka till CM/MIUI. Den var mycket trevlig men åt mycket batteri.

Söder o DrLaban vad kör ni får ROM? och varför?

"Update zip format (official)

This is a HTC signed update ZIP for installation via either the stock recovery or the custom recovery image.

FRF91 update zip - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: 0cf344b36f6ff7f8e2a2c52da203af59
    FRF85 update zip - DOWNLOAD (ROMraid Load Balancing) - MD5: 94f103b38c726fe17a5ff8e7676a737b"

4. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag gick tillbaka till stock nu, mest för att jag ville testa, samt för att jag ville göra en bra nandroid-backup med "stock". Att byta recovery mellan stock, för att kunna ta emot OTA, och Ra Recovery går ju snabbt.

Jag kör CM6.1.1 och har gjort ett bra tag. Gjorde jag nästan direkt efter jag hade root:at första gången.

Jag har testat MIUI och iNexus-theme:et till CM också, men tyckte det var för mycket trams.

CM är bra på så sätt att man kan ändra lite färger, men att det är ganska mycket som standard Android. Samt att de har de där små trixen för de sakerna man stör sig på annars.

/Söder

5. handroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag körde med RoDrIgUeZsTyLe MIUIMOD den var faktist bra, bara en hake att den drog lite för mycket batteri pga av klockning. Såg att nu MIUI moviestar finns ska leka med ikväll:)

6. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Tack för infon om vilken uppdatering du körde in.

Jag kör original ända sedan jag fick tillbaks min gamla från rep, sen blev jag tyvärr av med den (givetvis utan att ha installerat Wavesecure motsvarande) och införskaffade en bättre begagnad och har kört original på den med sedan dess.
    Jag rootade den när den var FRG83, Nandroidade, uppdaterade till FRG83D och har inte hittat en root-metod sedan dess. Fast jag har å andra sidan inte letat så mycket än.
    Jag försöker undvika att roota genom att låsa upp bootloadern. Och här kommer väl det som kan diskuteras länge, men jag gör det mest i syftet att kunna skriva guider för låsta bootloaders. För på det här viset har jag inte "gräddfilsmöjligheten" med den upplåsta bootloadern som det ger.
    Hade jag valt en custom ROM hade det nog varit CM. Den har mycket av originalet kvar, men med lite extra putsande. Kan ju dessutom vara så att vissa saker som dyker upp i CM anpassas in i kommande versioner av Android och då kan det ju ha varit lite kul att testa på dem tidigare.

7. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Det här fungerade perfekt! Kanonbra nollställnings-alternativ det här. Wiki:at!

8. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Har kört rodriguez miui men gillade inte allt med den. Slängde in Movistar för ett tag sedan och det är mycket bättre kan rekomendera att köra in wildmonks kärna också. Har inga problem med batteriet alls efter det. Tycker nästan att det är bättre nu än stock. Kommer nog inte att gå tillbaka till stock. Gillar miui för mycket för det. Kanske med gingerbread men då har jag nog en ny telefon.

9. handroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaa moviestar har bra prestanda men,,,,.hmm....lite konstiga ikoner för min smak. Så nu kör jag MicroMods Gingerbread v.16