Ett utomordentligt initiativ. Det vill säga att ytterst ansvarige slutligen tar bladet från mun och inleder en dialog.
Ingen självkritik yttrades dock annat än en ursäkt om att responsen dröjt, vilket jag finner lite märkligt med tanke på hur särdeles illa varumärket skött kommunikationen med kunderna den senaste tiden (läs åren). Hade varit ett lysande tillfälle att dels lova bättring och dels redogöra för vad som kommer att förbättras och hur gällande kommunikationen.
I alla fall en uns av självkritik som tydde på att man tagit till sig av kritiken hade varit mer förtroendeingivande och inte minst mer professionellt. I nuvarande skepnad ger inlägget snarare intrycket av att det främst handlar om att släcka en brand än något annat.
Frågan är varför vi inte - tillsammans - haft möjlighet att ha - konstruktiv dialog - tidigare? Att efter flera års passivitet uttrycka en förhoppning om konstruktiv dialog inger inget större förtroende. I själva verket faller nästan ett löjets skimmer över citatet ovan, men det är förstås betydligt bättre att vara positiv och blicka framåt, så jag håller tummarna för att det de facto sker en förändring till det bättre.
Fler inlägg som redogör för vad som är på gång hade på alla sätt och vis varit en välkommen förbättring. Det är nämligen på inget vis abonnenterna som inte valt att föra en dialog med Vimla. Dialogen, eller snarare avsaknaden därav, ligger till fullo på Vimlas och kanske framför allt Littorins bord.
Hoppas förresten att migreringen sker under andra halvan av 2019 framför första halvan, så de hinner åtgärda de problem som återstår. De med GSM-lurar får byta operatör eller uppgradera antar jag. Noterar också att någon information om denna kundgrupp saknas i inlägget.
Last edited: 8 januari 2019