Jag lämnar Vimla nu för Hallon men alternativ är ju så personliga så svårt att tipsa om vad som passar andra. För mig är ett snabbt nät viktigare än täckning i norrland eller ett lågt pris. För andra är täckning eller pris viktigare. Jag behöver också köpa en ny telefon under 2019 så då får jag ju kolla olika operatörers erbjudanden och kanske binda upp mig men av princip väljer jag ju inte en operatör som Vimla som luras och kör tramsigt säljsnack istället för att vara ärliga.
Jag blev av med telefonen i malaga i början av september. Antar att mitt nya simkort är "2.0". Jag har inte märkt av några försämringar direkt. Bor i nyköping om det har någon roll..
Jag tror inte man byts till 2.0 bara för att man beställer ett nytt SIM-kort. Tror man måste göra något mer aktivt val för att gå över till 2.0. Nu har jag dock inte Vimla, men det är så jag uppfattat det iallafall
Ok. Tack. Har bara skummat igenom tråden lite och uppfattade att nya simkort är automatiskt 2.0. Kan man kolla på något sätt? Så länge det funkar för mig så bryr jag mig inte så mycket, men det vore intressant att veta och dela med mig.
Vad jag vet så får alla nya kunder fortfarande Vimla 1.0. Vimla 2.0 ska man bara få om man själv har anmält sig för byte på sidan Vimla - Tillsammans gör vi mobiltelefoni bättre, det tjänar alla på Du kan kolla vad du har för APN-inställningar. Har du något med services.telenor.se och det liknar det som finns på denna sidan så har du Vimla 1.0: Vimla - Tillsammans gör vi mobiltelefoni bättre, det tjänar alla på Har du Vimla 2.0 så ser APN-inställningarna ut så här: Vimla - Tillsammans gör vi mobiltelefoni bättre, det tjänar alla på
Vad i helvete är det du säger pöjk? Har det brunnit i huvudet på idioterna? Alla borde tamejfan bojkotta Vimla. Avsluta sina abonnemang!
Du har helt rätt. Man måste göra ett aktivt val på sim.vimla.se Beställer du nytt via mitt vimla är det fortfarande classic.
Du behöver inte skrika, det är inget fel på min läsförmåga. Ingen vet hur Vimla 2.0 kommer se ut till året slut om de löst buggarna eller om de behöver mer tid. Sitt still i båten och avvakta.
Jag utgår från att du är en av 2 saker: 1. Vimla Fanboy 2. Står på deras avlöningslista Oavsett vilket så kommer det inte funka att debattera med dig. God natt!
Nöjd Vimla kund, har inte haft någon tanke ens på att byta. Vet dock inte vad Vimla 2.0 är, men låter som på jag ska undvika det iaf man får frågan om att byta
Din upgångspunkt i vat du kallar diskussion (vilket det inte är) känns lite snedriven. Du tycker allvarligt att alla med Vimla 1.0 skall byta NU (Ja du säger det), även om det fungerar perfekt, är billigast etc. Ingen borde vänta och använda det som fungerar och sedan bojkotta när de får 2.0 påtvingat istället. Bästa är att sitta lugnt i båten och när de bekräftar att man flyttas över datum X, så skall man byta. Med ditt eget tankesätt (Reverse psychology) "Jag utgår från att du är en av 2 saker: 1. Aldrig använt Vimla och bara vill klaga 2. Står på konkurrents avlöningslista Oavsett vilket så kommer det inte funka att debattera med dig." Jag är dock smartare än så och debbaterar gärna då man kan tycka olika och ha en diskussion utan att höja rösten, skriva i caps etc. Det är just vad en diskussion är, tycka olika och argumentera sakligt för det. Själv hade jag vimla men surfen räckte inte så bytte till Tele 2. Hade jag haft Vimla ännu så hade jag lugnt suttit kvar i båten och bytt så fårt Vimla 2.0 blivit påtvingat (officiellt med datum) om det inte fåt ALLA features som 1.0 har idag samt fungerar minst lika bra.
Finns visserligen en tanke med att byta redan nu, och det är att man kanske aldrig får info i tillräckligt god tid för att byta.
En ytterligare tanke med att byta redan nu som jag tror att vissa personer har, är att ett byte redan nu utgör en markering gentemot Vimla att man är missnöjd med Vimlas hantering av 2.0. Själv väljer jag dock att sitta lugnt i båten med mitt Vimla 1.0 SIM-kort tills bytet till Vimla 2.0 blir påtvingat. Och då ta ställning till ifall Vimla 2.0 är värt att hoppa på eller om det är bättre att byta till annan operatör.
Finns det en TL;DL så man får veta varför Vimla 2.0 är dåligt? Det som jag har snabbat upp är att tjänsten inte stabil och att det är ofta downtime. Men jag antar att sånt inte kommer att finns kvar väl när testet av 2.0 är klar. Eller tänker Telenor/Vimla skita i det och ändå påtvinga sina kunder att använda en tjänst som inte fungerar i slutändan?
Kan rekommendera detta inlägg: Vimla-tråden av @svenix Det är relativt kort och du måste inte läsa allt som är länkat. Inlägget ger en bra insyn i alla fall i vad som händer/sker.