Ja, jag håller med dig här. Märkligt att bara ha 1 operatör per land. Nej det ska det verkligen inte vara. Jag är utomlands minst 1 gång per år och jag har inte behövt gå ner till 3G t.ex.
Exakt! Och omvänt gäller att om man påstår sig vara öppen och communityinriktad men ändå uppträder oärligt så rasar förtroendet, vilket Vimla drabbas av nu.
Efter att ha läst alla trådar och runt om på nätet om Vimla 2.0 så låter det som att jag tog ett bra beslut att inte fixa med det nya sim-kortet direkt. Tror nog att de får ligga i skåpet en stund till! Tack för infon.
Oerhört viktigt. Man vill ju se om telefonen man försöker smsa till är påslagen. Läsbesked bryr jag mig inte om, det stänger jag av när det går, vill inte att folk ska se om jag läst. Men leveransbesked - att se om den person jag försöker nå har telefonen påslagen - anser jag desto viktigare.
Stämmer. Samma här! Läst-rapport har jag inte aktiverat. Däremot leveransrapport. Det är ytterst viktigt. Vimla tänker inte fixa det säger man men de kanske ändrar sig när de märker att folk vill ha det. Deras bortförklaring håller inte. Det nya systemet har inte stöd för det, så är det. De försöker skylla på att det är gammalt och inte tillförlitligt. Gammalt, visst, men det är ju SMS med... Leveransrapporterna är väldigt tillförlitliga. Nåja, jag byter garanterat från Vimla när jag tvingas på 2.0 om en basfunktion som leveransrapport saknas.
Ja, den frågan skulle väl egentligen Vimla svara på. Men som jag har uppfattat det så har Vimla för många projekt på gång varav vissa redan är kraftigt försenade. Så Vimla vill göra färdigt det som ligger i pipen innan man börjar på några nya projekt. Så innan byte av betalpartner och byte av plattform (alla över till Vimla 2.0) är färdigt så händer nog inget annat. Sedan är det väl också så att Vimlas framtida utveckling i hög grad styrs av vilka features som kommer att stödjas i Telenors nya WG2 plattform som används för Vimla 2.0. Om/när e-sim stöds i den plattformen så är det möjligt att det också kommer till Vimla.
Trist. Låter som att det inte kommer att ske något under 2019, speciellt trist när vissa operatörer redan stödjer det. Hoppas kan man ju ändå göra..
Vimlas historik av tidsplaner utesluter helt möjligheten för e-sim i år, deras fokus 2019 är att alla skall byta (tvingas) till Vimla 2.0 vilket lär bli klart nån gång i mitten av 2020. Sen kan de utveckla e-sim. Räkna med e-sim tidigast 2021, om Vimla finns kvar då..
Man får väl faktiskt ge Vimla lite cred för att de nu äntligen har börjat ta tag i saker! Först fixade de så att man kan betala till Google Pay och idag gav de svar på hur sparad surf hanteras. Inga biggies men ändå ett steg framåt för Vimla att lämna klara besked istället för att skjuta upp allting. Man får bara hoppas att Vimla fortsätter att beta av listan med ouppklarade punkter.
Två stora förbättringar: Ny månadsdata förbrukas sist, tidigare togs nya månadsdatan alltid först. Om man fyllt potten med 100GB så skjuter ny data ut äldre data. Det är såhär det borde ha varit från första början. Undrar om dessa ändringar gäller retroaktivt för det senaste året eller om det är något som gäller från och med februari 2019.
Vimla ska ha cred för att man överhuvud får behålla data när man byter till ett billigare abonnemang. Hur hållbart det är vet jag inte men bra för kunderna! Telia har det också så men helt annan prisbild. Inte många andra!
Nej, jag menar det jag skrev. Det är det enda datum som nämns i Vimlas information. Hade det varit något annat datum inblandat borde de ha skrivit ut det. Jag förutsätter att de kan räkna om potterna "retroaktivt" så att allt blir enligt den modell Vimla nu har beskrivit. Annars är jag rädd att vi får en ny svekdebatt om det ska gälla olika för tiden från 1 maj 2018 till nu och något annat framöver.
Vad är anledningen att skaffa Vimla 2.0 SIM? Jag har inte det och känner mig lättad med tanke på alla problem folk har.