Jo, HD kör ju de flesta men sen har vi VoLTE och wifi-samtal också som inte många operatörer har stöd för än.
När det gäller HD Voice, så krävs det minst 3G täckning, samt att båda parter har samma operatör. Dock så fungerar iallafall Tele2 och Comviq.
Ja, och då krävs det fortfarande samma operatör hos båda parter. Sa bara minimum gräns. Lugn jag har läst Skickat från min Redmi Note 5, stavfel kan förekomma.
Grattis! Det är svårt att få sms-bombningen att sluta men testa att chatta med dem. De fortsätter alltså med SMS-terroriseringen trots att folk har blivit tokiga i deras forum. Alltså..... Berättar de också att 2.0 har en hel del buggar?
De som fortfarande blir "sms-bombade", varför går ni inte in på sidan och klickar i byt så sent som möjligt? Eller har de tagit bort det alternativet? Gjorde de på minstingens telefonen för bra länge sedan och det har varit knäpptyst från dem sedan dess.
@DrT: Vilken meddelandeapp har du/ni? I Google Messages som jag har så har jag stängt av alla aviseringar på meddelanden från Vimla så jag störs inte längre av deras SMS, som de visserligen slutade med efter att drygt två månader inte övertalat mig till att byta. Du kanske har nåt liknande?
Favorit i repris. Ikväll var det flera Vimla 2.0 abonnenter som inte kunde ringa och rösta i Talang-finalen i TV4! Det finns en tråd om detta i Vimla-forumet. Man skulle kunna tycka att Vimla borde tagit till sig av problemen som framkom förra lördagen när många med Vimla 2.0 inte kunde ringa till Melodifestivalen och rösta. En seriös teleoperatör hade gjort en grundlig utredning i ärendet. Vimlas support har istället försökt vifta bort problemet i det egna forumet och bara hävdat att de själva inte haft några problem med sina Vimla 2.0 abonnemang. Och ikväll upprepades alltså det hela när det gällde att ringa till omröstningen i Talang-finalen i TV4. Vad var det Vimlas VD Johan Littorin dyrt och heligt lovade? "Alla problem med att ringa till fastnätsnummer från Vimla 2.0 är lösta". Jotack Johan, vi märker det! Jag börjar alltmer ifrågasätta om Vimla är en seriös teleoperatör? Antingen är man inte det eller också är Vimla inkompetenta på ett sätt som vi inte har sett på den svenska telekom-marknaden tidigare. Antalet grava fel i Vimla 2.0 som framkommit efter driftsättning är helt otroligt och saknar motstycke. Att man överhuvudtaget släpper ut en sån produkt till betalande kunder är nonchalant och ansvarslöst! Att alla dessa grava fel lämnas att upptackas av kunderna tyder på att Vimla inte gjort någon systematisk testning av produkten innan man tog den i skarp drift. Det tyder också på en allvarlig brist på ansvarstagande från Vimlas sida. Alternativt att Vimla helt enkelt saknar nödvändig kompetens för att driva den här typen av verksamhet!
Jag är inte förvånad att de fortfarande får det att låt som att allt fungerar som det skall med Vimla 2.0, de som väljer Vimla hamnar ju fortfarande på Vimla Classic (antar jag?) som fortfarande är en fungerande och väldigt prisvärd plattform och blir lyckligt ovetandes om problemen. Några månader senare så går de gladeligen med på ett byte till 2.0, och då har de samlat ihop en fin pott med data osv som de ogärna byter bort och därför tvekar om ett besvärligt byte till annan operatör.
Eller så vet Vimla mycket väl vad de sysslar med. De vet att 2.0 var och är långt ifrån klart och att de helt enkelt låter helt vanliga, betalade kunder, vara försökskaniner. Medvetet. Telenors lågprismärke får ta smällen. Vimla har en massa kunder som sitter fastlåsta och accepterar mer än normalt pga tipsrabatterna. Det vet man ju om. Att de sitter och hävdar att 2.0 var testat och bra nog än idag är inget annat än ett stort skämt och rejält hån mot sina kunder. Sen kan det ju vara Telenor som tvingar på det också och Vimla försöker rädda ansiktet men det går... sådär vill jag påstå.
Kan man inte som Vimla kund kräva att man går tillbaka till Vimla 1.0 för 2.0 har så mycket problem? Annars så tycker jag att man ska göra något från sin sida att gå bort från Vimla o skaffa annat, på det sättet straffar man de för att fatta det de har ställt till för kunderna.
Vimla har hittills benhårt nekat att låta någon kund byta tillbaka till Vimla 1.0 från Vimla 2.0. Den officiella förklaringen är att "det inte går". Vissa envisa kunder har lyckats genom att portera ut sitt nummer till annan operatör och sedan tillbaka in till Vimla igen. De får då ett nytt abonnemang och alla nya abonnemang är än så länge Vimla 1.0. Dock tappar man surfpott och ev. tipsrabatter på en sådan manöver.
Är väl bara att byta operatör om man är missnöjd? Vimla har ju ingen bindningstid liksom. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har dragit slutsatsen att det enbart är tipsrabatterna som håller kvar kunderna. Telenor betalar säkert stora pengar för att köpa folk till deras haltande experiment. Vi har hoppat av redan. Varför vara kvar hos en operatör vars produkt Vimla t.o.m. fungerar sämre än Lycamobile!?!? Och det säger inte lite!
Jag tycker tipsrabatterna man får hos Fello är förmånligare än Vimlas, åtminstone får du en hel månadsrabatt per kund värvning och ifall man har valt 30GB per månad så tjänar man mycket pengar där istället för "tiorna" man får per värvad kund hos Vimla.