Tur och tur, snarare finns det vissa enskilda som har otur För de allra flesta så fungerar allt alldeles utmärkt även om det finns finns användare på detta forum & Vimlas forum som försöker måla upp någon form av kaos vilket är fullständigt felaktigt.
Jag råder var och en att läsa de erfarenheter som Vimla-kunder råkat ut för på Facebook, på Trustpilot och i Vimlas eget forum. Fundera sedan på om alla dessa kunder skulle skriva det som de skriver om det inte fanns en anledning?
Fungerar bra här. 20 personer som gapar och skriker att det inte fungerar, och ett troll som inte är kund där som skriker mest av alla, mycket strul i början, mindre strul nu tydligen. Jag har aldrig haft något strul och jag är helnöjd. Jag rekommenderar Vimla. Är man i behov utav telefonsupport bör man vända sig till någon annan dyrare operatör.
Varför skall vi sitta och läsa inlägg när Vimla fungerar alldeles utmärkt för oss? Vad skall det uppnå? Vimla har valt att köra sin support öppen i forumet och därför går det omöjligtvis att jämföra de problem och mängden problem som finns där mot andra operatörer. Kikade lite snabbt på Trustpilot och hittade dessa betyg: Telia: 1,5/5 (757 röster) Telenor: 1,3/5 (756 röster) Tre: 1,5/5 (465 röster) Tele2: 1,7/5 (381 röster) Jämförbara operatörer är dock följande egentligen: Vimla: 2,5/5 (414 röster) Hallon: 2,0/5 (740 röster) Halebop: 2,4/5 (178 röster) Comviq: 1,6/5 (306 röster) Så nu har jag kollat på Trustpilot och där för alltså Vimla högst betyg av jämförbara operatörer, men även mot de stora. Sen har vi även den oberoende undersökningen från SKI över kundnöjdhet som kom i Oktober 2019 där Vimla placerar sig på plats 3 i högst kundnöjdhet. Så nej, Vimla fungerar för de allra flesta och visst finns det problem men det gör det hos andra mobiloperatörer med. I det stora hela så är Vimlas problem dock inte större än någon annans operatör men precis som andra operatörer så har alla sina unika problem.
Du har ju helt klart en bestämd uppfattning om Vimla så i ditt fall tjänar det inget syfte. Men frågan ställdes av en annan medlem som var osäker på vad hen skulle tro? I det fallet är det inte fel att göra lite research.
Jag kan faktiskt ärligt säga att jag aldrig upplevt några problem med Vimla 2.0 trots att jag var med relativt tidigt. Farsan hade problem med att samtal bröts vilket visade sig vara hans Sony Xperia som låg bakom, sen fick han problem när han skulle byta tillbaks från Hallon då Vimla-supporten lyste med sin frånvaro där ett tag, men det är löst nu och han är nöjd. Sambon och mor min har heller aldrig upplevt problem med vare sig telefoni, surf eller SMS. Man kan säga att alla problem som jag stött på har varit direkt knutna till telefonhårdvaran och dess mjukvaror. Men med det sagt så kan det ju vara så att de haft regionella problem som drabbat vissa kundgrupper och deras varianter på mobiler.
Räkna in mig bland dem som aldrig haft någon problem med Vimla. Och det har ingenting att göra med att jag vill värva medlemmar
Tack! Även positiva rapporter om Vimla 2.0 är välkomna. Ju fler åsikter som kommer in desto mer underlag för att bilda sig en uppfattning.
Hade jag haft några större problem med Vimla så hade jag givetvis inte varit kvar där. Idag är det lättare att byta operatör än någonsin så jag vet inte varför vissa gör så stor affär av att några kunder har problem. Man undrar ju vilka underliggande motiv det finns. Betalda troll är ju tyvärr inte ovanligt.
Jag är noga med att allt jag skriver om Vimla ska bygga på fakta. Och om du läser tillbaka så har jag också redovisat när Vimla gjort bra saker. Så titeln "troll" tycker jag inte att jag har förjänat.
Nej, inte tur, det är så det funkar för dom flesta. Har 5 abonnemang hos Vimla sen 5 år tillbaka och har inte haft ett enda problem.
Jag har nu tröttnat på att förgäves vänta på att det någon gång ska bli ordning på Vimla och att Vimla ska börja leverera allt de har lovat. Så jag har tagit det logiska steget och flyttat mitt abonnemang till Fello istället. Min personliga åsikt är att Vimla efter sex år som operatör inte lyckats bygga upp några fungerande rutiner och att den produkt Vimla satsar på framöver (Vimla 2.0) är så full av buggar och fel att det är otänkbart för mig att stanna kvar som kund hos Vimla. Så denna tråden kommer jag antagligen inte uppdatera speciellt ofta framöver. Jag kommer inte att följa Vimla på lika nära håll längre. Om något anmärkningsvärt skulle inträffa på Vimla kanske jag gör något inlägg, vi får se.
Ja, dom är för roliga. Fick SMS i Måndags om att jag skulle byta simkort i torsdags som va i förrgår. Men jag har inte fått något nytt simkort. Adressen är kontrollerad. Fått flytta fram datumet. En månad. Ska gå att flytta fram en månad till sedan om inget simkort kommer... Känns ju seriöst
@svenix Vad är det för buggar som finns kvar i 2.0 nu ? Polaren har haft det sedan mellandagarna och han har inte märkt någonting. Allting har fungerat, fast störande att han ej får leveransrapport på sms/mms
I princip alla begränsningar jag räknar upp i det första inlägget i denna tråden kvarstår fortfarande.
Gjorde faktiskt som du, tröttnade idag på att mobila nätverket kopplar ner i tid och otid, har testat ett antal telefoner. Byter till Fello precis som du
Vimla 2.0 användare, och kan säga att jag inte haft några problem heller. Beror kvaliteten på service vart man bor kanske?