Ja då har jag steget ut i det okända och beställt ett Vimla 2.0 simkort till det ena av mina två Vimla abb för att testa och se vad som händer, man måste ju vara lite framåt oxå... Men inte mer framåt än att jag beställde hem ett Halebop kontantkort att ha som reserv...
2.0 fungerar exemplariskt på flygplatsen i Dubai! Har ingen möjlighet att testa inne i staden då jag bara mellanlandar 3h utan visum
Det verkar som att Vimla äntligen har fixat så att nybeställda abonnemang blir Vimla 2.0 direkt: Beställa nytt abonnemang idag, vilket kort får man då?
Igår kväll lade Vimlas enda USP för Vimla 2.0 "Vimla Filter" av. Nu har Vimla gjort en "fix" för att få igång det igen. Filter-appen ner 2020-03-31
Kommer filter-appen ihåg användaruppgifterna nu? Senast jag testade fick jag logga in på nytt varje gång.
Än så länge har jag kvar 1.0, får SMS 18:05 varannan dag, men det stör mig inte så mycket Läskigt att se så mycket problem gällande bytet till 2.0
Postar dom fortfarande sådan här info i forum inlägg, som försvinner fort i mängden, Skulle inte Felix styra upp det här och organisera om så det blev ordning på deras forum. Allt sådant här borde postas under deras Driftinfo sida.
Jag har påpekat för Felix att ALLA störningar bör postas under Driftinfo men jag har inte fått någon reaktion ännu...
Jag fick aldrig någon respons men idag ser jag att Vimla faktiskt har flyttat infon till Driftinformation!
Har skumläst lite grann nu men har inte riktigt förstått om det är ok att byta eller bör man vänta fortfarande?
Tack mister, då kör vi på det! Har tipsat samtliga av mina 13 kusiner och alla är på mig om de ska byta eller inte haha.
Det är ganska blandade erfarenheter av att Byta till Vimla 2.0. För en del verkar det gå utan problem. För andra blir det stora problem. Det hela beror på en massa olika faktorer. Dels händer det att Vimla klantar sig i själva bytes-processen. Sedan kan det bli problem med APN-inställningar om man har en lite äldre telefon. Det är också så att vissa tjänster fattas i Vimla 2.0 t.ex. leveransrapport för SMS, brukar man använda en sådan tjänst kommer man att sakna den. Driftsäkerheten på Vimla 2.0 har också varit sämre än på de flesta av konkurrenternas nät så det förekommer avbrott på tjänsterna i lite större utsträckning. Min rekommendation är att avvakta att byta så länge som möjligt och att överväga ett byte till en annan operatör istället.
Leveransrapport är tråkigt att dom har tagit bort. Men då andra sidan.. SMS är ju helt utdött. Alla kör med iMessage eller WhatsApp. Leveransrapport kan man ju inte få ändå på iPhone vilken operatör man än har.
SMS är absolut inte helt utdött. Alla använder ej iMessage, WhatsApp eller andra tjänster. Hade SMS varit påväg bort, hade det märkts i mobilens mjukvaran. Bara för att man själv inte använder en tjänst betyder det inte att det är utdött, eller att en viss funktion inte behövs.