[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

1. Mythos

Mythos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    202
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    Samsung Galaxy Buds3 Pro
    Tack alla för svar. Jag ska absolut kontakta Vimla för det här är snurrigt. Jag förstår inte hur man har kommit fram till att jag ska betala den kostnaden. Som många av er skriver har jag också bra erfarenheter av Vimlas support, så jag tror och hoppas på att det kommer att ordna upp sig.

Jag har en relaterad följdfråga. Jag täcknade nämligen ett Vimla-abonnemang för halva priset (75 kr) i 5 månader fram till den 30 april (ord. pris 150 kr). Har gjort ändringar i abonnemanget i samband med att prislistan ändrades, och vet nu inte om jag har rätt till mitt kampanjerbjudande fram till 30 april? Har ni fått behålla gamla kampanjerbjudanden när ni ändrat datapott och/eller samtal/sms i era abonnemang i samband med att prislistan ändrades den 1:e mars?

2. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 822
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Vimla har väl alltid kampanj på så sätt att du får de tre första månaderna för halva priset. Om du sedan tecknar ab. via någons tipslänk får du dessutom 10:- rabatt varje månad i all framtid.

Så Vimla har alltid ett bra erbjudande. Det är väl få gånger de har haft något ännu bättre?

3. -=MR=-

-=MR=- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    De hade ett black friday-erbjudande i fjol då man bara betalade halva månadsavgiften fram tills maj, men det är ju ganska långt till november om de nu ens kommer att ha något liknande erbjudande i år.

4. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 444
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Det var en sådan kampanj jag hade hoppats på ;)

5. -=MR=-

-=MR=- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    De hintade visserligen på facebook igår att ett brev var på väg ut i nästa vecka(jag tolkade det så i alla fall), men det är väl knappast något nyteckningserbjudande utan antagligen lite info till befintliga medlemmar. Men vem vet?

6. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag tolkade det mer som en påskpresent, så som Vimla brukar ge oss då och då. Antagligen lite extra surf. Men självklart kan jag ha helt fel!

7. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 444
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Låt oss hoppas att det är något förmånligt nu i dessa påsktider :)

-=MR=- gillar detta.
  8. -=MR=-

-=MR=- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    Fast det borde vara ett fysiskt brev denna gången eftersom det stod 3 till 5 arbetsdagar. Men lite spännande är det allt :D Det är kanske nu det är dags för skarpt läge med ny betalpartner och tvillingkort etc. med tanke på att det är fr.o.m. April som datan börjar få ett bäst före datum. Man skulle ju även ha möjlighet att se vilken data som är äldst i potten på mitt vimla och det borde ju införas nu i så fall.

Asawi gillar detta.
  9. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det kan du ha helt rätt i! Läste inte så noga på Facebook, men hoppas du har rätt!

-=MR=- gillar detta.
  10. inact_0049

inact_0049 Guest

Börjar bli allt mer frustrerad på Vimlas hantering av forumet. Jag tycker det är roligt att hjälpa folk i deras forum, men när Vimlas egen betalda personal aldrig svarar i forumet - varför ska jag hjälpa folk där då? T.ex. har man fått väldigt mycket frågor om hur det går med byte av betalpartner sedan i januari, det hade räckt om man skrivit en uppdatering någon gång i månaden för att hålla folk nöjda, inte ens det orkar man göra längre. Vet inte vem det är på Vimla som tycker det är en bra idé att ignorera alla som ställer frågor om byte av betalpartner och datasimkort.

Tyvärr är det inte första gången vi har blivit ignorerade av Vimlas personal i forumet, det har hänt flera gånger. Tycker nästan att det är oförskämt av Vimla att ignorera kunder på det här sättet. Det som brukar hända när allt fler börjar klaga är att Vimla skriver en längre uppdatering, sedan slutar man svara i några månader. Sedan återupprepar sig allting. Tänkte dra ner på min aktivitet i deras forum tills Vimla börjar bry sig igen.

Last edited by a moderator: 30 mar 2018
    inact_0033, inact_0025, hajduk89 och 5 andra gillar detta.
  11. emerge

emerge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

MINA ENHETER

Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Du har rätt i allt du skriver. Om inte vimla börjar aktivera sig seriöst på forumet, tycker jag att man lika gärna kan stänga ner forumet. Personligen tycker jag man skulle lagt ned forumet för länge sedan eftersom inget intresse finns att driva forumet längre.

inact_0025, induktion och inact_0049 gillar detta.
  12. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Håller med er @RedDown@RedDown och @emerge@emerge
    Det är ju absolut inte så att det är självklart att en mobiloperatör ska ha ett forum. Men OM man bestämmer sig för att ha det får man baske mig lov att sköta det bättre än så här! Vid de tillfällen dedyker upp där tycker jag de gör bra ifrån sig. Men det är ju PÅ TOK för sällan!
    Jag har full förståelse att de har häcken full efter förändringarna för ungefär en månad sen. Det är ju, lindrigt sagt, rätt mycket som inte funkat riktigt så bra som det borde och man har säkert fått jobba hårt i chatt och med att försöka få fason på sina system. Men hur mycket tid och energi skulle det ta att slänga in ett meddelande då och då där man säger just det: "Vi har fullt upp just nu, men försök nå oss på chatten som är öppen <si och så>" Man kan ju för tusan ha ett par copy-and-paste varianter så det skulle ta ett par minuter om dan...
    Himla tur att själva tjänsten funkar i alla fall! För mig har den i alla fall fungerat hetl felfritt hela tiden. :)

inact_0025, induktion, bernard och 2 andra gillar detta.
  13. corpes

corpes Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Nu efter att vimla släppte både samtal och sms/mms fritt på alla abbonemang så sa vi upp vår fasta telefoni. Tänk om sådant abbonemnag fanns när farsan åkte runt med en Ericsson hotline i bilen....;)

Pernilla och Asawi gillar detta.
  14. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 822
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag håller med dig till 100%!
    Forumet är skandalöst dåligt skött av Vimla. Förfallet började redan när Vimla fick för sig att byta ut det gamla forumet och sedan har de aldrig riktigt tagit tag i det nya. Som det är nu fylller det ingen funktion.

I och med att Vimla officiellt hänvisar till forumet som en väg till support så borde det verkligen ligga i deras intresse att sköta det bättre. Dagligen ser man förvirrade stackars människor ställa frågor i forumet och tro att de skall få svar från Vimla. Inte så konstigt när Vimla hänvisar till forumet för support. Att sedan Vimla släpper allt ansvar för forumet tycker jag är hänsynslöst mot alla dessa människor som söker sig dit för sina frågor.

En annan sak är att väldigt många frågor säkert inte skulle behöva ställas om Vimla hade en egen area för information i forumet och skötte den. Då skulle folk kunna titta där och få svar på de flesta av sina frågor. Som det är nu är forumet väldigt oorganiserat och den info som finns är spridd över otaliga trådar, gammalt blandat med nytt. Det är väldigt svårt för en ny medlem att få ut något vettigt av forumet.

Slutligen, det är ju Vimlas image att vara en community-driven operatör. Det var därför forumet startades från början, för att kunna ha en dialog med medlemmarna. När Vimla sedan skiter i forumet så faller hela konceptet med en community-driven operatör och Vimlas hela varumärke kommer i gungning. Jag tror Vimla är inne på en väldigt farlig väg om medlemmarna börjar tvivla på Vimla som en community-driven operatör. Då blir Vimla bara en operatör i mängden och har ingen egen profil längre. Medlemmarna kommer att söka sig till andra operatörer där de kan få lägre priser.

inact_0025, dalton, induktion och 5 andra gillar detta.
  15. emerge

emerge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

MINA ENHETER

Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Jag tror att vimla fullständigt (ursäkta språket) skiter i våra åsikter och synpunkter (trist nog). Skulle vara intressant och höra hur de ser på sig själva och hanteringen av sitt forum.

@Petter_Vimla@Petter_Vimla @Viktor_Vimla@Viktor_Vimla finns ju här på forumet så de kanske vill bemöta våra synpunkter och kritik.

Frisell, inact_0025, induktion och 1 annan gillar detta.
  16. Cash

Cash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Det är ju något fel på Mitt Vimla varje gång man loggar in för att kolla läget från en vecka innan månadsskifte till en vecka efter. Orkar inte lägga in en bild nu men när deras nya prisplaner kom och det hade gått lite tid så att allt skulle vara "uppdaterat och klart" så kontaktade jag Vimlas chatt för att byta till lämplig abb.form. Det var för sent då så det skulle göras till kommande skifte. Ser nu att det visserligen står att jag ska byta, men går jag in via hemsidan står det att jag ska byta till abbonemang X men i appen till Y. På båda ställena står det dessutom att jag kommande betalning ska betala MER än tidigare fastän jag bytt ner och inte upp, skillnaden är 100kr så ingen tia hit eller dit. Om jag minns rätt nu så ska pengarna dras "1/4" medan deras chatt öppnar "3/4".

Hade det inte varit för att jag samlade på mig sjukt mkt data när jag skrev över numret till Vimla då det var ett sanslöst bra erbjudande+spara data för alltid så skulle jag byta direkt. Nu hamnar jag med tipsningar under 100kr/månad om allt går rätt till så kommer köra klart surfen sen blir det bye bye. Tycker det är ett skämt att de aldrig kan ha saker och ting i ordning. Då är det fan bättre att ta ett av de företag som tar tag i saker och ser till att det fungerar. Utan att överdriva så stämmer tex infon i appen max 20 av 30 dagar per månad.

17. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Är det någon som är med i Vimlas beta test och har fått ett extra simkort? Min data fungerar inte längre på kortet? Är testet avslutat?

18. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Funkar bra hos mig.

bernard gillar detta.
  19. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 192
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Jag är med i beta-testet och var även med i testet för extrasim. Extrasim-testet avslutades för typ 2 månader om jag minns rätt och då slutade kortet fungera. Beta-testet fortsätter däremot och där fungerar mitt kort som det skall.

bernard gillar detta.
  20. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Vad har ni för data inställningar? Tack för hjälp