[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 594
    Mottagna gillanden:
    4 904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    upload_2018-3-31_10-29-55.png
     
    inact_0049 gillar detta.
  2. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 532
    Mottagna gillanden:
    580
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 16 Pro
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 594
    Mottagna gillanden:
    4 904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Ja
     
    Axan gillar detta.
  4. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 532
    Mottagna gillanden:
    580
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Tack
     
  5. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Har Vimla lagt ned chatten? Hittar den inte längre... Är det mail som gäller nu?

    De har överdebiterat mig med 100% denna månad så jag skulle vilja veta hur de gått tillväga
     
  6. -=MR=-

    -=MR=- Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    Den verkar fungera för mig i alla fall, prova att gå in på "mitt vimla" så kommer en grön pratbubbla upp nere i högra hörnet
     
    Cash gillar detta.
  7. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Nej. Jag chattade med de så sent som idag.
     
    Cash gillar detta.
  8. Mythos

    Mythos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    202
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    Samsung Galaxy Buds3 Pro
    Jag loggar in på Swedbank för att se mina räkningar ifrån Vimla men kan inte hitta dem... vad ska jag leta efter för benämning?

    Jag undrar också om jag kan hitta mina fakturor nånstans? Loggar in på Klarna men hittar inget där...
     
  9. -=MR=-

    -=MR=- Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    Jag har kort som betalmetod och på mitt kontoutrag så står det Klarna * Vimla. Tror inte man kan se någonting på klarna.se om du har kort som betalmetod, utan endast om du har faktura
     
    Mythos gillar detta.
  10. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 562
    Mottagna gillanden:
    1 192
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Det är korrekt, inget underlag finns ifall man har kortbetalning. Vill man ha underlag så måste man kontakta Vimla via mail/chatt.
     
    Mythos gillar detta.
  11. Pernilla

    Pernilla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2013
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Info:
    Ej operatörslåst
    Telefon 2:
    Huawei P30 pro
    Är det någon som vet vad det handlar om?
     
  12. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Är nog bara någon här som övertolkat Vimlas inlägg strax innan påsk om att Vimla skickat något till sina kunder. Normalt så brukar ju Vimla ge bort extradata lite då och då, men att skicka något per post har jag aldrig varit med om.
     
    bernard och Pernilla gillar detta.
  13. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 690
    Mottagna gillanden:
    4 343

    MINA ENHETER

    Men man vet aldrig..
    vimla.jpg
     
    -=MR=- och bernard gillar detta.
  14. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Undra vad det där är egentligen...

    Fick tag i chatten tillslut i dag. Det krånglade och jag blev ständigt bortkopplad. Mellan gångerna hann iaf framgå att de dragit för mycket pengat och att jag ska få tillbaka i en utbetalning som kommer ta cirka 10 dagar. Varför det blivit som det blivit visste dom inte. Och hur det kommer bli nästa månad kunde de inte se, bara konstatera att det var mycket som såg konstigt ut. Att det står olika i appen och om man loggar in via hemsidan gick inte heller att förklara. Det enda som gick att förklara direkt var att mina tipsningar Inte syntes men att de skulle göra det "snart".

    Känns ju korkat att byta bort Vimla när man har över 70gb sparat, billig månadspeng, men frågan är vad det egentligen är värt. Har varit kund hos alla de stora + flesta små och aldrig behövt kontakta kundtjänst så ofta som med Vimla.
     
    bernard och inact_0049 gillar detta.
  15. Mythos

    Mythos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    202
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    Samsung Galaxy Buds3 Pro
    Hallon är väl den största konkurrenten till Vimla som jag ser det. Har du någon erfarenhet av Hallon?
     
  16. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 562
    Mottagna gillanden:
    1 192
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Hallon har ett stabilt system i grunden är min erfarenhet av den lilla testning jag gjort, senast i somras. Allt bara fungerar och allt jag ville göra gick att göra via "Mina sidor" inkl uppsägning. Täckningen här i Göteborg samt surfhastigheter var dock generellt sämre.

    Senaste tiden verkar Hallon utifrån vad jag läst på diverse forum och facebook ha extrema problem med sin kundtjänst. Folk som skrivit att de stått i kö i chatten flera timmar utan att komma fram samt att svar på mail uteblir.

    Så är väl lite plus och minus på Hallon vs Vimla. För min del så är täckning, stabilt och snabbt nät prio 1 och där är Vimla enligt mina erfarenheter bättre.

    Det sker ju även rätt mycket bakom kulisserna på Vimla och förhoppningvis så får Vimla snart upp den plattform de borde haft från början, dvs den deras BETA-test handlar om. När den väl är på plats så är jag övertygad om saker och ting kommer bli bättre.
     
    Mythos, 6150 och bernard gillar detta.
  17. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Haft Hallon också och upplevde Hallon som bra och de gånger man behövde komma i kontakt med kundtjänst hade jag inga större problem. På den tiden hade Hallon inte datapott och om jag minns rätt och var det också något med att de inte körde på något band eller system som jag behövde för att kunna använda Hallon som mitt andra simkort i dual-sim telefonen som jag hade då. Minns inte vad det var, men något med att det inte gick att köra 4g på andra simkortsplatsen och något gjorde att Hallon-kortet inte kunde sitta på dem platsen. (Fan, nu blir jag galen för att jag inte kommer på vad det var.) Vad gäller täckning och hastighet upplevde jag det som att Hallon hade bättre och snabbare på 4G i och omkring Stockholm. Det är bara en känsla dock...

    När jag bytte till Vimla hade de någon galen deal där man fick en massa data i present + betala 100kr/mån i 4 mån för 25gb och datan kunde man spara för alltid. Helt galet egentligen eftersom jag sedan dess i princip haft 70-100gb i pott hela tiden och därför kunnat köra det billigaste abb. och med ett par tipsningar så blir det ju oförskämt billigt.

    Vimlas kundtjänst är bra och förutom att jag ibland inte kommer in i chatten och ibland får köa länge - igår i en timme - och det kopplar ifrån ibland mitt i chatten så är de som jobbar där trevliga och behjälpliga. Det är ju inte deras fel att deras "system" är huller om buller 1/3 av tiden. De gör vad de kan och förutom att de är precis som alla andra företags kundtjänst med att de lovar och säger saker som de inte alltid lever upp till så är de bra.

    Jag är inte i behov av att behöva prata med någon i tel, föredrar chatt, så det är inga problem alls. Jag hoppas att Vimla kan få ordning på sitt system (jag undrar vad det är som är grejen egentligen) för precis som någon annan skrev tidigare så är det ok för en som har vanan och möjlighet/tid att sitta i köer och kontrollera sitt abb och betalningar etc att hålla på såhär, men om Vimla tänker att de bland sina kunder vill ha folk som inte orkar/kan med detta extraarbete så måste företaget spotta upp sig ett par nivåer...
     
    inact_0049, inact_0025, Mythos och 1 annan gillar detta.
  18. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Undrar egentligen vad som hänt med Vimla. Det verkar ju vara härdsmälta där.

    Jag såg att Viktor på Vimla skrev i forumet att de inte hinner/kan skicka ut välkomstbrev ens, och att det är pga interna problem. Helt klart är att det inte går att lita på Vimla nu. Har aldrig tidigare sätt sån kaos hos någon operatör i något land.

    Hoppas de kommer på fötterna snart. Verkar många som är på väg att tröttna. Det är inga ljuva toner på Vimlas forum.

    Men iofs är det ju ingen katastrof för kunderna om Vimla läggs ner. Det är ju trots allt Telenor, en av världens största operatörer.
     
    Henrik_A, svenix, inact_0049 och 1 annan gillar detta.
  19. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Vilket välkomstbrev, det med SIM-kort? Länk?
     
  20. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Mailet som bekräftar beställningen är det.

    SIM-korten verkar skickas ut som det ska enligt @Viktor_Vimla@Viktor_Vimla