Haft
Hallon också och upplevde
Hallon som bra och de gånger man behövde komma i kontakt med kundtjänst hade jag inga större problem. På den tiden hade
Hallon inte datapott och om jag minns rätt och var det också något med att de inte körde på något band eller system som jag behövde för att kunna använda
Hallon som mitt andra simkort i dual-sim telefonen som jag hade då. Minns inte vad det var, men något med att det inte gick att köra 4g på andra simkortsplatsen och något gjorde att
Hallon-kortet inte kunde sitta på dem platsen. (Fan, nu blir jag galen för att jag inte kommer på vad det var.) Vad gäller täckning och hastighet upplevde jag det som att
Hallon hade bättre och snabbare på 4G i och omkring Stockholm. Det är bara en känsla dock...
När jag bytte till Vimla hade de någon galen deal där man fick en massa data i present + betala 100kr/mån i 4 mån för 25gb och datan kunde man spara för alltid. Helt galet egentligen eftersom jag sedan dess i princip haft 70-100gb i pott hela tiden och därför kunnat köra det billigaste abb. och med ett par tipsningar så blir det ju oförskämt billigt.
Vimlas kundtjänst är bra och förutom att jag ibland inte kommer in i chatten och ibland får köa länge - igår i en timme - och det kopplar ifrån ibland mitt i chatten så är de som jobbar där trevliga och behjälpliga. Det är ju inte deras fel att deras "system" är huller om buller 1/3 av tiden. De gör vad de kan och förutom att de är precis som alla andra företags kundtjänst med att de lovar och säger saker som de inte alltid lever upp till så är de bra.
Jag är inte i behov av att behöva prata med någon i tel, föredrar chatt, så det är inga problem alls. Jag hoppas att Vimla kan få ordning på sitt system (jag undrar vad det är som är grejen egentligen) för precis som någon annan skrev tidigare så är det ok för en som har vanan och möjlighet/tid att sitta i köer och kontrollera sitt abb och betalningar etc att hålla på såhär, men om Vimla tänker att de bland sina kunder vill ha folk som inte orkar/kan med detta extraarbete så måste företaget spotta upp sig ett par nivåer...
Click to expand...