[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    1 065
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Så mycket positivt du bidrar med i Vimlas forum, borde du också ha lön därifrån.
     
    inact_0049, svenix och inact_0025 gillar detta.
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 599
    Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Aaawwww! Vad snäll du är! Jag är nöjd med att båda jag och, framför allt, min snälla gamla grannfru har billiga och bra abonnemang!
     
  3. Henrik_A

    Henrik_A Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    187
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Jag har skickat ett brev till vimla om alla problem jag haft sedan de "uppgraderade" abonnemanget till fria samtal

    Jag ville inte ha fria samtal så jag var snabb med att nedgradera, då jag gjorde det direkt när nyheten kom så fick jag en straffavgift för det med att nästa månad skulle kosta 50 kr mer, ok...shit happens, den smällen får jag ta.

    Nu när ÄNTLIGEN vimla appen och på nätet funkar (har sett ut så som det normalt brukar göra vid månadsskiften med en massa nonsenssiffror) så har jag två obetalda fakturor från både mars och april. Alla mina kreditkortsuppgifter är korrekta (har aldrig krånglat innan) men jag la in dem på nytt för säkerhets skull.

    Nu står det dessutom att mitt abonnemang som skulle nedgraderas den 1 april inte kommer att nedgraderas förrän 1 maj och att jag nu ska betala 150 kr (mot normala 80 kr med mina tipsrabatter).

    Man kan som sagt välja mellan fria samtal/sms och 2 gb data eller 60/600 och 4 gb data för 100 kr. Jag var snabb med att välja 60/600 och 4 gb.

    Jag tänker inte betala några 150 kr. Detta är en massa skit jag som kund fått ta där jag är helt oskyldig.

    Hoppas verkligen Vimla förstår att de mister en kund som varit RIKTIGT nöjd innan, men som nu är rejält missnöjd om de inte ser till att lösa problemen. Jag som kund ska hållas skadelös.
     
    Last edited: 7 apr 2018
  4. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    1 065
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Det verkar vara alldeles för många av oss kunder som råkar ut för liknande och tröttnar på den totala röran som numera härskar på Vimla. De skulle ju kunna informera om vad som brakat, samt ev. komma med några hoppfulla ord.
    Som det är nu, är det bara pinsamt dåligt.
     
    inact_0025, inact_0049 och Henrik_A gillar detta.
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 599
    Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Tyvärr måste jag hålla med! Shit happens - javisst! Men om man är öppen med att "Vi har strulat till det. Vi ska göra vårt bästa för att fixa det så snart som möjligt. Snälla, ha tålamod så länge!" tror jag många är beredda att vara förlåtande. Men till exempel den i stort sett totala frånvaron i sitt eget forum ser väldigt illa ut.
     
    inact_0025, inact_0049, emerge och 2 andra gillar detta.
  6. Henrik_A

    Henrik_A Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    187
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Det som irriterar rejält är att de först tvångsflyttar mig till ett abonnemang jag inte vill ha. Sedan tar de extra betalt när jag byter tillbaka till det som jag vill ha, alltså det jag hade från början.

    Klen tröst att jag "får" 2 extra gb. Hade jag velat ha dessa 4gb så hade jag redan haft det abonemanget. Nu får jag en massa strul och dessutom är inte potten längre sparat 4-ever. En KLAR nedgradering för mig alltså.

    Det är bara fel fel fel och skapar en massa irritation för mig samt en oro för att mitt abb ska stängas av då jag har obetalda fakturor (som alltså INTE är mitt fel). Det är Vimla som inte dragit dem trots korrekta inställningar från mig.
     
    inact_0025 och inact_0049 gillar detta.
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 599
    Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Den där abonnemangsflytten blev ju inte så lyckad som den hade kunnat bli. Det håller jag med om. Men det var ju inte någon som fick någon fösämring. Vi med lägsta fick ju fria samtal/meddelanden utan att bli av med något eller betala mer. Sen att många oss inte hade någon som helst nytta av det fria och att det då blev så besvärligt att byta till högre datanivå istället var ju extremt misslyckat. Jag ändrade så fort det gick och fick betala en försumbar extrasumma (6.66), men jag inser att jag nog hade kunnat fått betydligt mer besvär än så att döma av många andras erfarenheter.
    Jag är ändå övertygad om att om du lyckas få tag på Vimla på chatten (alla andra kontaktvägar verkar i stort sett hopplösa) så blir det löst å ett bra sätt. Men det ger dig ju inte tillbaka denna tid av irritation och frustration!
     
    inact_0025, emerge och Henrik_A gillar detta.
  8. Henrik_A

    Henrik_A Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2016
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    187
    Telefon:
    OnePlus 7 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7 pro
    Jag bytte också direkt och fick betala 131,66 kr istället för de normala 80 kr (med mina två tipsrabatter) när jag direkt på nyheten bytte "ner" mig. Det var det jag skrev lite slarvigt som 50 kr extra.

    Men som sagt, den räkningen är inte betald eftersom vimla krånglar så vi får se hur det blir. Jag kan som jag skrev i inlägget ta den kostnaden, men att jag ska betala 150 kr nästa månad....glöm det.
     
  9. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 644
    Mottagna gillanden:
    7 969
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Som @Asawi@Asawi skriver så är väl den enda säkra kontaktvägen till Vimla via chatten. Mailsvar brukar dröja veckovis om det kommer överhuvudtaget.
    Så jag rekommenderar att du kontaktar dem via chatten.
     
    bernard och Henrik_A gillar detta.
  10. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    447
    Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Nu tycker jag att det har gått alldeles för långt med denna tystnad från Vimla och deras totala likgiltighet inför sina kunder. Att rekommendera någon att byta till Vimla är inget man gör ens till sin värsta fiende och personligen har jag tröttnat på deras beteende när de så fullständigt skiter i sina kunder. Forumet har de helt lämnat och det kan klassas som övergivet av Vimla, varför inte bara lägga ner forumet om man inte vill engagera sig i det längre. Vimla var en frisk fläkt vid starten men känns nu mest som en trött gammal operatör som lever kvar tack vare gamla meriter.

    Tack men nej tack till Vimla ert förtroende är förbrukat.
     
    induktion och inact_0025 gillar detta.
  11. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    1 065
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Vi har porterat familjens Vimla till Fello, alla utom ett kort. Det är pausat, om Vimla ev. kommer igång nån gång igen.
    Tråkigt att det gått så illa för Vimla. Der var en bra idé, som de inte kunde genomföra.
     
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 556
    Mottagna gillanden:
    4 312
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    nya betalmetoden någon eta för denna ?

    pga av klarna är segast i världen att dra pengarna och inte gör det på helgen så var jag utan 4G data i ett antal dagar trots att jag påbörjat betalning helt och hållet urusuelt, fick ansluta till varje öppet wifi (med vpn) jag kunnde hitta för några dagar
     
  13. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 644
    Mottagna gillanden:
    7 969
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det finns ingen uttalad ETA för bytet av betalpartner. Ditt problem kan möjligen också ha berott på ett databasfel som Vimla hade i veckan. Det fördröjde uppdateringen av abonnemangen vid månadsskiftet. Vimlas forum är fullt med poster från folk som inte kunnat surfa efter månadsskiftet.
     
    induktion, inact_0025 och bernard gillar detta.
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 556
    Mottagna gillanden:
    4 312
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Någon form av kompensation vore inte helt fel .
    Klarna är för sega på att dra pengar alltid!
    Speciellt om man väljer kort betalning ska fan pengarna dras direkt inte ta 3-4 dagar

    Man ska också kunna betala I förskott för att slippa eventuellt krångel ,skärpning vimla för I helvete! Släng ut denna klarna skiten nu!
     
    Last edited: 9 apr 2018
  15. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 599
    Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Så fruktansvärt tråkigt att Vimla verkar krasha helt och hållet. Nu verkar man ha schabblat med ett antal porteringar också att döma av forumet. Sånt får ju helt enkelt inte missas! (Sen att folk inte kontaktar Vimla direkt på morgonen den dag numret skulle varit flyttat utan vänta till helgen och då skriver i forum är väl lite klantigt från användarens sida också. Men man kanske inte kan chatta in under den lite snåla kontorstiden - med lunchstängning...)
    Jag blir bedrövad över att man ställt till det så för sig! :(
     
    Last edited: 9 apr 2018
    inact_0025, induktion, inact_0049 och 1 annan gillar detta.
  16. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Vet någon vad som händer för de som använt min tipslänk om jag drar vidare? Min arbetsgivare har erbjudit sig att ta över mitt nummer och även om Vimla inte krånglar för mig just nu känns det som en tidsinställd bomb, lite som att man vid varje månadsskifte går och väntar på att något ska bli fel (och jag ska få betala för det...). Kalla mig kall och cynisk .. ;)
     
  17. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 961
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Inget händer för de som använt din tipslänk om det är du som lämnar Vimla.
     
    Talvathir gillar detta.
  18. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 472
    Mottagna gillanden:
    740
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Är det inte så att de förlorar sin tipsrabatt? Så har jag för mig att det är.
     
  19. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 961
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Nej, man förlorar bara sin tipsrabatt om någon tipsad lämnar men det omvända gäller inte.
     
  20. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    1 211
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Enligt ett tidigare inlägg från @Petter_Vimla@Petter_Vimla så har man alltid kvar sin tipsrabatt ifall man skaffar abonnemanget via en tipslänk.

    Däremot om man sedan tipsar någon och denne säger upp sitt abonnemang så försvinner tipsrabatten för den man tipsat.
     
    bernard och Talvathir gillar detta.