För att förklara det lite enkelt så är det så att om Telia kan liknas vid ett hangarfartyg (som när det väl tagit ut en riktning så är det den som gäller för lång tid framöver) så är Vimla mer att likna vid en Jolle med en 12-åring vid rodret (ändrar riktning var och varannan minut).
Ska ni behålla något förtroende så är det viktigt att ni funderar på ordet långsiktighet. Det tär på förtroendekapitalet att svänga så snabbt som ni gör. Ingen av oss vill ha ett "Hangarfartyg a´la Telia" men vi vill inte heller ha "Jolle a´la Vimla". Tar ni ut en riktning så se till att behålla den i mer än två månader !
Nu vet man ju inte om ni ändrar era abonnemang IGEN redan efter midsommar.
Skulle jag vara chef hos er så hade jag inte sjösatt något som jag inte kunnat stå för åtminstone ett år framåt. Finns inget företag med självrespekt som ändrar i sina regler och avtal i tid och otid som också klarar av att behålla kundernas respekt.
Det ni ska göra nu är att se till att kunderna får vad de vill ha, kunderna vill ha DATA. Telefonen är inte längre en telefon. Telefonen är min dator. Fria samtal är ointressant för de flesta av oss som kommunicerar via mess och på sociala medier. I princip ringer jag själv bara till min morsa, resten av mitt umgänge har jag kontakt med också...men inte via telefonsamtal (lyssna själv hur det låter, telefonsamtal ...hör ihop med hockeyfrilla, punk, skinheads och 80-tal).
Kom in i matchen Vimla ! Fixa abonnemang där luckorna mellan "galet lite data" och "alldeles åt helsike mycket data" täpps igen. Rör nu inte mer i de fria samtalen, men se till att det finns justa nivåer däremellan.
Last edited: 21 juni 2018