[Vimla] Tråden om Vimla

Discussion in 'Telenor & Vimla' started by Cupcakes, Oct 21, 2015.

  1. Viktor_Vimla

    Viktor_Vimla Kid Droid Verifierat konto

    Joined:
    Oct 9, 2017
    Messages:
    31
    Likes Received:
    91
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

    Hej!

    Du ringde ett samtal från Sverige till Norge, vilket du även kan se inne på ditt Mitt Vimla under fliken "Förbrukning", klicka sen på Augusti och bocka i "Visa utlandstrafik".

    /Viktor
     
  2. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Joined:
    Oct 27, 2010
    Messages:
    1 136
    Likes Received:
    709
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Idag mitt under körning vid 11:00 ingen signal, försöker starta om luren gång på gång men utan framgång och utan mobil jag kan inte göra mitt jobb...kör hem och försöker allt igen men fortfarande "endast nödsamtal"!

    Och nu är chatten på lunch att jag ska kontakta dom och kolla va är det som pågår! Jag har varken obetalada räkningar eller andra konstigheter!! Sitter hemma och förlorar pengar just nu pga Vimla :mad:
     
  3. skruven

    skruven Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 19, 2010
    Messages:
    251
    Likes Received:
    39

    MINA ENHETER

    Var precis av den anledningen som jag precis bytte från Vimla till Telia. Också upplevt liknande händelser som dig men då räckte det med omstart av telefonen.
     
  4. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Joined:
    Oct 27, 2010
    Messages:
    1 136
    Likes Received:
    709
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Jag har startat om luren kanske 20 ggr men fortfarande ingen signal, tog ut simkortet och sätte in igen men ingemting hjälper!
    Jag har helt ny LG G7 så det är inte luren.
     
  5. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Joined:
    Jul 6, 2010
    Messages:
    3 286
    Likes Received:
    1 727
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Antingen är simkortet defekt eller så är det mobilen. En helt ny mobil kan också vara defekt :)

    Jag har iallafall signal/mottagning med Vimla.
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Staff Member

    Joined:
    May 14, 2009
    Messages:
    42 511
    Likes Received:
    47 717
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har nu aktiverat mitt nya SIM inför morgondagen. Blir intressant.

    Upptäckte samtidigt att brevet jag fått med SIM-kortet, som jag tyckte såg lite lustigt ut men inte granskade närmare, i själva verket bestod av två brev:
    merklich.jpg

    Jag har alltså fått en annan persons SIM-kort också av en olyckshändelse. Lade det på brevlådan igen och hoppas nu det hittar fram till rätt mottagare :)
     
    Last edited: Sep 4, 2018
    Matte r and svenix like this.
  7. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Joined:
    Oct 27, 2010
    Messages:
    1 136
    Likes Received:
    709
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Jag har haft mobilen i en vecka snart och det har funkat bra dessutom testade kollegans Tre simkort och det funkade..det är inte mobilen.
    Jag får chatta med vimla om 5min när dom öppnar så dom kan se va är det som händer med mitt abonnemang/simkort.
    Jag har beställt extra simkort men jag har inte fått den att dom skulle spärra denna...så jag vet ingenting.
     
  8. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Joined:
    Aug 5, 2009
    Messages:
    1 384
    Likes Received:
    752

    MINA ENHETER

    Bytte mitt idag. Har inte märkt nåt nämnvärt.
    Man fick 5GB som tack för att man byter.
     
    bernard likes this.
  9. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 12, 2017
    Messages:
    952
    Likes Received:
    1 093
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Samma med mig. Vimla verkar inte seriösa. En lekstuga för ett gäng entusiaster som vill göra allting på en gång, så inget blir gjort. Titta bara på betalningsrutinerna som de lovat fixa i FLERA ÅR nu! Och "nya plattformen" som haltar betänkligt.
    Jag har jobbat med mobiltelefoni sedan 1992 (inte i Sverige) och har aldrig sett eller ens hört talas om en liknande lekstuga! Jag tycker att det säger en hel del om Telenor som låter dem hållas.
     
    svenix likes this.
  10. maww

    maww Adult Droid Medlem

    Joined:
    Feb 24, 2010
    Messages:
    755
    Likes Received:
    284
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Niagara
    Telefon 2:
    Redmi note 9 pro
    ROM:
    Xtended XS
    Info:
    Niagara
    Telefon 3:
    Mi Max 3
    ROM:
    HavocOS
    Info:
    Niagara
    Platta:
    Nexus 7 2012
    ROM:
    Franks Death
    Bytte mitt idag också, har inte heller stött på något problem.
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Staff Member

    Joined:
    May 14, 2009
    Messages:
    42 511
    Likes Received:
    47 717
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Så här ser brevet ut om någon är nyfiken. Jag gillade speciellt klisterlappen och att det medföljer en SIM-kortsnål. Ordleken föll väl också i god jord.

    Figurerna är dock lite obehagliga i mitt tycke. De livlösa och förhållandevis uttryckslösa huvudena i kombination med att de bärs av vanliga människor triggar "uncanny valley-effekten" hos i alla fall mig.

    vimla.jpg
     
    Last edited: Sep 5, 2018
    maww likes this.
  12. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Joined:
    Oct 27, 2010
    Messages:
    1 136
    Likes Received:
    709
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Kommer fram till chatten och förklarar läget, supporten begär mitt simkortsnummer som jag skriver och som svar får jag:

    Support- "Jag ser att ditt nya simkort som du beställde xxxxx aktiverades idag".

    Jag- jag har inte ens fått några nya simkort, hur har ni aktiverat den och på vems begäran?

    -"jag ser inte att någon begärt aktivering via chatten, men den är spärrad nu och ditt nuvarande simkort ska fungera nu efter omstart av din telefon".

    Nu har jag startat om luren och allt fungerar igen...och precis nu får jag ett brev...nytt SIM-kort från Vimla och jag ser att någon har satt det nya simkortet i luren eftersom jag ser märken på simkortet och allt va i kuvertet enligt bilden.
    15360603059117239351717159758087.jpg
     
    inact_0049 likes this.
  13. bernard

    bernard Droidmin Staff Member

    Joined:
    May 14, 2009
    Messages:
    42 511
    Likes Received:
    47 717
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det verkar rörigt med utskicken i sådana fall. I mitt inlägg längre upp kan man se att jag fått två brev. Om det hänt fler personer kan det ju mycket väl vara så att någon misstagit och stoppat in fel SIM-kort för att sedan upptäcka misstaget och lägga brevet på posten igen.
     
    Last edited: Sep 4, 2018
    inact_0049 and Lias08 like this.
  14. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Joined:
    May 4, 2010
    Messages:
    712
    Likes Received:
    402

    MINA ENHETER

    Rörigt med utskicken och överhuvudtaget hos vimla är väl det minsta man kan säga! De har inte flyt nu! Att aktiverade simkort är på villovägar är ju oerhört allvarligt.
     
    svenix likes this.
  15. Papprik

    Papprik Kid Droid Medlem

    Joined:
    Sep 16, 2011
    Messages:
    44
    Likes Received:
    17

    MINA ENHETER

    Funderar på att byta över från Comviq till Vimla men blir lite fundersam när jag läser tråden angående nya simkort... Jag vill ha en fungerande tjänst och vill inte betala för att vara beta (alfa?) testare! Någon som vet vilken typ av kort de skickar ut till nya kunder, det gamla eller det nya?
     
  16. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Joined:
    Aug 5, 2009
    Messages:
    1 384
    Likes Received:
    752

    MINA ENHETER

    Det är ingen som "tvingas" över på den nya plattformen. Du får de gamla kortet.
     
  17. Papprik

    Papprik Kid Droid Medlem

    Joined:
    Sep 16, 2011
    Messages:
    44
    Likes Received:
    17

    MINA ENHETER

    Ok, då blev jag lugnare!
    Tack för snabbt svar!
     
    maccis likes this.
  18. bernard

    bernard Droidmin Staff Member

    Joined:
    May 14, 2009
    Messages:
    42 511
    Likes Received:
    47 717
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hittar inte vem, men någon var intresserad av SIM-kortnumret för de nya korten vs de gamla.

    Gamla kortet: 984 17xx xxxxxx x
    Nya kortet: 100 40xx xxxxxx x

    Till er andra som fått de nya korten - börjar ert nummer med 100 40xxx etc också?
     
    svenix likes this.
  19. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Ja, det gör mitt iaf.
     
    bernard likes this.
  20. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 14, 2010
    Messages:
    1 843
    Likes Received:
    1 144

    MINA ENHETER

    Har porterat både mitt och fruns nr från Comviq sista månaderna, gått helt problemfritt. Dottern har Vimla sen nåt år, även där helt utan bekymmer. Betalar m klarna utan konstigheter. Enda negativa jag kan komma på är att saldot för datapotten släpar lite i månadsskiftet i appen, men det är ingen stor grej för mig. Kom ihåg att använda tipslänk också :)
     
    bernard likes this.