Viktor_Vimla svarade:
Jag vill börja med att be om ursäkt för strulet som påverkade er möjlighet att koppla upp samtal, smsa och använda data under gårdagen.
Händelseförlopp
2018-11-25 03:20 - Första tecken på problem
2018-11-25 07:45 - Identiferade rotorsaken (i ett annat nät)
2018-11-25 12:30 - SMS till Vimla 2.0 användare skickades ut
2018-11-25 15:45 - Problemet klarrapporterades
Mer detaljerad information
Felsökningen visar ett ökat antal uppdateringar mot vår plattform och Telenors nät, vilket resulterade att HLR:en (
Home Location Register) inte kunde besvara alla förfråningar som inkom tillräckligt fort vilket gjorde att majoriteten av förfrågningar cancelerades eller lades i kö.
Felsökningen pågick under hela dagen tillsammans med
Telenor. Runt 14 tiden så stoppade vi 50% av alla förfrågningar från
Telenor för att ha möjlighet att hantera den backlog som uppstått. Detta fungerade och vi kunde hantera backloggen och vid 15:30 kunde vi släppa på allt som normalt igen.
Vi har nu en pågående dialog med
Telenor och andra leverantör för att undvika likande problem framöver.
för 24 minuter sedan
Viktor_Vimla - 610 inlägg
Click to expand...