Vad tycker du att man ska göra när det går mer en vecka utan svar på mailen då? Vänta en vecka till? Klart att man försöker andra kontaktvägar. Hade de haft ett telefonnummer så hade jag ringt. Det ena ärendet var obesvarat från slutet av november.
Eftersom att jag refererade till bestämda ärenden så satte den som till slut svarade på messenger mina två mail-ärenden till stängda eller la till i informationen där så jag tror inte att det gick någon nöd på det sättet. Flera personer jobbade inte med samma ärende.
Det var inte så att jag skickade allt samtidigt och ja, det rörde samma två ärenden. Jag väntade svar på mailen. Fick inget och försökte istället med chatten. Sitter i 2 timmar och blir frånkopplad på plats 2 (sen att chatten automatiskt skapar ett tredje ärende av det är knappast mitt fel). Då skriver jag på messenger vilket inte blir läst på flera dagar. Till slut skapar jag en tråd i deras forum. Om de hade svarat i vettig tid så behöver inte kunderna jaga Vimla. Tar inte på mig något ansvar för deras dåliga supportbeläggning. Hade deras system funkat som det ska så hade det blivit 0 ärenden från mig. Tyvärr funkar det inte att skifta något som helst ansvar till mig som kund i det här. Köper det inte. Jag kanske missförstår dig men ja, det blir ju så till slut. Får folk inte svar eller blir utkastade från chatten efter 2 timmar så blir folk... trötta. Det är ju bara att titta lite i deras forum så ser man att det är en del som har problem med chatten eller saknar svar. Ett större problem är att deras dåliga chat skapar ett ärende varje gång någon blir frånkopplad men den kritiken kan ju riktas åt rätt håll...
Last edited: 1 januari 2020