Under mitt liv har jag endast haft
Comviq och
Halebop som operatörer, så jag har ingen bred erfarenhet av operatörer. Aldrig vad jag vet har jag haft problem med att samtal inte kopplas fram till mig (jag borde nån gång ha märkt det genom bekantas påpekanden om det förekommit). Bör kanske tillägga, har väl hänt ytterst sällan att jag fått ett sms om att någon försökt nå mig utan att jag hört signaler, kanske någon gång oförklarligt att signaler inte gick fram, men det låter främst som ett annat problem om jag t.ex. haft dålig täckning. Men jag har trots allt fått sms om saken, vilket är en viktig skillnad tänker jag.
Min spontana tanke när någon skrev om det problemet hos vimla var att det måste vara någon ostabil komponent i vimla 2.0. Deras svar kändes som ett märkligt sätt att skylla ifrån sig när jag inte hört om någon annan operatör som drabbas av såna problem. Har aldrig heller hört påståendet att telefontillverkare skulle ligga bakom sådana problem.
Att Telenor och Tele2 har det problemet ibland, vad bygger du det på, egna upplevelser eller saker du hört? Jag tror dig, men vill gärna höra lite mer om bakgrunden till ditt påstående. Och hur vanligt det skulle vara. Räknar du in när kunder får sms om ett missat samtal i din statistik? Låter onekligen som brister någonstans i telenätet, som hade gått att lösa på teknisk väg.
Click to expand...