@N6290 Ja, tanken är god, men tyvärr så blir det nog inte lika bra, man måste höra det, det är en upplevelse.
Tänk dig Vimla 1.0 med hd-voice =
Burmester B100 Loudspeaker - Hificonsult.se
Vimla 2.0 utan hd-voice =
Klockradio med inbyggd termometer
Och även om man skulle göra en exemplarisk video på detta med 10 personer som alla reagerar på det försämrade ljudet med 2.0 så tror jag ändå att det är bortkastad tid. Då Vimla´s kundtjänst har tappat det helt. Dom verkar ha extremt dåligt samarbete. Kundtjänsten har inget bra samarbete/kontakt med teknikerna/utvecklarna av 2.0 Jag mailar deras kundtjänst, flera gånger, och frågar om när det kommer hd-voice, får svaret att det ska komma men oklart om det kommer i år har någon svarat, En annan svarar att dom inte har någon aning men att 2.0 ständigt utvecklas. Två andra har svarat att dom jobbar på att få igång VoLTE först av allt. Bara det att man får 4 olika svar på samma fråga under loppet av 10 dagar säger ju en del hur dåligt det fungerar bakom dörrarna hos vimla. Försöka ta något med Vimlas kundtjänst är som att ta en diskussion med en teflonstekpanna, det bara rinner av!
Från det ena till det andra: Jo Apple tog det seriöst med videon. Dom har fått in många felrapporter på detta. Verkar vara som jag har uppfattat det bara gälla dom nyare iPhone lurarna. Men how ever dom har koll på det och det kommer att komma en lösning eller inställning som åtgärdar detta.
Bra med Video som beskriver problemet. Då kan ju inte kundtjänsten som är trött på sitt jobb bara lalla vidare å hävda att problemet inte finns eller ligger hos någon annan.
Bäst va ju när jag köpte en Sony Xperia för några år sedan hos 3 Sverige med 24 månaders bindningstid. Frågade i butiken om det funkade bra med 3 parts samtal med detta abonnemanget, fick svaret JA. Det gör det om alla har 3 som operatör, men har en person Telia och en annan
Tele2 eller
Telenor så kommer det ett mycket irriterande PIP var 15 sekund. (lag grej ifrån Amerikansk standard) Så jag beskrev problemet med några videos, Så ärendet blev upptrappat till "Second Line" Supporten hos 3 Sverige, då jag skällde ut den vanliga supporten som hävdade att detta problemet låg i telefonen. Dom ringer upp mig från second line, självklart så säger den proffsiga killen där att problemet ligger i deras nät och förklarar att deras nät är SKIT och att det är inte anpassat för Sverige utan det är kopierade settings ifrån Amerika. Solklart att felet ligger i vårat nät osv. - Jag råkade spela in samtalet. Cirka 5 minuter efter samtalet så låg det på YouTube. Länkade samtalet med ärendenummer och spammade det på ett 20 tal inlägg på deras Facebook sida. Tog mindre än 1 timme "på kvällen" så ringde en chef upp mig. Och sade att om jag plockar ner det samtalet och raderar det så tar dom bort bindningstiden som va på 15 månader kvar och jag kan behålla telefonen och får inga mer fakturor, jag behöver inte heller betala av telefonen. Så jag kan byta till valfri operatör imorgon...

Låter som att jag är en riktigt dramaprincessa, men detta va blodigt allvar, spelade ju GTA V online på ps3 med polarna, gick inte att köra 3 parts samtal utan att dom fick hörselskador pga 3 Sverige. Så kan man ju inte ha det. Hittade klippen btw...
View: https://youtu.be/TAzprjqUY-s
View: https://youtu.be/jUtprt5gSHE
View: https://youtu.be/-zWSdSaO6Kc
View: https://youtu.be/q37vURgeqYEClick to expand...