[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. KTM

    KTM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2019
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    404
  2. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    577
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 8
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A41
    katho, svenix och KTM gillar detta.
  3. svenix

    svenix Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    2 902
    Mottagna gillanden:
    3 835
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    LG G7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    LG G7
    Platta:
    Samsung Note 8.0
    Ja, med tanke på att Petter Winter har basat för Vimlas support ända sedan begynnelsen och med den nivå på support vi har sett hittills så ska man nog inte vänta sig något.

    "Användarsupport i världsklass" - undrar hur många Vimla-kunder som håller med om den beskrivningen? :eek:
     
    JimmyTheGreatest, stelin, katho och 2 andra gillar detta.
  4. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+
    Telefon 2:
    OnePlus One
    Står faktiskt "hur vi arbetar för att leverera användarsupport i världsklass", dvs en målsättning tolkar jag det som.

    Sedan tycker jag supporten faktiskt är riktigt bra när man väl kommit i kontakt med Vimla och tror de flesta håller med på den punkten. Problemet kan vara väntetiderna, men även de har på senare tid blivit bättre. Enligt en vän som var i kontakt med supporten i fredags så var det ingen kö alls till chatten då.
     
    Ella C gillar detta.
  5. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    577
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 8
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A41
    Vill man vara positiv, kan man säkert vrida till och och säga att det är väl trevligt i alla fall att de vill arbeta åt det hållet (men lååååångt kvar)
     
    stelin och svenix gillar detta.
  6. Ella C

    Ella C Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    158

    MINA ENHETER

    På vilket sätt är dett udda?
     
  7. Boris92

    Boris92 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    225
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S2 i9100
    Alltså automatiserat WG2 kundsupport. Dom kommer att hålla sig till Filter som ämne. Förvänta er SOON™ för vad folk vill ha.
     
    JimmyTheGreatest, stelin och svenix gillar detta.
  8. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+
    Telefon 2:
    OnePlus One
    Jag tror alla operatörer gärna skulle ha automatiserad support, själv hatar jag det dock. Men det är för att när jag kontaktar supporten så handlar det om ärenden som är svåra eller omöjliga för en automatisk support att lösa.

    Utifrån ingressen så tror jag inte vi får några roliga nyheter kring teknik etc, låter väldigt fokuserat på support-delen. Men jag hoppas jag har fel! Vore ytterst kul att höra om eSIM, tvillingkort, VoLTE och kanske t.om. 5G.
     
  9. svenix

    svenix Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    2 902
    Mottagna gillanden:
    3 835
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    LG G7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    LG G7
    Platta:
    Samsung Note 8.0
    Vimla har ett allvarligt problem med samtal som inte kommer fram. För 25 dagar sedan la man upp en banner om detta i Vimlas forum. Problemet var då känt sedan långt tidigare. Nu har man inte uppdaterat ärendet på tre veckor och inget händer.
    Problem med att ringa? [STATUS: FELSÖKNING PÅGÅR) | Vimla Forumet

    Det är inte en seriös eller "bra" support. Det är snudd på noll support!
     
    JimmyTheGreatest, Ekstubbe, katho och 1 annan gillar detta.
  10. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 059
    Mottagna gillanden:
    896

    MINA ENHETER

    Ändå bra att dom ska ha detta. Hoppas det blir en succé och de svarar öppet och ärligt på frågorna som kommer.

    Har haft Vimla i över 4 år nu, och vid 9 av 10 kontakter med supporten kom jag fram inom 5-10 minuter.

    En gång gick det dock inte att komma fram alls, utan chatten stängde ner gång på gång.
     
    Ella C, induktion, svenix och 1 annan gillar detta.
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    31 492
    Mottagna gillanden:
    28 795
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan någon inte framföra frågan var det gamla gänget tog vägen/varför det numera mest är "second line" som är aktiva i forumet. Det blir mer ett renodlat supportforum snarare än en community om ingen från "ledningen" vill delta annat än ytterst sporadiskt.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  12. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+
    Telefon 2:
    OnePlus One
    I inlägget så hänvisas kunder till Vimlas support, vilken support som ges där kan varken du eller jag svara på men jag gissar på att den är både trevlig och tillmötesgående.

    På texten låter det som att det är enstaka kunder som är drabbade och Vimla vill att de skall kontakta supporten för att de förmodligen vill samla in data för att underlätta felsökningen. Då problemet är av sådan art som det är så kan det mycket väl handla om att Vimla jagar efter folk som kan vara drabbade för att lösa problemet till 100%. Hur föreslår du att de skall felsöka istället?

    Och om så är fallet så förstår jag att man låter inlägget ligga kvar, man vill vara 100% säker på att det blir löst och när man känner sig säker så tar man bort det först då. Det skulle jag kalla för både bra och smart support.

    Ja, jag har haft Vimla i 6 år, haft ett par frågor genom åren och nog aldrig väntat i kö mer än 10 minuter. Nu senast för någon månad sedan så var det väl 2 minuter kö när jag hade en fråga.

    Och tilläggas skall att jag alltid fått min fråga löst/besvarad eller att de återkommit vid mejl någon gång när det var något de behövde kolla upp.

    Ironiskt nog så verkar det vara mest de som inte är kunder hos Vimla som är mest missnöjda med Vimlas support :eek:

    Av det gängen på fem personer som det var när man startade om jag minns rätt så är det väl bara Petter och Viktor som är kvar. De har väl delvis andra roller än vid starten och säkert fullt upp. Enligt We the people - Vimla så är det ca 50 anställda som jobbar med Vimla i dagsläget och sedan ett tag har man styrt upp att Felix har hand om forumet och får hjälp av några till.

    Men ska bli ytterst intressant att höra vad de har att säga om punkten "vår vision och plan för Vimlas forum och community". För det är precis som du säger att numera så har det blivit ett supportforum och de "roliga" diskussionerna har försvunnit.
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    31 492
    Mottagna gillanden:
    28 795
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, men finns det någon av de ca 50 anställda som inte arbetar med support som är aktiva i forumet?

    Det blir väl inte mycket till community om det saknas engagemang från de som har inflytande?

    Nu är det så klart mycket lovvärt med en AMA, men det hör som bekant inte till vanligheterna.
     
  14. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+
    Telefon 2:
    OnePlus One
    Inte aktiva skulle jag säga, men det har gjorts enstaka inspel. Samtidigt är det förståeligt att de inte är aktiva i rena supportinlägg och de inläggen som de möjligen skulle kunna ha något att säga i har ju försvunnit mer eller mindre.

    Men att Petter nu skall köra en A.M.A kanske innebär nya tider och en återgång mot hur det var förr med även andra diskussioner och där folk tipsade om nya funktioner etc. Man kan ju alltid hoppas :)
     
    DroidJunkie gillar detta.
  15. svenix

    svenix Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    2 902
    Mottagna gillanden:
    3 835
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    LG G7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    LG G7
    Platta:
    Samsung Note 8.0
    Du springer Vimlas ärenden eftersom du själv är admin i Vimlas forum. Och du använder den sedvanliga Vimla-taktiken att försöka förringa eller förneka alla allvarliga problem.

    Den som vill kan läsa på Trustpilot eller Vimlas Facebook och se hur nöjda Vimlas kunder verkar vara där. Och det är kanske inte så konstigt att de som är mest missnöjda med Vimla inte längre är kunder hos Vimla? I mitt tycke är det ganska naturligt. En given följd av att sköta verksamheten dåligt är att man tappar kunder. Så är det i alla branscher.
     
    JimmyTheGreatest, DanielÖ, Majkey och 5 andra gillar detta.
  16. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    577
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 8
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A41
    Och dessutom har man ju sett att de kunder som har "fel" åsikter eller attityd, blockerar och raderar de. Det är ju en mycket effektiv metod att skrämmas iväg med. Vad blir kvar då? oengagerade? ointresserad? okunniga? eller...?
     
    JimmyTheGreatest och svenix gillar detta.
  17. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 6s+
    Telefon 2:
    OnePlus One
    Kan du svara på hur de skall felsöka utan att samla in rapporter? Att du undviker den frågan ger mig bara uppfattningen att du är ute efter att smutskasta Vimla.

    Intressant att du nämner Trustpilot, tar vi Telia som brukar lovordas här i forumet:
    1,3/5 - Omdömen om Telia Sverige | Läs kundernas omdömen om www.telia.se

    Eller Halebop:
    1,4/5 - Omdömen om Halebop | Läs kundernas omdömen om www.halebop.se

    Vimla har iaf:
    2,2/5 - Omdömen om Vimla! | Läs kundernas omdömen om vimla.se

    Halebop är dock intressanta för de hade de nöjdaste mobilabonnemangskunderna i Sverige i senaste SKI-undersökningen. Så upp till var och en att värdera informationen på Trustpilot. Desto större en operatör blir desto sämre tycks betygen bli. Min teori är för att det främst är de missnöjda som skriver.
     
  18. Boris92

    Boris92 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    225
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S2 i9100
    Problemet med AMA hos Vimla forum är att dom har filter(BADUMTSSS) och kan stoppa jobbiga frågor.
     
    JimmyTheGreatest, induktion och svenix gillar detta.
  19. katho

    katho Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    3 950
    Mottagna gillanden:
    2 438

    MINA ENHETER

    Rätt off topic, men lustig jämförelse, är vi betalande kunder hos Swedroid?
     
  20. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    577
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 8
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A41
    Det är väl lite skillnad på att bli blockerad, raderad av företagsprincipiella skäl, jämfört med att man här kan få inlägg raderade för tydliga brott mot trivselreglerna.
    Svenixs inlägg på Vimla har ju blivit anonymiserade, tillsammans med flera andras, vilket gör det svårare att följa diskussioner och tankegångar. Rent sabotage, ur min synvikel.
     
    JimmyTheGreatest, svenix och Ekstubbe gillar detta.