Det som stör mig och jag tror många andra med Vimla är alla svikna löften och uteblivna features. Om man kan ignorera det, vilket jag inte klarar, så kanske Vimla kan vara ett prisbilligt alternativ.
Men jag kan inte känna förtroende för en operatör som i 3-5 års tid hävdat att efterlängtade funktioner som extra-SIM, VoLTE, e-SIM, e-faktura m.m. är på gång och skall komma "snart", när inget av detta blivit verklighet. Samt att Vimla konsekvent bluffar om den nya plattformen och hävdar att allt ska bli eller har blivit så mycket bättre med den. När verkligheten är att driftstörningar och problem ökat lavinartat efter bytet till den nya plattformen. Så mycket att Vimla till slut själva blev tvungna att erkänna stabilitetsproblem. Det saknas också basfunktionalitet i den nya plattformen som är självklar i alla andra nät.
Kort sagt, det handlar om förtroende. Och Vimlas agerande på många olika punkter inger inte mig något förtroende. Tvärtom har mitt förtroende för Vimla smulats sönder alltmer i takt med att Vimla inte klarat av att leverera det man påstått vara "på gång". När Vimla sedan börjar rensa ut kritiska inlägg och raderar medlemmar från sitt forum för att slippa gå i svaromål på varför inget blir av som Vimla utlovat, så tycker jag det är så illa att jag bestämt tar avstånd från både Vimla och
Telenor.
Detta är bara mina personliga åsikter och andra får tycka annorlunda om de vill det.
Click to expand...