[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 oktober 2015.

1. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Skiweek-rabatten har försvunnit på Mitt Vimla. Skulle inte den gälla i ett 1 år? Visar Mitt Vimla fel?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

2. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Ja den skulle vara 12 månader, kollade på det Vimla abb som jag hann ta med det erbjudandet och det är 50 kr ännu

3. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4.909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Tycker detta verkar rätt beskrivande för Vimla. Allt fungerar inte riktigt som det ska, men kontaktar man kundtjänst både försöker de göra vad de kan, och kompenserar inte bara för det som känns rätt, utan gärna lite till. Ett arbetssätt som tilltalar mig starkt. Självklart vore idealet att allt alltid blev rätt från början, men så är det faktiskt inte alltid hos de stora, etablerade operatörerna heller.

drewN gillar detta.
  4. Asawi

Mottagna gillanden:
    4.909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Min Skiweek-rabatt ligger som den ska. Minns jag fel, eller car det inte du som fick göra din övergång "halvt manuellt" (eller hur jag ska beskriva det) eftersom du varit med i Vimla förut? I så fall kanske det blev något tokigt vid registreringen. Men, som du säkert vet, brukar Vimlas kundtjänst fixa till det mesta. På måndag är depå plats igen! :)

5. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.211
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    @SHM@SHM uppfyllde du kraven för kampanjen?

Saxat från en annan tråd:
    För andra som ev. undrar om krav så var detta alltså ett studenterbjudande som erbjöds under Skiweek. Så för att teckna det krävs det att man var/är registrerad som student hos CSN/Mecenat.

Minns ej om det var krav även att man var på plats och fick en speciell lapp/affisch, det kanske någon annan vet? Vet att det varit så med en tidigare kampanj iaf.

Länk med beskrivning av erbjudandet.

6. SHM

Mottagna gillanden:
    1.367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jag har ju fått rabatten i några månader nu. Den här månaden så försvann den. Men det är kanske problem att visa rätt precis som tipsrabatten. Det tar alltid några dagar innan tipsrabatten visar rätt. Det är kanske samma sak med Skiweek. Vi får se vad som händer på måndag.

7. SirHejsan

SirHejsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438

MINA ENHETER

Känns nästan som Ulf Ekmans Livets ord över de som dels kommenterar brister och i nästa mening hyllar Vimla. Tur att inte Vimla är ett politiskt parti.... Är också kund här men även hos andra och för mig så fungerar alla mina operatörer bra!

torbjorn gillar detta.
  8. Asawi

Mottagna gillanden:
    4.909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Haha!Ja, så kan det nog verka. För egen del kom jag från Comviq som var alldeles utmärkta för det allra mesta, men när något gick snett, ja då var det inte lätt att få det tillrättat. Därför blir det lite Halleluja när man har med Vimla att göra. Lågprisoperatörer båda två, men man känner sig betydligt mer uppskattad som kund hos Vimla.

9. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Jag tror framförallt att det handlar om att kunderna är chockade och inte riktigt vet hur man ska reagera egentligen. Vimla har sina brister, framförallt brister som en seriös operatör inte SKA ha, samtidigt som de är den enda operatören som faktiskt lyssnar och aktivt hjälper sina kunder.

Det hela är en enda stor mindfuck! :P

10. Crown

Mottagna gillanden:
    1.211
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Jo det har varit rätt mycket buggar när det kommer till IT-systemet. Men egentligen är det inte så konstigt då man bygger allt från grunden och väljer att lansera det "så snart" det är klart. Så vi användare blir alla beta-testare kan man säga. Jag har inget emot denna approach och tycker den faktiskt är rätt trevlig. Däremot vore det nog inte fel om Vimla faktiskt talade om att det rör sig om testversioner eller liknande.

Sedan skall man komma ihåg att de grundläggande funktionerna samtal, meddelanden och surf alltid fungerat även om IT-systemen haft buggar. Jag måste faktiskt säga att under de snart 2 åren jag haft Vimla så har jag aldrig råkat ut för att nätet helt dött eller liknande. Innan hade jag 3 i 2 år, under min tid där så råkade jag ut för en del störningar och avbrott vilket gjorde att jag faktiskt inte kunde använda min mobil som tänkt under dessa avbrott.

11. HoardingDragon

HoardingDragon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pocophone F1
    Telefon 2:
    Oneplus X
    Platta:
    Ipad Air 3rd Gen
    Platta 2:
    nVidia Shield Tablet k1
    När jag registrerade mig så var det ingenting på den websidan jag använde som på det minsta sätt antydde att det var studentrelaterat. Är det möjligt att de hade två separata? Nu var jag nog fortfarande medlem i Mecenat vid tillfället, men inte nu längre (långtidssjukskriven sedan november åtminstone t o m aug), men har inte haft studentabonnemang (dvs 1 gb istället för 2 per månad) under någon tid där jag haft vimla!. Jag använde tipslänk från den här tråden och det var det.
    Jag har fortfarande skiweek.

Hur länge har den andra personen haft rabatt innan den togs bort? Kanske blev fel och fick den 'vanliga' 50% i tre månader?

SHM gillar detta.
  12. SHM

Mottagna gillanden:
    1.367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Så om man tar Vimlas billigaste abonnemang för studenter/pensionärer för 100 kr. Innebär det att man betalar 0 kr de första 3 månaderna om man får Skiweek-erbjudandet?

13. HoardingDragon

HoardingDragon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pocophone F1
    Telefon 2:
    Oneplus X
    Platta:
    Ipad Air 3rd Gen
    Platta 2:
    nVidia Shield Tablet k1
    Nu vet jag inte hur det fungerar för studenter, men jag fick 50 sek rabatt i tolv månader. Så med en egen tipsning och själv blivit tipsad så betalar jag 30 SEK per månad.
    Medan om jag fått 50% rabatt så hade det blivit samma. Och tänkte att det kanske var vad som spökade för dig, att det försvann efter tre månader just.
    Men jag vet inte hur det var för dig. Jag känner mig lite förvirrad av omständigheterna och försökte komma med en alternativ teori. :)

14. SHM

Mottagna gillanden:
    1.367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Det blev fel vid registreringen. Men det fixade jag till då. Det verkar inte ha blivit helt rätt märker jag nu.

Jag har valt abonnemanget som kostar 100 kr. 50% i 3 månader borde bli 50 kr per månad. Sen med Skiweek blir det 0 kr. Sen har jag totalt 40 kr i tipsrabatt. Det blir -40 kr de första 3 månaderna och 10 kr i 9 månader om Skiweek gäller i 12 månader. Det som har hänt för mig är att jag har betalat 10 kr i 3 månader och nu ska jag betala 60 kr. Så ja, det är en miss från min sida. Jag har inte tänkt på det och framförallt inte tänkt på den vanliga 50%-rabatten.

Jag får chatta med Vimla på måndag. Tack för hjälpen!

15. Crown

Mottagna gillanden:
    1.211
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    @tetrisGOAT@tetrisGOAT det fanns enbart ett erbjudande och det var för studenter vad jag vet, @Petter_Vimla@Petter_Vimla får gärna bekräfta. Så det är fullt möjligt att Vimla har rensat upp de som felaktigt använde studenterbjudandet utan att vara studenter. Men om du var student vid tillfället och var på plats i Åre eller blev tipsad av någon på plats där så tycker jag du borde få behålla din rabatt.

Dessvärre var det ju många som började sprida Skiweek-erbjudandet i kombination med sina tipslänkar utan att de upplysa om att det endast gällde studenter. Minns jag rätt så var även funktionen för att kolla om folk var studenter eller inte ev. ur funktion och då kan folk ha slunkit igenom filtret.

16. Asawi

Mottagna gillanden:
    4.909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Inte helt korrekt. Skiweek-rabatten på 50kr i 12 månader ersatte 50% under tre månader. Så du ska inte ha fått båda rabatterna. Med 40 kr i tipsrabatt borde du ha betalat 10 kr/månad, och borde fortsätta att göra så under resten av de 12 månaderna.

SHM gillar detta.
  17. SHM

Mottagna gillanden:
    1.367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jo, det låter vettigt det du säger. Jag har blivit lurad att tro att jag har fått Skiweek-erbjudandet när jag egentligen fick 50%-rabatt. Man ser ingen skillnad på rabatterna på Mitt Vimla.

Jag tar tillbaka det jag sa om att det är mitt fel. Det här är självklart Vimlas fel. Redan vid registreringen påpekade jag att jag saknade Skiweek-erbjudandet och rabatten från han som tipsade mig. Båda sakerna ordnades men med den lilla detaljen att jag verkar ha fått fel rabatt, märker jag nu 3 månader senare.

18. Asawi

Mottagna gillanden:
    4.909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Fast jag fick en epost från Vimla med ungefärligt innehåll "tipsa fler om den fina deal du gjort", innehållande tipslänk och såvitt jag minns framgick det inte där något förbehåll att man behövde vara student. Jag har tyvärr inte kvar den eposten så jag kan kolla precis vad där stod.

19. Asawi

Mottagna gillanden:
    4.909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Hittade eposten på en annan dator, och inte ett ord om att det gäller studenter. Inget sådant stod heller när man klickade på länken, så det lär nog vara svårt för Vimla att ta bort den rabatten.
    Vimla.jpg

20. tooobe

tooobe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Du har fel och blandar ihop två separata kampanjer. Skiweek var inget studenterbjudande, det var en tidigare kampanj du tänker på.