[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. monavis

    monavis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2014
    Inlägg:
    337
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Ja, det kan jag.o_O
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 594
    Mottagna gillanden:
    4 904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Tack för info! Har egentligen inte något större behov av det men blir irriterad när saker inte fungerar som de ska.
     
    stelex gillar detta.
  3. monavis

    monavis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2014
    Inlägg:
    337
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Det står ”visual voicemail currently unavailable” på min iPhone med Vimla. Är det bara hos mig? Jag har haft problemet i några dagar nu.
     
  4. monavis

    monavis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2014
    Inlägg:
    337
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Svarar mig själv.

    Jag har pratat med Vimla och de sa att Vimla stödjer inte visual voicemail?! Men det hade ju funkat i några månader nu. Om operatören stödjer inte visual voicemail alls då får man inte "visual voicemail currently unavailable" på skärmen.
     
  5. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    1 050
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Vi tänkte testa Vimla nu igen, när deras lekstuga är nerlagd. Men det verkar ju lika illa nu. Har hållt på nu i cirka tre veckor för att få dem att lösa sina problem med inloggningen på Mitt Vimla med BankID, men enbart fått idiotsvar från kundtjänsten.

    Det går inte att logga in med BankID, då tycker de att jag ska logga in och starta ett supportärende, vilket ju inte går utan BankID. Har inte kommit längre än så, på cirka tre veckor.

    Några tips?
     
    svenix, stelex och night77 gillar detta.
  6. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 897
    Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag har själv inte använt vimla på ett tag så jag gissar lite just nu, men går det inte att använda sig av lösenord för att logga in?
     
    pebe292 gillar detta.
  7. pebe292

    pebe292 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512
    Jodå. jag kan logga in med lösenord.
     
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 909
    Mottagna gillanden:
    2 199

    MINA ENHETER

    För mig fungerar både Bank-ID och kod, inga problem.
     
  9. DroidJunkie

    DroidJunkie Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    2 049
    Mottagna gillanden:
    3 394

    MINA ENHETER

    @induktion@induktion - här fungerar både lösenord och BankID. Har du provat det självklara, en annan webbläsare?
     
  10. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 594
    Mottagna gillanden:
    4 904
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag hade precis samma problem för några månader sedan! Kändes som Moment 22 när man förväntades logga in för att skapa ett supportärende om att inte kunna logga in. :O
    Jag minns inte helt men tror jag löste det genom att jag kunde logga in med lösenord och sedan använda chatt. Jag gav mig inte förrän det var löst medan jag var kvar i chatten. Chattpersonen fick koppla in en tekniker och teknikern kunde lösa det åt mig.
     
    induktion gillar detta.
  11. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    1 050
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Lösenord fungerar, men då kan man inte starta ett supportärende. Dessutom händer det ju att man är vid datorn men, inte har mobilen i närheten och då går det inte med lösenord.

    Ja, sex olika webläsaren på PC och tre olika på android.
     
  12. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    1 050
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Tack, det låter som en framkomlig väg, men då porterar vi nog till ett fungerande system istället. Vimla har ju aldrig fungerat helt, när vi försökt testa dem.
     
    stelex gillar detta.
  13. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    1 050
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Nej, det fungerar inte helt med enbart lösenord. Man får inte lägga upp supportärenden utan BankID.
     
  14. Clearminded

    Clearminded Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2018
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Vet inte om detta är ett Vimla-problem men hemma har jag 5G. När jag besöker en vän som bor 10 minuter härifrån så slutar surf fungera efter en stund. Jag kan inte ladda någonting. Vid varje tillfälle har mobilen då gått över till H+. Slår jag till/ifrån flygplansläge så går den över till 4G och surf fungerar igen. Efter 20-40 minuter så slutar surf fungera igen och då är mobilen åter i H+.

    Är det Samsung-mobilen eller Vimla som krånglar?
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 909
    Mottagna gillanden:
    2 199

    MINA ENHETER

    Jag har stängt av 5G, jag ser ingen poäng med det. Kör alltid 4G och det fungerar bättre enligt min erfarenhet. Jag har inte märkt någon som helst skillnad i hastighet.
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 368
    Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Svårt att svara på. Upplever andra med Telenor (eller Vimla) samma problem? Vad händer om du stänger av 5G, beter den sig på samma sätt då?
     
  17. Clearminded

    Clearminded Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2018
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Att ändra till 4G/3G/2G eller 4G/3G gör ingen skillnad. Som jag förstått det så ska H+ vara någon form av bredare 3G så tror inte 5G är inblandat. Verkar inte ens finnas 5G täckning i det området enligt Vimlas karta. Tyvärr så har alla övriga Tre eller Telia, så ingen Vimla-användare jag kan jämföra med.

    Men då är det kanske inte Vimla som är orsaken. Tänkte mest att eftersom det alltid är H+ när det strular så är det kanske någon känd inställning för det eller något problem med masterna.
     
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 368
    Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    H+ är 3G. Ibland kan hoppet mellan olika nättyper påverka, därav frågan. Det låter som att det är något med nätet som gör att 3G-nätet inte är möjligt att surfa på, det bör nämligen fungera även om det ofta är långsammare än 4G och 5G.

    Testa att kontakta Vimla för att se om de kan lägga en felanmälan för området. Här kan du även se om det finns någon driftstörning i nätet: https://mboss.telenor.se/coverageportal
     
  19. chaffis

    chaffis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    310
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Har du även provat att ändra till 4g redan hemma. Dvs du har 4g fungerande hemma, åker till din vän och ser om de då kanske funkar.
    Som redan nämnt så kanske de har med hur rel gonen byter mellan olika tekniker och att de strular, att byta på plats hos din vän skulle kunna hjälpa men tror mer på att byta redan innan de eventuella felet uppkommer.

    Oavsett om detta funkar eller ej så är de nog bra du anmäler de till vimla, jag tror också de är något fel hos dem.
     
  20. nake

    nake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2024
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    8
    2015 skaffade jag vimla men nu har jag sedan någon vecka gjort slut och gått över till Hallon.
    170 kr i månaden har jag fått betala för 12 GB surf som inte riktigt räckt hela månaderna. Nu får jag 20 GB för 159 kr istället hos Hallon. Ett lägre pris och mer surf, nåja nästan 10 år får väl anses vara ett gott betyg till Vimla.
     
    Asawi och Fredz gillar detta.