[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

1. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 989
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Till skillnad från de flesta andra som svarat på ditt inlägg så ställer jag mig på din sida.
    Om ett företag har ett förmånligt erbjudande får de väl finna sig i att kunderna använder sig av det!? Annars är det ju lite av falsk marknadsföring. Står de inte för vad de erbjuder?
    Jag kan tänka mig att det är rimligt att man begränsar hur många gånger en viss kund kan använda erbjudanden. Men som jag förstår det så var det inte någon begränsning angiven i detta erbjudandet.

Det hade varit mer sjyst av Vimla att säga att du är välkommen att teckna ett nytt abonnemang av oss till ordinarie pris igen, men tyvärr kan vi inte ge dig ett förmånligt introduktionserbjudande eftersom du redan använt dig av det. Det kunde jag köpt. Men inte att du som kund spärras från att köpa abonnemang överhuvudtaget under en icke angiven tid.

Jag anser att som kund ska det vara glasklart vilka rättigheter och skyldigheter man har. Man ska inte behöva hänvisas till några gummiparagrafer som kan tolkas lite hur som helst. Vad är uppenbart missbruk? En kund har använt ett erbjudande som Vimla annonserade! Kom inte och snacka om missbruk! Utan förtydliga istället informationen och tala om exakt vad som gäller!

Jag undrar om det inte kunde vara värt att höra med en konsumentrådgivare vad som är rimligt i detta fallet?

induktion, Buzz och eastbound gillar detta.
  2. tooobe

tooobe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Tack, eller hur! Neka mig att teckna kampanjpris igen (som de iofs har hela tiden), fine! Men att bli spärrad för livet är så oproportionerligt. Undrar om företag verkligen har rätt att neka kunder helt fritt i Sverige, som man kan i USA t.ex. Tvivlar på det.

Är egentligen ointresserad av hur många som tycker jag har rätt eller fel, vill mest varna de som tycker att sånt här godtyckligt beteende från företag är helt oacceptabelt. Personligen bojkottar jag sådana företag. Har kvar mitt huvudabonnemang bara för att det är gratis tack vare alla tipsningar. Får njuta lite av att de går back på mig varje månad istället.

Last edited: 18 okt 2024
  3. KTM

KTM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 146

MINA ENHETER

Jag trodde du förlorat samtliga 10 abonnemang och nu stod helt utan operatör, men nu framgår det att du har fått behålla dina två ursprungliga abonnemang. Varför vill du beställa nya abonnemang hos Vimla om du redan har två stycken?

Jag tycker att du ska vara glad att du fått behålla ditt VIP-abonnemang hos Vimla, det är onekligen ett väldigt bra abonnemang. Du hade lika gärna kunnat förlorat det också.

4. tooobe

Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    För att jag be er ett till abonnemang såklart, vad är det som är oklart eller konstigt med det? Vimla har ingen regel om max antal abonnemang, de mailar mig t.o.m och uppmuntrar mig att teckna nya abonnemang?

5. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag är också på din sida även om min tidigare post kanske inte verkade så. Jag tycker det Svenix säger här
    skulle vara en rimlig kompromiss till någon som varit hos dem länge. Men vet du att du är bannad för livet? Fick för mig de var "lite" oklara runt det? Den biten vore nog värt att kolla närmare och få bättre besked.

fryguy gillar detta.
  6. KTM

KTM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 146

MINA ENHETER

Jag tycker det är fullt rimligt av Vimla att förbjuda dig från att teckna nya abonnemang, jag kan t.om. sträcka mig till att jag tycker Vimla var otroligt schysta som lät dig behålla ditt VIP-abonnemang. Du har utnyttjat Vimlas kampanj på ett sätt som inte faller inom normal användning, hade du gjort det med 1-3 abonnemang så hade dom antagligen inte brytt sig, men nu handlar det om 8 abonnemang och då får du helt enkelt acceptera att det här är deras sätt att stoppa dig från att missbruka deras kampanjer.

Men visst, erbjud dig att teckna abonnemang utan tipsrabatt och kampanjrabatt, det borde dom kunna gå med på men det antar jag inte intresserar dig.

viktor95 gillar detta.
  7. tooobe

Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Är det du som sätter gränsen, bra då vet jag det iaf. 3 abonnemang är okej men 8 är för många. Är 6 abonnemang okej? 5? Var exakt går gränsen? Eller det kanske beror på vilket väder det är?

eastbound gillar detta.
  8. tooobe

Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Ja högst oklart. "Det är inte satt något slutdatum för spärren och vi kan inte ge någon ytterligare information" var det enda svaret jag fick när jag frågade om spärren var tidsbegränsad. Högst godtyckligt dvs.

Jag har rekryterat hundratals kunder till Vimla. Nu ska jag varna folk istället.

svenix gillar detta.
  9. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 291

MINA ENHETER

Exakt.håller med till fullo.

tooobe gillar detta.
  10. KTM

KTM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 146

MINA ENHETER

Men varför behöll du inte något av dom 8 abonnemangen du sa upp 1 oktober istället? Två veckor efter att du säger upp 8 abonnemang vill du teckna nya abonnemang. Det är väl rätt uppenbart att du vill utnyttja kampanjrabatten på nytt eller?

Har man följt mina inlägg i den här tråden så vet man att jag inte gillar Vimla, men här tycker jag inte Vimla agerat fel. Dom försöker bara stoppa dig från att utnyttja deras kampanjrabatt igen.

viktor95 och jnsson gillar detta.
  11. tooobe

Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Ja självklart vill jag nyttja deras kampanj om möjligt (även om det inte var planerat, men det spelar ingen roll). Återigen, var går gränsen mellan att nyttja deras kampanj och utnyttja den? Berätta gärna för mig, för mig är det högst oklart nämligen. Om de inte säger I sina villkor hur många abonnemang man får teckna och inte stoppar en från att teckna x antal abonnemang så ska jag kunna teckna 100 abonnemang om jag vill, så länge jag betalar för dem enligt överenskommet.

12. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 291

MINA ENHETER

Då får väl viimla vara betydligt tydligare...blir ju godtyckligt annars

tooobe gillar detta.
  13. nake

nake Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Nu kör Vimla 20kr/mån i 4 månader så tog 100gb och hoppar tillbaka till Vimla. Jag frågade support på Hallon om jag kunde få Hallons black week deal pålagt på mitt abonnemang, tyvärr inte då det är en nykunds/ny abonnemangs kampanj... Är det något annat jag kan hjälpa dig med idag? ... Nej. Får se vart jag tar vägen om 4 månader.

14. AlexB-S

AlexB-S Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Telia Obg & Fello
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Obg & Fello
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Telefon 2:
    Realme GT Master Edition
    Platta:
    Xiaomi Pad 6
    Det här är MYCKET spännande anser jag. Jag kör vimla med dubbelsim tillsammans med Telia, ibland när jag har Telialinjen aktiv för data så visar Vimla ”3SE”, när jag sedan väljer Vimlalinjen visar den ”3SE” 3G i några enstaka sekunder innan den hoppar tillbaka till ”Vimla!” 3G, 4G eller 5G. Någon som har liknande erfarenheter eller vet hur/varför?:)
    IMG_5188.jpeg

IMG_5187.jpeg

IMG_5191.jpeg

IMG_5190.jpeg

IMG_5193.jpeg

Last edited: 12 nov 2024
  15. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Antagligen är det gemensamma 3GIS-nätet som du ansluts till på platsen och telefonen tolkar det fel. Vilken version av operatörsgnställningarna har du, du ser det under Inställningar -> Allmänt -> Om, bläddra ner till linjen för Vimla.

jnsson och AlexB-S gillar detta.
  16. AlexB-S

AlexB-S Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Telia Obg & Fello
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Obg & Fello
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Telefon 2:
    Realme GT Master Edition
    Platta:
    Xiaomi Pad 6
    Telenor 60.0. Likaså Telia. Inget som stör märkvärdigt, tyckte mest det var lite underligt och undrade om någon förstod varför. Men tack för svar.

17. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det borde inte hända - lite udda att du först hamnar på 3G-nätet också. 4G borde vara prioriterat framför 3G.

18. Bowe

Bowe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150

MINA ENHETER

Nu när vimla haft e-sim ett tag. Tror vi de kommer lägga till stöd för smartklockor inom en snar framtid?

Har rekryterat lite genom åren och byggt upp bra pott i sparad surf. Börjar dock överväga comviq 3gb för 105kr + 45kr med e-sim till klocka..

3GB räcker då jag inte är i närheten av att surfa upp all datta från jobbets simkort.

19. tooobe

Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Varenda liten grej tar flera år för Vimla att utveckla och lansera så jag skulle inte hålla andan direkt.

3Gb abonnemang kostar 70kr/mån just nu under black week.

20. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Du kan ju alltid behålla Vimla och köra med Comviq till klockan eftersom du värvat medlemmar. Jag betalar 10:- till Vimla , men använder Comviq i övrigt :)

Jag använder således Vimla till samtal och sms med mitt primära nummer, och Comviq till datan.