[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

1. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Fick sms från vimla om att om man svarar på ett par frågor rörande studier på högskola/universitet så får man 1gb Surf, tackar för den [emoji106] [emoji16]

2. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jag undrar vad det är för funktioner gällande studier som de funderar på att implementera.

3. Kalasbiff

Kalasbiff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Funderar starkt på att byta till vimla från 3. Men det jag tvekar på är att de saknar telefon support. Kan någon svara på hur bra deras chat support fungerar? Läste även tidigare i tråden att de har varit problem med inloggning är detta löst?

4. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    De gånger jag har haft med chat-supporten att göra har det fungerat lysande. Har dock sett klagomål på att det blivit mer väntetider (eftersom de fått många nya kunder), men på själva supporten har jag inte sett direkt klagomål. Kontakt via mail verkar funka "sådär", så det är nog chat som gäller.
    Inloggningsproblemen verkar vara lösta. Jag har i vart fall inte märkt av dem på ett bra tag. Ibland tar det lite längre tid att logga in (typ 10-15 sekunder), men de där totala hängningarna som var vanliga förut har jag inte märkt av på några månader (eller så).

5. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 211
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Kan bara intyga att båda fungerar mycket bra. Även forumet ger snabba svar på allmänna frågor. Just nu är forumet nere för plattformsbyte dock.

Kingson gillar detta.
  6. Kingson

Kingson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Alla nya företag har barnsjukdomar! Känns dock som att vimla har kommit förbi allt det där nu! Jag är riktigt nöjd med Vimla. Och Vimla blir bättre och bättre hela tiden!

7. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Samma här. Är otroligt nöjd med Vimla med.
    Loggade precis in på min sida hos dem.
    Har visst 14gb surf att använda(jag använder inte så mycket surf)
    Samt 5700 sms att skicka ^^
    Om man skulle spamma någon kompis med sms i någon vecka kanske?

Vimla liten är för stort paket för mig :D

Kingson gillar detta.
  8. Kingson

Mottagna gillanden:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Ja, det finns appar du kan dra ner, sök på SMS BOMB osv... Så skickar du 4000 sms till någon :) Rätt kul faktiskt, framförallt till folk med iPhone. Dom får panik för dom kan inte använda telefonen under tiden ;) Även effektivt sätt att vecka någon på :D

9. Kingson

Mottagna gillanden:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Typ någon av dessa. https://play.google.com/store/search?q=sms spammer&c=apps

10. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hmm.... vad är det som gör Vimla mycket bättre än ex hallon? Hittills har jag inte sett något i deras prislistor som faktiskt gör det värt att lämna hallon för vimla. SKulle vilja testa en annan operatör för att se om mina sporadiska tapp av täckning skulle avhjälpas, eller om det faktiskt är min mobil som det är något tok med.

11. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 211
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Största skillnaden är skulle jag säga att du kan spara samtal, meddelanden och surf i all evighet (upptill maxtaken för respektive). Varför inte testa? Är ju ingen bindningstid...

Själv hade jag tre ett par månader innan jag bytte och därefter Telia. Tre hade onekligen betydligt sämre täckning än både Telia och Vimla i mitt fall. Telia tröttnade jag på då det var för mycket 2g för att jag skulle orka. Med vimla så har jag 4g alltid i princip och 3G i undantagsfall.

night77 gillar detta.
  12. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

För min del är det framförallt tre saker som gör Vimla bättre än Hallon (och alla andra alternativ).

1. Man kan spara både samtal, sms och data, inte bara till nästa månad, utan allt lägger sig i en pott. Det är så självklart egentligen. Om jag köper tex 2gb och 60 samtal varje månad och betalar ett avtalat pris för detta, vad ger en operatör rätten att sno tillbaka det jag inte förbrukat? Helt sinnessjukt när man tänker efter att man inte får behålla något som man faktiskt betalat för. Just nu ligger min pott på ca 30gb, 200st samtal och 7000 sms, vilket betyder att jag klarar mig gott och väl på den lägsta kostnaden varje månaden. Vilket leder in till nästa argument:

2. Man får rabatt varje månad (10 kr/månad) genom att både använda någon annans referenslänk när man registrerar, och ge ut sin egen till andra som tecknar nya abonnemang. Om du använder någons länk här på forumet och sen långsiktigt ger ut länken till tex båda dina föräldrar och två vänner så har du redan där 50kr rabatt per månad. Denna rabatten gäller även "extra" kostnader, som att ringa utlandssamtal, rösta på melodifestivalen och liknande. Men det absolut bästa argumentet är:

3. Riktigt bra bra kundservice och personal, i en helt annan klass än någon annan operatör. Förmodligen bättre än vad någon hade kunnat föreställa sig innan de kom in i branschen. Händer det något så hjälper dom dig, samtidigt som att de är riktigt trevliga, och har det varit deras fel har jag alltid kompensation. Ofta har jag till och med fått det ändå, fast det inte varit Vimlas fel. Plus att de delar ut presenter till sina kunder lite då och då. Jag skulle bli förvånad om vi inte får en julklapp i år, tex.

Blev en liten uppsatts, men har inte skrivit så mycket om Vimla den senaste tiden och kände att det var dags att skriva av sig lite.. :P

Petter_Vimla, clarken, liftch och 3 andra gillar detta.
  13. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Attans också! @Tokas@Tokas skrev precis vad jag skulke skriva! ;) Säkert många andra som håller helt med. Det enda som kan tala emot Vimla är väl egentligen att man inter erbjuder något paket med riktigt mycket surf. För mig räcker dessbättre de 3GB jag har gott och väl men andra har ju andra behov.

14. inact_0049

inact_0049 Guest

Innan jag bytte till Vimla hade jag Hallon. En stor nackdel som ingen nämnt är att det inte går att surfa alls när man uppnått sin surfpott hos Hallon. Antingen var man tvungen att köpa 1gb extrasurf för 49kr eller så hade man en oanvändbar mobil sista dagarna på månaden. Hos Vimla går det åtminstone att fortsätta surfa i begränsad hastighet så man kan kolla busstidtabellen.

Men Vimla är inte perfekta på något vis, t.ex. har man haft enorma problem med hemsidan periodvis (t.ex. inloggningen och Mitt Vimla som inte fungerade på typ 2-3 månader). Ett färskt exempel var att man tog ner forumet den 22:a november för att man skulle byta plattform, man beräknade att forumet skulle vara nere cirka 5 dagar. I skrivande stund ligger forumet fortfarande nere. Tyvärr är det där rätt typiskt Vimla.

Överlag är jag väldigt nöjd med Vimla, men det beror främst på att man kan spara samtal/sms/data och min låga månadskostnad.

Fredz gillar detta.
  15. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok med andra ord är hallon tillräckligt bra

16. tooobe

tooobe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Dessutom tar Vimla bara betalt för andelen dagar som är kvar av uppgraderingarna som kostar. Tex om din surf tar slut och du uppgraderar med ett paket för 50kr men halva månaden har gått så då drar de bara 25kr.
    Tillräckligt bra kanske, men Vimla är SÅ mycket bättre! [emoji2]

17. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 969
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag älskar Vimla men just det där är riktigt irriterande! Det framstår som otroligt oproffsigt att missa så grovt i sina bedömningar av vilken tid förändringar i den egna verksamheten kommer att ta ta. Det får Vimla att framstå som rena lekstugan och avskräcker säkert en del kunder som tycker att Vimla gör ett oseriöst intryck. Att man sedan är fruktansvärt dålig på att sprida information om hur/när/varför dessa oändligt sega förseningar uppstår spär bara på det dåliga intrycket.

Som jag skrev inledningsvis, jag älskar Vimla! Det är så mycket som är bra. Men det är en hat-kärlek som har svårt att överleva i stunder som denna när en forum-uppgradering som var tidsplanerad att ta fem arbetsdagar nu har tagit en månad och fortfarande inte är klar... Och inte ett uns av info om vad som pågår på varken hemsidan eller Facebook... Då är det tungt att vara Vimla-fan.

Kom igen Vimla! Ni säger ju själva att forumet är er viktigaste kanal för att prata med medlemmarna, då kan man inte bara låta det ligga nere månadsvis utan kommentarer! :(

Kaka!, Asawi, Tokas och 1 annan gillar detta.
  18. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Tyvärr håller jag med. :( Det skulle, enligt en post på Facebook härom veckan komma igång idag men än ser jag inget om det. Dagen är ju i och för sig inte över än, men sånt här ger verkligen ett oproffsigt intryck.
    Det får mig absolut inte att lämna Vimla eftersom jag inte kan hitta något annat som är ens i närheten lika bra för mig, men det gör mig tveksam att rekommendera Vimla till andra.

19. inact_0049

inact_0049 Guest

Vimla skriver i en kommentar på Facebook att forumet ska vara klart 19:e december (dvs idag):

Jag tror alla har förståelse för att det kan uppstå problem på vägen och att saker kan dra ut på tiden, men tyvärr drar det här ner helhetsbetyget på Vimla som operatör. Nu får vi hoppas att det nya forumet kommer upp idag som utlovat.

Last edited by a moderator: 19 dec 2016
  20. inact_0025

inact_0025 Guest

Jag tycker Vimla har varit tydliga och bra hela tiden. Att det drar ut på installationen går att överleva.

Det finns ju trots allt annat i livet än att hänga på ett enda forum och vänta på inlägg. Jag kollar på deras forumsida nån gång varannan dag. Förr eller senare kommer det igång. (Så verkar ju dessvärre inte fallet med Telia/Halebop).