[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

1. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 969
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag vill minnas att diskussion om Wywallet varit uppe i Vimla-forumet tidigare och att svaret den gången blev att det inte var aktuellt. Jag minns inte vilka argument som gavs för eller emot den gången men jag tror inte Vimla är beredd att ändra sig så snart.

Edit:
    Här är tråden: https://forumet.vimla.se/topic/978/wywallet
    Tydligen mindes jag inte helt rätt utan det handlade tydligen om att Wywallet strulade.

Last edited: 22 jan 2017
  2. nictc

nictc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8+
    Har Vimla fortfarande kvar de med att man kan tipsa folk och få 10 kr rabatt? Har jag då rätt när jag säger detta:

Jag skaffar Vimla via nån här på forumets tipslänk och får då 10 kr rabatt per månad (alltid eller begränsad?) samt att jag får 10 kr extra när jag sen värvar folk via min länk?

3. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Alltid, under den tid den man tipsat - fortfarande är medlem. Jag har varit medlem sedan December 2015, och har betalat 0:- i ca 1 års tid pga mina tipsningar.

Använder någon din tipsa-länk: Du får 10:- rabatt per tipsning. Och den som blivit tipsad av dig får även den 10:- rabatt månatligen. Skulle den som du tipsa, lämna vimla - då försvinner just den 10:- rabatten för den specifika medlemmen du tipsat då den ej längre är aktiv.

Att hitta någons tipslänk på forumet synligt blir svårt. Då Swedroid har förbjudit tips-länkar gällande vimla i signaturerna.
    Men hör av dig om du skulle vilja ha en länk.

Last edited: 25 jan 2017
  4. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Du får 10 kr rabatt per person så länge personen fortfarande är kund hos Vimla och har ett aktivt abonnemang.

5. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Hur är det med Vimla? När surfpotten tar slut så kan man ändå surfa vidare fast i väldigt låg hastighet? Tyckte jag läste det någon gång. Så låg att man kan glömma det mesta men kanske kolla mail duger det till

6. tooobe

tooobe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Ja i 128kbps. Faktiskt användbart, funkar garanterat bättre än alla andra där man får surfa vidare efter surfar tagit slut, de brukar ha 32kbps eller 64kbps.

H-M gillar detta.
  7. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Inte illa faktiskt. Duger till småärenden om man nu råkat tömma sin pott. Hur är det med utlandet? Kan man ta med det ( antar att det kräver nån slags extratjänst om det går)

8. tooobe

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Tyckte jag läste i deras forum att det fram tills nyligen var likadant utomlands men att man nu stoppar surf helt efter att köpt data använts upp och att man nu måste köpa mer data utomlands för att kunna fortsätta surfa alls. Men inte helt säker.

9. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Nej nej! Menade inte så. Att surfen fortsätter fri utomlands inget jag räknat med utan tänkte bara allmänt om det funkar utomlands att ringa/messa/surfa. Var tas dessa pengar ifrån? De kan väl inte plockas från månadskostnaden utan man måste väl ladda på nån slags "bas"?

10. tooobe

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Aha de har datapaket man kan köpa till. Kostar 29kr för 100Mb/dygn för många europeiska länder men kostar olika för olika länder så du kan kolla på vimla.se/priser Fram till nyligen kunde man som sagt surfa vidare efter att datapaket tagit slut [emoji5]

11. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Får ta och kolla upp allt detta till nästa utlandsresa. Men då kan det vara förmånligare att ta med sitt basladdade Comvig kontant. 1 Mb kostar 50 öre i EU och samtalskostnaderna har blivit låga. Och blir väl snart ännu lägre. Exempel: var i Berlin 5 dagar. Basladdade Comviq kontant med 250 kr. Hade 170 kr kvar när jag kom hem och då hade jag använt det till lite av varje men inte slösat förstås

Last edited: 26 jan 2017
  12. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 211
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Det stämmer utmärkt. När potten utomlands är förbrukad så stängs datatrafiken av och man får ett SMS med instruktioner hur man kan köpa en ny pott.

Extra avgifter såsom surfpaket utomlands läggs på utöver månadsavgiften. Så är din månadsavgift 100kr och du köper 100MB surf i EU så blir kommande betalning på 100+29kr. Detta kommer sedan på din faktura eller dras från ditt betalkort beroende på vilket alternativ du valt. Du betalar förbrukning i efterhand medan månadsavgiften betalas i förväg. För att dra på dig avgifter utöver din månadsavgift så krävs det även att du aktiverar betalsamtal/utland på Mitt Vimla såvida du inte gjort det i samband med att du beställde Vimla.

13. tooobe

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Man kan välja att debiteras per MB hos Vimla också. Kostar då 58öre/MB i större delen av EU.

14. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Bra. Då kan det åka med nästa gång. Brukar slå av datatrafik utomlands och slår bara på vid behov

15. inact_0049

inact_0049 Guest

Senaste foruminläggen (dvs spalten på högersidan) verkar ha försvunnit? Är det likadant för er?

16. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Japp. De håller säkert på att fippla med något. Ibland möts man av
    503 Service Unavailable
    No server is available to handle this request.

inact_0049 gillar detta.
  17. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Jag kör med data och samtal vid behov när jag är utomlands och det kommer som en rörlig kostnad som betalas på nästa faktura.
    För mig som oftast är ansluten till wifi så är det billigare att betala per mb än att köpa ett bulk paket och det fungerar utan problem.

H-M gillar detta.
  18. H-M

H-M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 5 MK II
    Ja beror ju lite på vilket land man åker till och om man är i stad eller landsbygd men wifi är numera ofta lätt att hitta. Behöver inte gå så många mb data per dag. Mest för att snabbt kolla mail/fejan och göra någon sökning kanske. Inte så många år sedan det kostade 10 kr mb i Europa

19. Bonterra

Bonterra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Ni som har Vimla, är ni nöjda? När jag läser på Vimlas eget forum verkar det vara idel strul och problem men det kanske är så enkelt att det bara är folk som inte kan läsa innantill som skriver av sig där?

Är iofs inte så förtjust i att de använder Klarna men så länge jag kan använda mitt Mastercard och deras abonnemang är så mycket billigare än mitt nuvarande Telenor-abb att det är svårt att motivera att inte byta, speciellt som Telenor bara erbjuder student-abonnemang till folk under 27.

20. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag tror att det är som med alla andra: Det är de som har problem som hör av sig. De som det funkar bra för ser i allmänhet ingen anledning att ens besöka forumet.
    För mig och för de runt mig som har Vimla fungerar det alldeles utmärkt. MEN, de problem som ändå verkar finnas runt betalningarna gör att jag är lite tveksam till att försöka värva fler. Jag är övertygad om att det är en mycket liten minoritet som har problem, men det känns ändå som att det är problem som inte "borde" finnas.