[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Jag har haft vimla i... mer än ett år iaf.. jag minns nte hur länge längre och jag har aldrig haft några problem. Jag förstår inte riktigt vad problemen skulle kunna vara men för mig har det funkat kalas och det är skönt att man kan anpassa sig datapott on the fly lixom. körde 10gb per månad men märkte ganska fort att jag inte gör av med den mängden och loggade in på sidan gjorde 2 klick och vips så betalar jag numera för 1 gb men har potten sparad för det gamla jag inte gjort av med. samma med samtal och sms osv.. Det funkar bra om du är läskunnig och förmodligen inte beter dig som en sur fjortis om du kontaktar support. Som det brukar vara med andra ord ;)

2. Stanem

Stanem Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Har kört Vimla mer än ett år, Förutom Klarna så har jag inget att klaga på. Gillar att oanvänd samtal/sms/data förs över till nästa månad samt tipsrabatten:-). Det jag inte gillar är Klarna:s hantering av kortbetalning, måste ha internetbetalning öppet på kortet... detta för att Klarna ändrade sin policy vid årsskiftet:-( så jag hoppas Vimla hittar en annan betallösning men överger inte dem för detta.

3. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jag är också väldigt nöjd med Vimla. De gångerna jag har haft problem så har supporten löst det åt mig. Dessutom har supporten varit väldigt generösa med kompensationer.

4. Stanem

Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Är inte 2 Gb minimum?

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

sorry du har helt rätt 2 gb är det ;) det var ett tag sedan jag gjorde ändringen sorry :)

6. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 211
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Det beror på vilken bank om det krävs att kortet hela tiden hålls uppe. Men ett tips är att skaffa ett kreditkort oavsett så du är skyddad enligt kreditkonsumentlagen, då är problemen med att ha kortet öppet för internetköp desto mindre. Med ett vanligt bankkort så kan det hända att du får ligga ute med pengar i samband med ett bedrägeri, med ett kreditkort slipper du det.

Stanem gillar detta.
  7. Bonterra

Bonterra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Spännande, som student kan man välja på 3-14 GB (+20 gratis) men utan studentkort erbjuder de 2-10 GB. o_O

8. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Är riktigt nöjd med Vimla och de jag värvat säger samma sak. Klarna faktura för att slippa krångel med kortbetalning för kortet är låst, men ingen avgift och Klarna Direkt betalning så är det inga som helst problem!

9. Stanem

Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Problemet med Klarna är att de sedan årsskiftet anser att varje betalning är en ny betalning, innan var det ett löpande avtal vilket gick utanför internetspärren på kortet. Visst, kör med faktura nu vilket är helt OK förutom bekvämligheten och ,ja, jag kunde köra med kreditkort men har med åren utvecklat kortallergi:P dvs vill inte ha fler kort än vad som får plats med i plånboksfodralet till mobilen = 3st...

10. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 969
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    För mig fungerar Vimla bra! Jag har inte haft något som helst problem med tjänsten eller betalningarna.

Men det är tråkigt att läsa om alla problem som postas i deras forum.
    Jag ser det som ett tecken på bristande eller underdimensionerad support. Det verkar som att när folk inte kommer fram och får hjälp med sina problem på de vanliga supportvägarna mail/chat så postar de sina problem i Vimlas forum i hopp om att få hjälp där. Det ser tråkigt ut och det gör forumet mindre intressant att läsa för det är av mindre allmänintresse att xxx har problem att aktivera sitt SIM-kort eller inte kan byta betalsätt eller vad det nu gäller. Tyvärr domineras forumet nu av den typen av frågor.

Det känns som att Vimla just nu har "vuxit ur kostymen". D.v.s. har mer kunder än den slimmade organisationen klarar av. Jag tror att Vimla just nu står vid en brytningspunkt och det ska bli intressant att se vart de tar vägen. Å ena sidan har de lanserat sig som den lilla operatören som lyssnar på medlemmarna, å andra sidan är de ett lågprisalternativ som måste spara på kostnaderna. Inte helt enkelt att få de två att gå ihop.

Man märker också av Vimlas bristande resurser på att det just nu inte verkar aktuellt att ta tag i något av alla de förslag till förbättringar/förändringar som ligger i pipen och varit mer eller mindre utlovade.

Nu gäller det för Vimla att bemanna upp supporten och få fason på rutinerna så att nya kunder inte stöter på problem så att man sedan kan ta tag i dialogen med medlemmarna och fortsätta förbättra tjänsten som det fungerat tidigare.

Så Vimla just nu har en del utmaningar. Det gäller att bemanna upp supporten utan att kostnaderna skenar. Samtidigt måste man fixa till en del problem man haft ända från början med bristande rutiner och sega datasystem. Och slutligen måste man komma tillbaka på banan vad gäller förändrings/förbättringsarbete och ta tag i och förverkliga en del av de förslag som utlovats.

inact_0049, cavveman, inact_0025 och 1 annan gillar detta.
  11. Bonterra

Bonterra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

@svenix@svenix är det något speciellt du upplever saknas eller som du lagt märke till att folk efterfrågar?

12. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 969
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det som jag är mest intresserad av är möjligheten till extra data-SIM som utlovades till "efter sommaren" så att man kan använda sin ihopsamlade surfpott på någon annan enhet också. Sedan finns det väl även en del andra förslag till förbättringar/förändringar som diskuterats i Vimlas forum och ligger i status att genomföra.

inact_0049, inact_0025 och Bonterra gillar detta.
  13. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 211
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Håller med dig, personligen hoppas jag att man fått in så mycket nya kunder att man numera har en större marginal och därmed kan ta in lite mer personal. Dessutom borde även ägaren Telenor vilja satsa mer ifall de faktiskt ser att Vimla växer kraftigt.

Från början lär det ju ha varit mer av ett experiment för Telenor och då har man säkert haft en budget att förhålla sig till. Men nu får man väl ändå anse att det varit lyckat och då borde man rimligtvis satsa vidare och avsätta större resurser för att rätta till saker och bana väg för framtida tillväxt.

inact_0025 gillar detta.
  14. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 321
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Fortfarande ingen dragning på mina 2 abb. Kommer det mail om uppdatering av kortuppgifter den här månaden också så kommer jag kolla efter alternativ.

15. inact_0025

inact_0025 Guest

Kolla om Fello passar dig. Det är en liten operatör i Telias nät. De har få och enkla prisplaner. Inte mycket som kan gå fel. De har också en mycket effektiv och kunnig kundtjänst, som man även kan ringa till. De har direkt svarat korrekt på våra frågor.

I familjen upplever vi att det är den absolut bästa operatör vi haft, och prisplanerna passar oss. Men frågan år ju om de har nån prisplan som passar just din förbrukning.

Jag kanske ska tillägga också att vi även har Vimla i familjen, men pausat det nu så länge de har strul-Klarna som enda betallösning. Annars har vi varit nöjda, men måste instämma med Svenix beskrivning här ovan.

cavveman gillar detta.
  16. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Nu har ett av fyra abb som vi har hos Vimla prel dragits från mitt HB MasterCard som är stängt för internet och utlandsköp.

17. miledd

miledd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Har haft vimla i c:a 1,5 år nu och är mer än nöjd. Inga större bekymmer, någon gång fått meddelande om att betalning inte kunnat dras från kontot men eftersom det görs flera försök har jag avvaktat och alltid har det löst sig utan att jag behövt betala manuellt via mitt vimla som nämns. Känns som folk inte har något tålamod och avvakta alla försök till betalning innan de skriker om kaos och gnäller utan att vimla får göra sitt för och lösa problemen och hjälpa till.

De få gånger jag kontaktat support har saker löst sig utan problem och ofta med någon slags kompensering från vimlas sida, brukar chatta eftersom då får man svar direkt.

Tipsning och spara data uppskattas, snart kostar abonnemanget ingenting och sparad data kommer räcka till sommaren när tillgången till wifi i stugan är obefintlig.

Hoppas vimla kan skruva lite på de saker som behöver fixas och få ordning på de i min mening små bristerna.

Kaka! och osvanberg gillar detta.
  18. miledd

miledd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Kan ju vara banken eller kortinlösaren också som ändrat rutiner. Samt att alla banker har sina egna rutiner, det som fungerar i en bank behöver inte möjligtvis fungera på samma sätt i en annan.

Sedan är det ju rent faktisk som så att varje betalning är en ny betalning om man ska vara formell och se bokföringsmässigt.

19. Kingson

Kingson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Ett tips.. Skaffa Volvokortet och ha det om ni har sådana problem med era kort. Använd bara det kortet till vimla då.. Ha det liggandes hemma.. Och en gång om året så får du 50kr bonus för att du har det så kan du köpa bensin eller lösa in det till kontanter. Kortet är kostnadsfritt för kännedom.. Dra ett mail till Vimla och hör med dom hur dom har tänk att lösa det eller fråga @Petter_Vimla@Petter_Vimla här på Swedroid.

bernard och DroidJunkie gillar detta.
  20. MajkoHTC

MajkoHTC Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3