Problem: Vissa notiser dyker inte upp

Diskussion i 'Honor' startad av ConnyKnutte, 4 nov 2017.

  1. ConnyKnutte

    ConnyKnutte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2015
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Har upptäckt långt efter senaste uppdateringen av min Honor 8 att jag för vissa appar inte får notifikationer. Dessa appar är tex. Whatsapp, Discord och ibland messenger. Jag har slagit på och slagit av funktionen för att stänga ner appar efter att skärmen släcks. Men det funkar inte. Har någon upplevt samma problem, vet någon hur man i såna fall kommer i bukt med detta?
     
  2. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Jag hade liknande problem med min Huawei P10 och fick ordning på problemet efter följande åtgärder.

    1) Jag kryssade i prioritetsvisning på dom apparna jag vill ha den typen av avisering på. Aviseringar och statusfält - > Meddelandehantering -> Appen
    2) Bestämde vilka appar som skulle få köras även efter jag stängt av skärmen.

    Avslutade allt med Rensning av cacheminnet.

    1) Stäng av telefonen.
    2) Håll Ström och Volym upp intryckt tills du kommer in i en meny med tre alternativ. "Reboot system", "Wipe data/factory reset" och "Wipe cache partition".
    3) Använd Volym ner (-) för att markera det sista alternativet "Wipe cache.." och tryck engång på ström knappen.
    4) Efter att rensning är utförd så kommer du tillbaka till samma skärm med tre alternativ, välj nu "Reboot system now".

    Var försiktig med att inte välja "Wipe data/factory reset" då detta raderar precis allt från telefonen.

    Hoppas det hjälper :cool: