Vivo X Fold 3 Pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Mannlicherman, 5 apr 2024.

1. oddbot

oddbot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Går det att installera global rom på Vivo? Xiaomi går ju inte längre. Hur är det att importera dessa telefoner? Mvh är i Kina.

2. Techflame

Techflame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Har inte hört någon flasha global rom på Vivo telefoner.

Går att fråga handlare annars då vissa erbjudit att göra detta om det är möjligt.

Köpa en telefon borde vara enkelt om du är där och ta med i handbagage då många köper saker på semestern.

3. oddbot

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Men är kinesiska mjukvaran bra i Sverige? T e x banker osv

4. Ascended

Ascended Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 306
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Ja, det mesta förutom Android Auto och vissa wearables fungerar. Det ryktas om att AA kommer att fungera snart, ingen garanti dock

Med det sagt, så ja, den kinesiska ROM:en är inte alls lika bra överlag i jämförelse med Stock/Oneui etc.

Hårdvaran är dock... Otrolig! Samsung och Google ligger långt efter.

Ska också påpekas att svenska inte stöds, inget jag personligen stör mig på.

Last edited: 25 jul 2024
    bernard gillar detta.
  5. oddbot

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ah nice! Kanske får bli ett köp ändå då. Undrar varför det är annorlunda mellan xiaomi och huwaei kontra de andra tillverkarna vad som funkar etc..

6. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Kommer nog beställa en X Fold 3 för att testa 1 år då jag nu vill ha en mer slim foldable efter Z Fold 4. Inte bestämt helt om jag ska gå på Pro varianten eller ej.
    Fördel Pro är endel funktioner bl.a Snap Gen 3 och dess zoom kvalitet, men tycker standard har fördel då den är tunnare, lättare och lite billigare.

Last edited: 28 jul 2024
  7. Techflame

Techflame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Just den du söker finns på Tradera men begär 10K för en begagnad enhet.

Ser också ett prisförslag på 8.5K som känns ganska rimligt

8. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Tack för tipset, men isf blir de nyköp. Kan också bli Global versionen av Pro, kanske lika bra

bernard gillar detta.
  9. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Någon som kommit längre i sina tankar kring Vivo köp? För min del ser jag deras Global Pro som den bästa telefonen då jag gått igenom alla aspekter och jämfört med övriga nedan nu bra länge och sett 100 tals videoklipp.

- Pixel 9 Pro Folden går bort direkt då den är lite för bred och med lite stora bezels, samt vänstra kanten på fronten. Dessutom ingen edge panel eller kan inte ha mer än 2 appar öppna samtidigt vilket jag måste kunna ha i jobbet. Endast 256gb också hos dem flesta att välja på, hos Google själva blir den för dyr, har heller inget att handla för i Googles Store med dem 3500kr dem erbjuder som rabatt.

- Z Fold 6 är borta sen länge då den ligger för mycket bakom hårdvarumässigt samt för smal front. Har Z Fold 4 nu och står inte ut längre.

- Xiaomi mix fold 4 har sett lite skum ut kamera mässigt sett till specen, deras zoom har inte visat bra resultat och en rätt så stor crease har visat sig i uppvikt läge. Endast i Kina ROM

- Honor Magic V3 möjligtvis i Global version, men den har inte riktigt lika bra kamera zoom som Vivo. Gillar inte riktigt designen på kameraön. Ska dock vänta och se vad Flossy Carter säger om den.

- One Plus Open 2 kommer inte än på ett tag och vette tusan om den är värd att vänta på. Väntar man till den kommer i 1 kvartal 2025 och den inte blir som man vill är det ändå nära till en ny drös av telefoner som släpps till den sommaren och från nu är det för lång tid att vänta på.

- Vivo X Fold 3 Pro Global har överlag den bästa hårdvaran samt att dem flesta säger den är bäst av alla dem testat.

Minus är dock...
    Inte lättast och tunnast, men för min del är det inte avgörande då skillnaderna är relativt små.
    Heller inte lika bra med updates framöver, 3-4 år samt en mjukvara som inte är lika bra som endel övriga. Men har kikat och den verkar iaf ha dem inställningarna jag söker i en telefon. Vet sen inte riktigt vad som ska vara så dåligt så man stör sig på, om man håller sig till Global, inget jag hört om i recensioner iaf.

Vad säger ni andra?

Last edited: 20 aug 2024
    flipp gillar detta.
  10. museo12

museo12 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    312

MINA ENHETER

Jag tror de tryggaste köpen är Fold 6 eller Pixel 9 fold. De har tex "bäst" mjukvara, regelbundna uppdateringar, samt många års uppdateringar och lättast vid garantiärenden. Själv har jag Fold 6 och den är ett relativt stort steg framåt gällande hårdvara. Mjukvaran är mycket bra. Fold 6 och Pixel fold 9 ligger dock efter när det gäller hårdvara. Skulle jag bara gå på känsla hade jag valt en Vivo X Fold 3 Pro Global. Ett tips är att gå med i Benify. Där kommer säkert mycket bra erbjudanden på Fold 6 senare i höst. Jag köpte en Fold 5 med 1tb för 14 000 kr via dem hos Samsung.

Graz gillar detta.
  11. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Tack för input! Jo men jag håller nog med där, tryggaste köpen är ändå dem två. Problemet med en Vivo är vad som sker om det händer något. Jo telefonen borta i kanske 20-30dagar pga reservdelar från Kina, pratade med en lokal reparatör om just detta idag.
    Kanske jag isf testar en standard som Ascended här på forumet gjort bara för att få något annat en period.

Z Fold 6 går bort för mig då jag är trött på deras tråkiga upgrades gällande hårdvaran, kommer nog stödja dem igen när dem hunnit lite längre.

Men visst, det hade vart riktigt kul att testa en Pixel 9 Pro Fold, aldrig haft Pixel. Dock är jag lite tveksam till priset, det enda som är aktuellt då är 512gb versionen på deras hemsida då mitt internminne (256gb) typ är fullt redan nu, och 23000 är lite overkill. Speciellt när jag då heller inte får dem funktioner jag vill ha eller stör mig redan nu på dess bezels.

Men min magkänsla är ändå att jag kommer vänta tills nästa år, eller på OnePlus Open2

Last edited: 21 aug 2024
  12. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 737
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Håll utkik efter en begagnad Vivo. Andrahandsvärdet brukar vara uselt på foldables. Efterfrågan på sådana (speciellt kinesiska) är ganska liten och många som köper dem tröttnar snabbt.

13. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Tack för tipset, men jag kommer hoppa upgrade helt och hållet. Håller kvar min Z Fold 4 tills vidare, Fold telefonerna är såpass dyra och jag tycker dem små uppgraderingarna som är på vissa telefoner inte motiverar prisskillnaden då man får så lite för sina beggade folds

flipp gillar detta.
  14. Mannlicherman

Mannlicherman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    764
    Hur bra fungerar betaversion av Android Auto för er som har den här modellen med kinesisk programvara / Origin OS!